کد خبر 1563298
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۳

به گزارش مشرق، سید احمد رضوی، فعال رسانه، در کانال ایتای ایران قوی نوشت:

چگونه کم و کیف انتقام مشخص میشود؟

وقتی اقدامی بر علیه منافع ملی ما صورت میگیرید (مانند عملیات تروریستی و جنایتکارانه کرمان) و متعاقب آن رهبری فرمان پاسخ سخت و قطعی میدهند، اینگونه نیست که ظرف چند دقیقه چند موشک به سمت متهم ردیف اول شلیک بشود.

همزمان با تحقیقات میدانی و امنیتی برای شناسائی آمران و عاملان و پشتیبانان و خنثی سازی قدمهای طراحی شده بعدی برای دیگر عملیات های تروریستی، مجموعه های مختلف طرح و برنامه و پیشنهادات خود را به لایه های ارشد تصمیم گیر ارسال میکنند.

انتقام گرفتن، فقط زدن موشک نیست. ما ظرفیتها و بسترهای مختلفی داریم، از حملات سایبری بگیرید تا نیروهای نیابتی در دل هیئت حاکمه آمریکا و انگلیس و اسرائیل.

انتقام میتواند ترکیبی از چندین ظرفیت باشد یعنی هم در دریا یک عملیات انجام شود، هم حملاتِ سایبری باشد، هم موشک و پهباد در اسرائیل، هم زدن نامحسوس پایگاههای آمریکایی در برخی از کشورها، هم شدتِ آتشِ محور مقاومت بر علیه اسرائیل، هم عملیاتِ نقطه زن بر علیه یک یا چند شخصیتِ ارشدِ امنیتی یا سیاسی دشمن باشد و ....

با این حال، در طول چند روز گذشته، از نهادها و مجموعه های مختلف، دهها طرح و برنامه و پیشنهاد برای انتقام ارسال شده و اکنون در حال پالایش و بررسی کم و کیف انتقام هستیم تا بهترین برنامه در بهترین زمان و مکان با دردآورترین ضربه و بیشترین منافع برای ما و آسیب برای دشمن با افزونگی امنیت پایدار برای ما و بازدارندگی اقدام متقابل دشمن باشد.

طرح و برنامه انتقام مانند بازیِ خاله بازی نیست که در عرض چند ثانیه نقش هر فردی در بازی مشخص شود. باید صبور بود و بر اساس بسترها و امکانات طرح ریزی کرد.

طرح و برنامه انتقام مانند دعوای ارازل و اوباش نیست که در کسری از ثانیه مُشتی قمه به دست در فلان نقطه با هم درگیر شود. باید از غلیان احساسات و هیجانی شدن پرهیز کرد و بر اساس عقلانیت تصمیم گرفت و انتقام را پیاده سازی کرد.

دشمن میداند که وقتی رهبری فرمودند: "این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله" پس قطعا پاسخ سختی را خواهد چشید منتها کی، کجا و به چه میزانش را ما تعیین میکنیم نه دشمن و نه برخی فعالانِ فجازی

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    10 5
    هیچی نمیشه
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      2 4
      اینطور فکر نمیکنم که هیچی نمیشه...اما مسئله این است که بایستی علنی و بدون خجالت جواب داده بشود.این یعنی خط قرمز تعیین کردن.
  • مورخ ایرانی IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 3
    طرف اومده بیش از سیصد انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده بعد تو از انتقام سایبری سخن میگویی؟ افسوس و صد افسوس...
    • DE ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      1 4
      مورخ برو کمی تاریخ بخون تا بفهمی چرا داعش حتی یکبار حمله ی اسراییل به غزه را محکوم نکرد چون نیروی مزدور و نیابتی است که از غرب و اسراییل دستور میگیرد. برای مقابله با آن هم باید نقشه کشید و برنامه ریزی کرد.
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 3
      مورخ قلابی خودتی و اربابات
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
      1 0
      چی کارکنه
  • اول عمل بعد حرف IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    6 3
    باید انتقام انجام شود تا جسورتر نشوند، اما اینطور فلسفه بافی برای انتقام، مثل این است که چون تردید در انتقام هست، باید داستان سرایی و هرچیزی را انتقام قلمداد کرد که اصلا صورت جالبی ندارد. بهتر است تا انتقام بصورت عملی انجام نشده، حرفی زده نشود ...
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 5
      داستان که فقط ضربه مغزی های مثل خودت
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    3 5
    کسی نگفت موشک بزنین، گفتن برای تلافی ترور شهید سلیمانی مثلا پمپئو، بلینکن یا یه رذل دیگه ای میره برای مثال عراق همونجا سقطش کنین بعد بگین کی بود کی بود من نبودم، همین!!! برای تلافی کشتار کرمان هم یه جایی تو تل آویو یا حیفا مقابله به مثل کنین یه دویست نفرو سقط کنین تا اسمش بشه تلافی!! اگر یکی بره ماشین برادرزاده نتانیابو رو خط بندازه اسمش انتقام نیست، مفهوم شد؟ ؟!!
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 4
      مفهوم نشد لا آدم، تو فکر می‌کنی اسقاطیل ایران یا حزب الله هست که آمار کشته هایش را بدهد! بعد ۳ ماه هفته قبل گفتن ۱ نفر شمال فلسطین سقط شده! پس کمی درک و فهمت را بالا ببر اگر طالبش هستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس