کد خبر 1563384
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۵
آمریکا تجهیزات نظامی جدید به سوریه فرستاد

به دنبال حملات گروههای مقاومت به پایگاههای آمریکا در سوریه، ارتش این کشور تجهیزات و نیروهای جدیدی از عراق به سوریه فرستاد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که علیرغم اعتراض شدید ترکیه، آمریکا روز یک شنبه نیروها و تجهیزات نظامی بیشتری به دو پایگاه خود در استانهای دیرالزور و الحسکه سوریه ارسال کرده است.

این دو استان تحت اشغال گروههای شبه نظامی کرد متحد آمریکا در نزدیکی مرزهای ترکیه هستند.

آناتولی می‌گوید، براساس اطلاعاتی که به دستش رسیده، طی دو روز گذشته یک کاروان متعلق به نیروهای نظامی آمریکا از طریق مرز الولید در مرز سوریه و عراق وارد الحسکه شده است.

این کاروان شامل ۱۵ خودرو با بار دارو و اقلام درمانی و تجهیزات نظامی بوده که به منطقه روستایی و میدان نفتی عمر در دیرالزور رسیده است.

اواخر شنبه نیز دو هواپیمای باری متعلق به آمریکا در پایگاه «حرب سیر» در الحسکه فرود آمده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که پایگاههای نظامیان آمریکایی در سوریه و عراق طی هفته‌های گذشته به شدت از سوی گروههای مقاومت مورد حمله قرار گرفته است.

گروه مقاومت اسلامی عراق روز یک شنبه خبر داد که در ادامه مسیر مقاومت در برابر اشغالگران آمریکایی و پاسخ به جنایات صهیونیتسها در غزه، یک پایگاه متعلق به نظامیان آمریکا را در الحسکه هدف قرار داده است.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که این حمله را با یک پهپاد انجام داده است. در این حمله، پایگاه «قسرک» واقع در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) هدف قرار گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس