کد خبر 1563024
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۱
ابعاد حقوقی برخورد با هتاکان فضای مجازی

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: کسانی که در فضای مجازی یا حقیقی محتوایی را با وصف مجرمانه منتشر می کنند مورد پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق، حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه امشب شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبری گفت: حادثه تروریستی کرمان، بزرگترین حادثه تروریستی بعد از انقلاب بود و قلب مردم جریحه دار شد و این ناراحتی باعث شد واکنش هایی از طرف مردم صورت گرفت.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: تشویش اذهان عمومی جرمیست که شخص با گفتار رفتار و نوشتار خود به صراحت یا کنایه باعث آشفتگی ذهنی جامعه شود و آبروی اشخاصی را تحت همین اعمال مورد خدشه قرار می دهند.

وی ادامه داد: در قانون ماده ۶۹۸ و ۵۱۱ قانون مجازات اسلامی به این موارد پرداخته است و جرم انگاری شده و برای آن مجازات تعیین شده است.

عبدلیان پور تصریح کرد: برخی از افراد در فضای مجازی یا حتی حقیقی محتوایی را منتشر می‌کنند که می‌تواند واجد وصف مجرمانه باشد از جمله نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی، توهین، تهدید، افترا و غیره میتواند باشد که توسط دستگاه قضایی قابل تعقیب است و در صورتی که محکوم بشوند مجازاتی برابر با ۶ ماه تا دو سال حبس یا ۵ تا ۱۰ سال را در پی خواهد داشت.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه در مورد واجد شرایط بودن دادستان برای اعلام جرم گفت: قطعاً دادستان به عنوان مدعی العموم می‌تواند اعلام جرم کند علاوه بر این شاکی خصوصی هم می‌تواند شکایت کند و فرد خاطی مورد تعقیب قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • محمد IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    تو فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام به پیامبران، ائمه و نظام اسلامی اهانت میشه باید اینا دستگیر و به شدت مجازات بشن. جنبش زن هرزگی بردگی دست به توهین و فحش و ناسزا میزنن.
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    9 0
    اگر با توهین به ارزشها به شدت برخورد نشه این قضیه مانند حجاب و بی بند و باری عادی میشه
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    نتیجه عف های کیلویی فله ای سال قبل اینه تجربه نشون داده هر چه به این فواحش راحت تر بگیرید هارتر میشن
  • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
    0 0
    اگه از اول کسانی که ادعای دروغ رو نشر میدادند برخورد قاطع میکردید ، اسرائیل جرات نمیکرد هر دروغی رو توی جامعه گسترش بده و باعث بی اعتمادی مردم و جسارت یه عده خائن بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس