کد خبر 1560529
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
احتمال ورود سویه جی‌ان.۱ کرونا به کشور زیاد است/ ترکیه برای حفظ توریست‌ آمار عفونت‌های تنفسی را منتشر نمی‌کند

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: ممکن است در آینده به‌دلیل تعداد زیاد مسافران ایرانی سویه جی‌ان.۱ کرونا وارد کشور شود.

به گزارش مشرق، حمید عمادی کوچک درباره یکی از زیرمجموعه‌های سویه اومیکرون به نام جی‌ان.۱ و همچنین احتمال ورود این ویروس به کشور گفت: در کشور ما سفر خارجی به مکان‌های مختلف دنیا وجود دارد و مسافران بسیاری به ترکیه، امارات و قطر داریم و این در حالی است که گزارش دهی ترکیه در مورد ابتلا به عفونت‌های تنفسی ضعیف است چرا که برای حفظ توریست موارد را گزارش نمی‌کند و به همین دلیل با بیمارانی مواجه هستیم که در هواپیما و سفر دچار عفونت‌های تنفسی شده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه این امکان وجود دارد که این زیر سویه امیکرون نیز مانند سایر زیرسویه‌ها که به ایران آمدند، وارد کشور شود، ادامه داد: جی‌ان.۱ چندان ویروس خطرناکی نیست و همچون سایر زیر سویه‌های امیکرون است و نگرانی خاصی در این مورد وجود ندارد اما لازم است شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت‌های تنفسی را همچنان رعایت کنیم چرا که همیشه در معرض عفونت‌های تنفسی از جمله آنفلوآنزا، RSV و رینوویروس هستیم.

رئیس بخش عفونی بیمارستان امام خمینی (ره) با بیان اینکه اینگونه نیست که گمان کنیم با پایان اپیدمی کرونا شیوع عفونت‌های تنفسی به پایان رسیده است، افزود: همیشه در فصل سرما با موجی از عفونت‌های تنفسی مواجه‌ایم. در حال حاضر نیز شاهد ابتلا به انواع عفونت‌های تنفسی از جمله کرونا، آنفلوانزا، رینوویروس، آدونوویروس و سایر عفونت‌های تنفسی هستیم، این ویروس‌ها هم‌اکنون در حال گردش‌اند و ممکن است جی‌ان.۱ نیز شایع شود و این مسئله چندان عجیب نیست.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شیوع ویروس آنفلوآنرا نیز توضیح داد: از مهر ماه ویروس آنفلوآنزا در کشور شایع شد و اغلب از نوع H۱N۱ بود در حال حاضر با مواردی از آنفلوآنزا H۳N۲ روبه رو هستیم، اما همچنان سوش غالب H۱N۱ است. شیوع این ویروس هنوز تمام نشده است، شاید به‌سبب بازگشت زوار اربعین شیوع این بیماری را زودتر در کشور داشتیم و شیوع آن در حال اتصال به پیک‌هایی است که هر سال در ماه‌های دی و بهمن داشتیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جعفری IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 1
    خلق چین را خدا لعنت کند که هرچی مرض وبدبختی میکشیم ازاین سگ خورهای بی دین است.
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 0
    دفعه قبل هم دم انتخابات وارد شد
  • عباس IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
    2 1
    وقتی دولت جلوی سفرهای مردم به کشورهای که ریسک بالایی در انتقال بیماری به کشور را دارند نمی گیرد و هیچ اطلاع رسانی در این خصوص نمی کند یعنی جان مردم برای دولت مردان اهمیت ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس