«ترورِ بی‌فایده»؛ اسرائیلی‌ها مثل موش فرار می‌کنند

رئیس سابق شهرک کریات شمونا، پروسپر ازران ترور یکی از رهبران جنبش حماس را بی‌فایده خواند و تاکید کرد «این عملیات، خطرات را از ما دور نکرد؛ از هر جا که بخواهند می‌توانند ما را هدف بگیرند».

به گزارش مشرق، «ما آنقدر محاصره شده‌ایم که مانند موش همیشه فرار می‌کنیم؛ هیچ‌کدام از کارهای ما حتی هجوم به غزه هم مفید واقع نشد»، این اعتراف سنگین مسئول اسرائیلی است که رسانه‌های عبری در حال بازنشر آن هستند.

ازران طی مصاحبه خود با رسانه‌های عبری از وضعیت سخت زندگی در شمال اراضی اشغالی پرده برداشته و تصریح کرد که پس از ۷ اکتبر «حدود ۲۲۶۰۰ اسرائیلی واحدهای مسکونی در شهرک‌ها را ترک کردند؛ زیرا شب و روز بر سر آن‌ها موشک می ریزند».

«ترورِ بی‌فایده»؛ اسرائیلی‌ها مثل موش فرار می‌کنند

فرار اسرائیلی‌ها از شهرک‌های شمال

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در این باره گزارش داد که تعداد شهرک‌نشینان آواره‌شده از شمال سرزمین‌های اشغالی، طی حملات حزب الله از ۲۳۰۰۰۰ شهرک‌نشین فراتر رفته است.

شب گذشته در اثر حمله پهپادی اسرائیل به ضاحیه جنوبی بیروت، یک دفتر متعلق به جنبش حماس را هدف قرار داد که در پی آن سه نفر از جمله صالح العاروری شهید و ۱۱ نفر دیگر هم زخمی شدند؛ حزب‌الله لبنان در واکنش به ترور نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که این جنایت بی پاسخ نخواهد ماند.

مسئول محلی اسرائیلی، ارزان ضمن انتقاد از عملکرد مقامات تل‌آویو در قبال لبنان، وضعیت شمال را نشان‌دهنده «سال‌ها غفلت» دانسته و توضیح می‌دهد که «ما به حزب‌الله اجازه دادیم به حصارمان نزدیک شود و حتی از آن بالا برود؛ چادرزدن اسرائیلی‌ها، به رسمیت شناختن شکست بازدارندگی است».

«ترورِ بی‌فایده»؛ اسرائیلی‌ها مثل موش فرار می‌کنند

آوارگان اسرائیلی در اثر حملات حزب‌الله به شمال

به دنبال افزایش نگرانی‌ها در شهرک‌های اشغالی رئیس سابق شورای امنیت داخلی اسرائیل، گیورا ایلند امروز تصریح کرد که «مشکل در شمال پیچیده شده و تا زمانی که شهرک‌نشینان نتوانند به شهرک‌های خود بازگردند، اسرائیل با شکست راهبردی مواجه است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    6 3
    مرگ بر آمریکا این یهودیان در اوایل قرن پیش در اروپا به موشهای کثیف شهره بودند و مورد تنفر همه بس که فاشیست و خرابکار و دله دزد و رباخوار بودند با یه حرکت سایس پیکو که از قبلتر با مرزبندی ملی گرایی در بستر خطوط فرضی رو در اعراب و عثمانی نهادینه کرده بود، زمین فلسطین رو غصب و اشغال کردن حالا هیچ تغییری در ماهیت موشهای کثیف روجود نیامده هرچند زورکی بگن کشور اسقاطیل!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس