روایت وزیر خارجه فرانسه از گفت‌وگو با امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه فرانسه امروز (شنبه) در شبکه اجتماعی «ایکس» مدعی شد: ایران و شریکانش باید به سرعت اقدامات بی‌ثبات کننده خود را متوقف کنند.

به گزارش مشرق از خبرگزاری رویترز، کاترین کولونا پس از گفت‌وگو با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود مدعی شد که «به همتای ایرانی خود گفته است که خطر [گسترش] جنگ منطقه‌ای خاورمیانه هرگز بیش از این نبوده و تهران و گروه‌های نیابتی آن باید به فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود پایان دهند.»

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «هیچ‌کس از تشدید تنش‌ها سودی نخواهد برد.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارتش ملی یمن اعلام کرده برای حمایت از مردم غزه و تا پایان یافتن حمله همه جانبه رژیم صهیونیستی به غزه، تنها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهد که مبدا یا مقصد آنها رژیم صهیونیستی باشد و تنگه باب‌المندب و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها کاملا امن است.

کولونا پیشتر نیز در جریان دیدار با دیوید کامرون رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس مدعی شده بود: می‌دانیم که حوثی‌ها معمولاً از جانب ایران حمایت می‌شوند.

این اظهارات وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح شد که پیش از آن وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود ائتلافی چند ملیتی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است.

کشورهای غربی با تکرار ادعاهای بی‌اساس و بدون ارائه هیچ گونه مدرک و شواهدی در تلاش هستند تا با فرافکنی در ناکامی‌ها برابر حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ دیگر کشورها را متهم کند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ستاد نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است که در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 0
    خفه شو - ۷۵ سال کفتارهای صهیونیست رو انداختید جون فلسطینی ها -تازه طلبکارید؟
    • DE ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷
      0 0
      اتحادیه اروپا، عموماً و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، خصوصاً ، در تحولات کنونی خاورمیانه تنها در نقش و کارکرد نوکران آمریکا و اسرائیل محدود میباشند. هرگونه محاسبه بیش از این، خسارتی به وجه مقاومت عموماً و جمهوری اسلامی خصوصاً خواهد بود.
  • ایرانی IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    5 0
    اروپا و آمریکا هنوز فکر می‌کنند قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی است که به کشورها امر ونهی کنند
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    دوباره پر رو شدن!؟؟؟ یه آشوب دیگه میخان!!!!!!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    3 0
    خداییش این تاکسی برگشتی هارو از کجا گیر میارن استخدام میکنن؟؟! نه قیافه، نه عقل، نه شرافت، نه.....!!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    4 0
    ساکت ضعیفه، برو کنار دیوار وایستا یه پا و دوتا دستاتم بگیر بالا تا صدات کنیم، باریکلا!!!
  • سید فروزان CH ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    تا وقتی انحصار ایران خودرو و سایپا در دست فرانسویان باشد ، رجرز خوانی هم ادامه دارد از طرف آنها !!!!! خاک بر سر مسئولینی که دست فرانسه را از بازار خودرو ایران قطع نمیکنند
    • حمیدرضا IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      1 0
      مافیای خودرو عوامل قدرتمندی دربدنه حاکمیت داره حتی به نظرات ولی فقیه وگلایه های ایشان از خودروسازان وطنی هم توجهی نمیکنند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس