کد خبر 1561067
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
مرز موقت هنگه‌ژال بانه تعطیل شد

مرز موقت هنگه‌ژال بانه به دلیل اختلافات اقلیم کردستان با دولت مرکزی عراق پس از چهار ماه فعالیت تعطیل شد.

به گزارش مشرق، مرز موقت هنگه‌ژال بانه از هفته گذشته به دلیل اختلافات دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان بر سر مدیریت این بازارچه مرزی تعطیل شده و اکنون هیچگونه فعالیت تجاری در این مرز انجام نمی‌شود.

مرز موقت هنگه‌ژال و گله سوره ۶ سال قبل با هدف ساماندهی مرزها و اجرای طرح ساماندهی مرزها و مبادلات مرزی بسته شده که در اواخر شهریورماه امسال با حضور استاندار کردستان بازگشایی شد.

فرماندار شهرستان بانه با اشاره به تعطیل شدن این بازارچه اظهار داشت: بازارچه موقت هنگه‌ژال بانه به دلیل اختلافات حکومت مرزی عراق با اقلیم کردستان و به دستور دولت مرکزی بسته شده و برای بازگشایی مجدد این بازارچه رایزنی‌های انجام شده است.

کمال خدری افزود: پیگیری‌های لازم برای بازگشایی مجدد این مرز توسط استانداری کردستان و فرمانداری شهرستان بانه با وزارت خارجه انجام شده است.

فرماندار شهرستان بانه در آخرین اظهارات خود در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: این بازارچه تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان برای مرزنشینان بانه درآمدزایی داشته و روزانه ۵۰ بار کالا شامل یخچال، ال‌سی‌دی و انواع وسایل خانگی وارد کشور شده که هدف از بازگشایی این مرزها کمک به معیشت مرزنشینان و افزایش مبادلات تجاری است.

گفتنی است، قرار است نیروهای دولت مرکزی عراق برای نظارت و ساماندهی این مرز به زودی جایگزین نیروهای فعلی شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس