کد خبر 1551287
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵
مازوت‌سوزی در تهران و البرز تکذیب می‌شود

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: نمونه‌برداری از پالایشگاه‌ها و جایگاه‌ها مشخص می‌کند که بنزین توزیع‌شده استاندارد یورو با اکتان ۹۲ دارد و کیفیت آن تقریباً با بنزین سوپر یکسان است.

به گزارش مشرق، «جعفر سالاری‌نسب» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری، افزود: پالایشگاه اراک، تهران، اصفهان و تبریز به اندازه کافی بنزین تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روزانه نزدیک‌به ۳۰۰ میلیون لیتر فرآورده نفتی جابه‌جا می‌کند، ‌توضیح‌داد: روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین توزیع می‌شود و مشکلی برای ذخایر نداریم. مصرف بنزین در مقایسه با سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

سالاری‌نسب با بیان اینکه در تهران و البرز، نفت‌کوره (مازوت) استفاده نمی‌شود و صادر می‌شود، گفت: نیروگاه‌های تهران پارسال و سال قبل از آن نیز از نفت‌کوره استفاده نکردند و برای زمستان امسال هم از آن استفاده نخواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه نفت‌گاز در همه کلان‌شهرها دارای استاندارد یورو ۴ است، گفت: نفت‌گاز (گازوئیل) با گوگرد بالا به هیچ‌وجه توزیع نمی‌شود و گوگرد آن زیر ۱۰ پی‌پی‌اِم (ppm) و تولید آن بیش از نیاز کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: در تهران و سایر کلان‌شهرها مصرف نفت‌کوره نداریم. صنایع عمده گاز و نفت‌گاز مصرف می‌کنند و نفت‌کوره مصرف نمی‌کنند، بلکه این فرآورده از ماه‌شهر و بندرعباس صادر می‌شود.

وی گفت: بیش از ۸۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها، گاز طبیعی است. برخی از نیروگاه‌ها با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی، نفت‌گاز دارای استاندارد یورو استفاده می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: میزان مصرف نفت‌گاز نیروگاه‌ها بستگی به میزان ناترازی گاز دارد.

سالاری‌نسب با اشاره به اینکه چهار تا پنج درصد مردم از گاز خانگی برخوردار نیستند، گفت: دولت سوخت را به صورت یارانه‌ای در اختیار مردم قرار می‌دهد و برای پخت‌وپز به آن‌ها گاز مایع و برای گرمایش نفت سفید می‌دهد و آن‌ها از طریق ثبت‌نام در سامانه «سدف» سهمیه خود را تحویل می‌گیرند.

وی تأکید کرد: گاز مایع برای این دسته از مردم کیلویی ۲۳۰ تومان است و تعیین نرخ بر عهده شرکت پخش نیست. نرخ یارانه‌ای گاز مایع تغییری نکرده و همان نرخ قدیم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس