رونمایی از خیال خام گالانت؛ طرح جدید اسرائیل برای روز پس از جنگ غزه چیست؟

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در تشریح آنچه مرحله پس از جنگ غزه نامید، مدعی شد که در این مرحله حماس دیگر کنترل این باریکه را در دست نخواهد داشت و مسئولیت این امر بر عهده فلسطینیان خواهد بود.

به گزارش مشرق و به نقل از خبرگزاری رویترز، یوآو گالانت شب گذشته در بیانیه‌ای برنامه های این رژیم برای مرحله بعدی جنگ در غزه را با رویکردی به ادعای خود هدفمندتر در شمال این باریکه تشریح کرد.

اظهارات این عضو کابینه اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی در پی افزایش فشار بین المللی برای کاهش تلفات جانی در این منطقه، به عقب نشینی نیروهای خود در غزه روی آورده است.

اما دفتر گالانت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این رژیم در منطقه شمالی نوار غزه، براساس یک رویکرد جدید جنگی مطابق دستاوردهای نظامی زمینی خود ادامه خواهد داد.

در بیانیه صادر شده از سوی دفتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی آمده است: پس از جنگ، حماس دیگر کنترل غزه را در دست نخواهد داشت و در مقابل اسرائیل آزادی عمل عملیاتی را برای خود محفوظ می دارد.

مطابق این بیانیه، پس از جنگ، اسرائیل هیچ گونه حضور نظامی در غزه نخواهد داشت و نهادهای فلسطینی مسئول خواهند بود. ازآنجاکه ساکنان غزه فلسطینی هستند، بنابراین نهادهای فلسطینی به شرط آنکه هیچ گونه اقدام خصمانه یا تهدیدی علیه اسرائیل انجام ندهند، مسئولیت کنترل این باریکه را در دست خواهند داشت.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه، در جریان حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون، ۲۲ هزار و ۴۳۸ فلسطینی شهید و ۵۷ هزار و ۶۱۴ نفر دیگر زخمی شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    1 1
    انشالله غزه به دست مردم واقعی خودش برسه نه تروریستها و‌حامیان ضحاک
  • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵
    2 1
    این شما تروریست های اشغالگر هستید باید از سرزمین ااشغالی خارج بشوید واین سرزمین را به مالکین اصلی خود یعنی فلسطینیلن بسپارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس