کد خبر 1563578
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
چین یک جاسوس انگلیسی را بازداشت کرد

وزارت امنیت داخلی کشور چین ضمن اشاره به بازداشت یک جاسوس انگلیسی، لندن را به استفاده از جاسوسان برای دستیابی به اسرار دولتی پکن متهم کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام وزارت امنیت کشور چین، رییس یک شرکت مشاوره‌ای خارجی که جاسوس سازمان اطلاعات انگلیس (ام.آی ۶) بوده است را بازداشت کرد.

سازمان اطلاعات چین در شبکه اجتماعی «وی‌چت» بازداشت هوآنگ مومو را به جرم جاسوسی برای لندن اعلام کرد.

این نهاد چینی در این خبر نوشت که واحد برون‌مرزی سازمان اطلاعات انگلیس با هوآنگ که ریاست یک شرکت مشاوره فرامرزی است، در سال ۲۰۱۵ «همکاری اطلاعاتی داشته است.»

براساس این بیانیه، هوآنگ شهروندی چین را ندارد و در ادامه نیز از افشای ملیت یا جنسیت این فرد خودداری کرده است.

بیانیه مذکور تاکید کرده است که هوآنگ با دستور ام.آی۶ چندین بار به چین سفر و از هویت پوششی خود برای جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با پکن برای انگلیس استفاده کرده است. همچنین براساس اعلام پکن، این فرد پیش از آنکه شناسایی شود، ۱۷ فقره اطلاعات و اسناد شامل اطلاعات محرمانه دولت چین را به انگلیس تحویل داده است.

چین و انگلیس و متحدان غربی این کشور اخیراً اتهامات جاسوسی به یکدیگر وارد کرده‌اند. لندن مدعی است که جاسوسان چینی مقامات انگلیسی را در پست‌های حساس سیاسی، دفاعی و تجاری هدف قرار می‌دهند.

یک محقق فعال در پارلمان انگلیس، به تازگی اتهامات واردشده به وی مبنی بر جاسوسی برای چین را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس