کد خبر 1561158
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
پل شریدر

واکین فینیکس بی‌کاریزماترین بازیگری است که وجود دارد. چگونه چنین مرد ملایمی می‌تواند به این همه دستاورد نظامی برسد؟

به گزارش مشرق، در مصاحبه جدیدی با «لوموند» با صراحت لحن همیشگی‌اش از موضوعات مختلفی می‌گوید. او در بخشی از این مصاحبه از کستینگ فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» انتقاد کرده است.

انتقاد پل شریدر از فیلم «قاتلان ماه‌ کامل» (Killers of the Flower Moon ) اسکورسیزی و ناپلئون()Napoleon ریدلی اسکات: سه و نیم ساعت وقت گذراندن با یک احمق زمان زیادی است؛ حتی یک لحظه هم باور نمی‌کنیم واکین فینیکس ناپلئون است.

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست
پل شریدر در جشنواره جهانی فیلم فجر

«پل شریدر» در مصاحبه جدیدی با «لوموند» با صراحت لحن همیشگی‌اش از موضوعات مختلفی می‌گوید. او در بخشی از این مصاحبه از کستینگ فیلم «قاتلین ماه گل» (Killers of the Flower Moon) «مارتین اسکورسیزی» انتقاد کرده است.

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست

همکار سابق اسکورسیزی درباره فیلم «قاتلان ماه‌ کامل» (Killers of the Flower Moon )و ناپلئون(Napoleon) ریدلی اسکات می‌گوید: سه و نیم ساعت وقت گذراندن با یک احمق زمان زیادی است؛ حتی یک لحظه هم باور نمی‌کنیم واکین فینیکس ناپلئون است.

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست
پل شریدر در جشنواره جهانی فیلم فجر

نویسنده فیلم‌های «راننده تاکسی» (Taxi Driver) و «گاو خشمگین» (Raging Bull) در ادمه اشاره کرد: «مارتی من را با مینیاتوریست‌های فلاندری مقایسه می‌کند. ترجیح می‌دهد الگوی نقاشی‌های آبرنگی رنسانس باشد. اگر به او ۲۰۰ میلیون دلار بدهید، فیلم خوبی ناگزیر از آن بیرون می‌آید. با این حال، ترجیح می‌دادم «لئوناردو دی‌کاپریو» نقش پلیس را در «قاتلین ماه گل» بازی کند به جای اینکه نقش آن احمق را داشته باشد. سه و نیم ساعت وقت گذراندن با یک احمق زمان زیادی است. این زخم ناجور را روی انگشت من می‌بینید؟ این آخرین مساعدت مارتی در هستی من است. سه روز پیش با او شام خوردم. یکی از سگ‌هایش من را گاز گرفت. عجب کثافتی! [می‌خندد.]»

بیشتر بخوانید:

اسکورسیزی در «قاتلان ماه کامل» قاتلان را تطهیر می‌کند

دی‌کاپریوی ۴۸ ساله در ابتدا قرار بود نقش مأمور اف‌بی‌آی «تام وایت» را بازی کند که مأموریتش رسیدگی به پرونده‌های قتل است. اما در نهایت «جسی پلمانز» برای این نقش انتخاب شد وقتی که کارگردان و دی‌کاپریو متوجه شدند رابطه برکهارت و کایل باید در کانون توجه قرار بگیرد.

اسکورسیزی پیش‌تر به «تایم» گفته بود پس از گفت‌وگو با دی‌کاپریو فیلمنامه را بازنویسی کرده است: «در مقطعی، متوجه شدم که در حال ساختن فیلمی فقط درباره مردان سفید هستم. یعنی رویکردی وارونه داشتم که من را نگران کرد.»

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست

شریدر به تازگی فیلمبرداری «آه کانادا» (Oh, Canada) با بازی «ریچارد گر»، «جیکوب الوردی»، «اوما تورمان»، و «مایکل ایمپریولی» را به پایان رسانده است. او در بخش دیگری از مصاحبه با «لوموند» این فیلم را با اثر تحسین‌شده دیگرش «میشما» (Mishima) مقایسه می‌کند و می‌گوید: «اولین بار از زمان «میشما» است که یک فیلم معمایی ساخته‌ام. یا ترکیبی از خاطرات پراکنده، قالب‌ها و قطعات ناهمگن.»

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست
پل شریدر در جشنواره جهانی فیلم فجر

تدوین ۹۱ دقیقه‌ای «آه کانادا»‌ به اتمام رسیده و موسیقی متن گروه فسفرسنت باقی مانده است. شریدر می‌گوید ستارگان فیلم «تی‌یری فرمو» مدیر جشنواره کن را خوشحال خواهد کرد اما «اغلب، آنچه او را خوشحال می‌کند به هراس می‌اندازدش.»

شریدر درباره «ناپلئون» (Napoleon) «ریدلی اسکات» اظهار نظر می‌کند که مانند فیلم اسکورسیزی با سرمایه‌گذاری اپل تولید شده است: «واکین فینیکس بی‌کاریزماترین بازیگری است که وجود دارد. چگونه چنین مرد ملایمی می‌تواند به این همه دستاورد نظامی برسد؟ برای یک لحظه هم باور نمی‌کنیم.»

همکار سابق اسکورسیزی به تیم فراستی پیوست

این فیلمساز در بخش دیگری از مصاحبه به شایعه تغییر پایان فیلم «رعد نورد» (Rolling Thunder) درون فیلم «منتقد سینما» (The Movie Critic) «کوئنتین تارانتینو» واکنش نشان می‌دهد و می‌گوید:‌ «کوئنتین چکیده‌هایی از فیلم‌های دهه ۱۹۷۰ را [در فیلمش] قرار خواهد داد. و نسخه خودش از فیلم‌های آن دوران را می‌سازد. از من اجازه گرفت که پایان [«رعد نورد»] به کارگردانی «جان فلین» را فیلمبرداری کند، چون فیلمنامه اریجنیال آن را من نوشته بودم - پیش از آنکه کاملاً بازنویسی و آبکی شود.»

این اظهارات اخیر شریدر درباره قاتلان ماه کامل به نقدهای مسعود فراستی شباهت دارد. منتقد پرحاشیه سینمای ایران در نقد ویدئویی‌اش در تازه‌ترین اظهار نظر خود، مارتین اسکورسیزی کارگردان مشهور آمریکایی را زیر سوال برده و از او به عنوان "یکی از بدترین فیلم‌سازان زنده آمریکا" نام ‌برد.

او با بررسی کارنامه سینمایی این کارگردان که تاکنون موفق به کسب جوایز زیادی به عنوان بهترین کارگردان از جشنواره‌هایی همچون اسکار، گلدن گلوب و کن شده او را "سوتفاهم سینمای آمریکا" ‌نامید که "فیلمسازی بلد نیست" و جدیدترین اثر او را "عقب‌افتاده‌ترین" فیلم از آثار اسکورسیزی ‌دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس