زمان هیات‌های اجرایی در بررسی صلاحیت نامزدها محدود است

وزیر کشور با اشاره به اینکه در قانون انتخابات، زمان لازم برای اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس دیده شده است، درباره برداشت ناصحیح از فرصت احراز صلاحیت‌های داوطلبان نمایندگی مجلس توضیح داد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه نشست استانداران و نمایندگان نهادها و دستگاه‌های اجرایی در مورد تسهیلات تکلیفی در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هیأت‌های اجرایی برای بررسی صلاحیت‌ها فقط ۱۰ روز فرصت داشتند اما قانون در کل فرصت‌هایی را برای رسیدگی به موضوع احراز صلاحیت‌ها و اعتراض‌های بعد از آن پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: هیأت‌های اجرایی طبق قانون ۱۰ روز می‌توانستند به موضوع صلاحیت نامزدهای نمایندگی مجلس رسیدگی کنند و ۵۰ روز نیز در اختیار هیأت‌های نظارت است و اگر اشکال و اعتراضی همچنان وجود داشته باشد ۳۰ روز دیگر نیز فرصت برای رسیدگی به هرگونه اعتراض در شورای نگهبان وجود دارد.

وزیر کشور افزود: در قانون جدید نسبت به قبل، فرصت رسیدگی به صلاحیت‌ها و اعتراض‌ها بهتر شده است اما مدت در اختیار هیأت‌های اجرایی فقط ۱۰ روز تعیین شده که یک زمان اندک است.

وحیدی در واکنش نوع انتشار خبر اخیر مربوط به زمان رسیدگی هیأت‌های اجرایی تصریح کرد: توصیه می‌شود رسانه‌ها به جملات و موضوع دقت کنند. نظر این بود که ۱۰ روز زمان هیأت‌های اجرایی کفایت لازم را برای احراز صلاحیت‌ها نداشت و برخی از داوطلبان نتوانسته‌اند سند و مدارک لازم را برای احراز صلاحیت کامل کنند؛ از این رو به طور طبیعی با عدم احراز مواجه شدند اما در ۵۰ روز بعد یعنی بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های نظارت و اکنون در مدتی که در اختیار شورای نگهبان است، امکان رسیدگی به اعتراض‌ها همچنان وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس