کد خبر 1562999
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۵
عوامل موثر در میزان واردات بنزین در سال آینده

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود.

به گزارش مشرق، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در حاشیه مراسم امضای قرارداد واگذاری زمین پتروپالایشگاه شهید سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۱۱۶ میلیون لیتر بوده، البته این رقم در زمستان کاهش یافته و متوسط مصرف بنزین در ماه جاری به ۱۱۳ میلیون لیتر در روز رسیده است.

وی افزود: با تکمیل بخشی از طرح‌های توسعه کیفی پالایشگاه آبادان حدود یک تا ۲ میلیون لیتر به تولید بنزین کشور تا پایان سال افزوده خواهد شد، همچنین با به‌مدار آمدن بخشی از افزایش ظرفیت پالایشگاه اصفهان ۲ تا ۳ میلیون لیتر به ظرفیت تولید بنزین کشور افزوده خواهد شد.

معاون وزیر نفت در خصوص میزان واردات بنزین در سال آینده گفت: واردات بنزین بستگی به میزان مصرف بنزین دارد و همچنین بستگی به این دارد که چه‌مقدار خودرو به ناوگان حمل‌و نقل کشور افزوده شود و در حالی که ۵۵ درصد خودروهای در حال تردد در کلانشهرها فرسوده هستند، به این بستگی دارد که چقدر در زمینه از مدار خارج شدن خودروهای فرسوده اقدام شود و ناوگان حمل‌و نقل نوسازی شود که تمامی این مسائل به میزان مصرف بنزین مرتبط است.

وی ادامه داد: نمونه‌هایی که سازمان حفاظت محیط زیست از بنزین توزیعی کشور گرفته و نمونه‌هایی که همکاران خودمان گرفته‌اند، نشان می‌دهد که توزیع بنزین در کشور بر اساس استاندارد یورو در حال انجام است و اکتان بنزین نیز بر اساس استاندارد ملی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    بحث بنزین برمی گرده به بی کیفیت بودن خودروهای داخل و عدم واردات خودروهای برقی با قیمت منطقی از آنجایی که مافیای سوخت و مافیای خودرو به نحوی درصدد چپاول جیب ملت هستند دست در دست هم داده و ملت را نادان فرض می کنند در صورتی که با واردات خودروی استاندارد و یا برقی و با کیفیت می توان بر مصرف زیاد بنزین کنترل داشت
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    0 0
    ماشینهای فرسوده راباامتیازات خاص به صاحبانشان جمع کنید. کدام ادم کم عقل صدمیلیون توحساب داره و ماشین فرسوده سوارمیشه من شخصاماشینم مدل 77 هست اگه 100میلیون داشتم منت دولت نمیکشیدم خودم مدل بالاترمیگرفتم. باتسهیلات بی بهره وبلند مدت کمک کنیدخارج کنن ماشینهای فرسوده ازکجابیارن 100میلیون بزنن حساب پیشاپیش؟ مشکل اصلی همینجاست ک این قشریریال هم اضافه ندارن با تعویض ماشین مجانی دولت بده پول صرفه جویی بنزین جبرانش میکنه هزینه کمک دولت به ملت
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    این لگنها رو بریزید تو دریا و ماشین صفر بدین مردم و از محل صرفه جویی، دیون رو پرداخت کنید، البته شما نامردتر از این حرفا هستین که به فکر مردم باشین......
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    عقل ندارین یا شرف ندارین اینده کشور براتون مهم باشه ؟ جمع کنید این لگن سازان مفت خورکه ۵۰ درصد چالشهای نظام واسه اینهاست
    • حمیدرضا IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
      0 0
      احسنت
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    خودروی صفر 207 من 14 تا توی صد کیلومتر مصرف میکنه.بنظر شما من دوس دارم زود به زود برم پمپ بنزین و بنزین بزنم؟آیا اینکه نمیزارن من تویوتا بخرم تقصیر منه یا دولتی که این آشغال رو بمن فروخته؟!
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    2 0
    خودروی صفر 207 من 14 تا توی صد کیلومتر مصرف میکنه.بنظر شما من دوس دارم زود به زود برم پمپ بنزین و بنزین بزنم؟آیا اینکه نمیزارن من تویوتا بخرم تقصیر منه یا دولتی که این آشغال رو بمن فروخته؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس