اقدام غیرانسانی آمریکا علیه ملت یمن/ قطع کمک‌های برنامه جهانی غذا

در پی حمایت‌های یمن از مردم غزه، آمریکا کمک‌های انسانی برنامه جهانی غزه به این کشور را متوقف کرد.

به گزارش مشرق، آمریکا همچنان جرات مقابله مستقیم و رو در رو با ملت یمن را ندارد، به همین دلیل به اهرم‌های فشار دیگری روی آورده است.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد که کمک‌های انسانی خود به مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی یمن را متوقف کرده است، این اقدام به‌طور ناگهانی و خودسرانه اتخاذ شده و هیچ توجهی به فاجعه انسانی که قرار است در پی این تصمیم غیرمسئولانه بوجود آید، نشده است.

بر اساس این گزارش، برنامه جهانی غذا مدعی است که کمبود منابع مالی دلیل این اقدام است، اما شورای عالی امور انسانی و همکاری بین‌المللی در دولت نجات ملی یمن این ادعا را رد و تاکید کرد که این منابع مالی که به یمن اختصاص داده شده، بیشتر از سال گذشته است.

«جمال الاشول» مسئول رسانه‌ای شورای عالی امور انسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگو با العهد تاکید کرد: تصمیم توقف کمک های انسانی میلیون‌ها نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد و مشکلات انسانی ملت یمن را که به دلیل تجاوز و تحریم به وجود آمده، بیشتر می‌کند. این امر همچنین منجر به ایجاد ناامنی غذایی و سوء تغذیه بویژه برای کودکان و زنان می‌شود.

وی گفت که این مساله پیامدهای فاجعه‌بار به همراه خواهد داشت و کشور یمن را از نظر سوء تغذیه و بحران گرسنگی به مراحل خطرناکی پیش خواهد برد.

الاشول افزود: آمریکا همواره یمن را به توقف کمک‌های انسانی تهدید کرده و با توجه به ضربات دردناکی که نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی وارد کرده است، اکنون آمریکا به فعال کردن این اهرم فشار روی آورده است.

مسئول رسانه‌ای شورای عالی امور انسانی دولت نجات ملی یمن ادامه داد: آمریکا برنامه جهانی غذا را اهرم فشار برای گرسنه کردن ملت یمن قرار داده است؛ ملتی که به دلیل تجاوز و محاصره بدترین بحران انسانی را تجربه می‌کند. این بحران با کاهش کمک‌های انسانی آغاز و به توقف کامل آن رسید.

به گفته وی، این مساله اهداف سیاسی دارد و شورای عالی امور انسانی و همکاری بین‌المللی دولت نجات ملی یمن مخالف سیاسی کردن مساله کمک‌های انسانی است.

الاشول اضافه کرد که متوقف کردن کمک‌های انسانی تنها مناطق آزاد تحت کنترل شورای عالی سیاسی را شامل می‌شود، درحالی که کمک‌ها به مناطق اشغالی ادامه دارد و این نشان‌دهنده سیاسی بودن این تصمیم بوده و نقض آشکار قوانین است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    28 4
    وقتی کنترل تنگه استراتژیک باب المندب دست یمنی هاست چرا مردمش باید در تحریم دارو و غذا به سر ببرند-بگه یا غذا و دارو به مردم من میرسه یابه هیچکس نمیرسه
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    5 38
    برنامه جهانی غذای امریکایی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      11 30
      نه تو رو خدا از امریکا غذای مجانی بگیرید و به خودش حمله کنید.اینا چقدر دیگه نمک نشناسن
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    13 3
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است: مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود که ادعای خدایی می نمود و می گفت انا احیی و امیت ؛ بوسیله کوچکترین موجود زنده شناخته شده آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شل ترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی و چه از لحاظ رسانه و تبلیغات) یعنی به قول روح الله: پابرهنگان زمان: یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
  • GB ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 13
    اینجا است که ادم شک میکنه ملتی که گرسنه هستند برای تحریم ودم از تنگه باب المندب میزنند ‌دارای بزرگ ترین انبار موشکی وپهبادی ومین دریایی است چرا باید مردمش گرسنگی بکشند ؟
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      16 2
      مشکل یمن قبل از تحریم -وجو خائنین داخلی مثل عبد ربه منصور هادی ست که جیره خوار غرب و عربستانه- با پرچم انگلیس اومدی کامنت گذاشتی ارباب های انگلیسی در پرورش مزدور جیره خوار سابقه درخشانی دارند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 20
    اینا چطور با این هنه امکانات نظامی گیر یه قرص نان هستن ؟عجب؟!!!!!
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    6 21
    یه مدت گشنگی بکشن میشینن سرجاشون.تویی که عرضه تامین غذای مردمتو نداری میخوای با امریکا و اسرائیل دربیفتی؟
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      4 5
      نگران نباش بهشون میرسه
  • حمید IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    30 0
    امریکا هر جا زورش نرسه از همچین ازاری استفاده میکنه،یا از سازمان ملل و شورای امنیت زیادش اینام براش کاری نکنن تحریم و در آخر هم استفاده از سلاح های کشتار جمعی، آمریکا و انگلیس جنایتکار اسرائیل رو در قلب جهان اسلام ایجاد کردن که اسلام رو نابود کنن یا اون اسلامی که خودش میخاد رو پیاده کنه
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    11 0
    بخاطر اینکه مهمترین چیز شکمه الان هم اگر از کشتیها برای نیاز خودشون استفاده بشه بهتره
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 1
    چطور زلنسکی مردم خودشو بمباران میکنه امریکا حرفی نمیزنه
  • شهرام CH ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 25
    یعنی یمن غذاشو از آمریکا می‌گرفته و بعد کشتی های آمریکا رو میزنه و براش خط و نشان هم میکشه بابا ایوووول
  • علیرضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    2 26
    یمنی های مفت خور غذای مجانی وپول مجانی میگرفتن وبعد به کشتی ها حمله میکردن ..چطور ان زمان که این پاپتی ها به کشتی های تجاری حمله میکردن کارشون غیر انسانی نبود ولی الان که سهمیه رایگان غذای این افراد خلافکار قطع شده این عمل غیر انسانی هست؟؟؟؟؟عجب
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
      1 1
      یمنی ها پاپتی و خلافکار نیستند . اونها جلوی کشتی های به مقصد رژیم صهیونیستی رو می گیرند چرا که این رژیم حدود 30 هزار نفر از مردم غزه را به وحشیانه ترین شکل ممکن قتل عام کرده و حتی اجازه ورود غذا یا وسایل درمان رو هم به داخل غزه نمیده .
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    16 2
    جلوی ارسال سوخت و انرژی به آمریکا و اروپا گرفته بشه عدالت برقرار میشه
  • میلاد IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 1
    اگه مشکل تامین غذا دارند پس این همه پهپاد و موشک چطوری می‌سازند، پولشو از کجا میارن!!!!!!👍👍👍
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    3 1
    جنگ بر علیه یمن از هر نوعی که باشه اجازهٔ مصادرهٔ کشتیها را بعنوان غنیمت جنگی به یمنی ها می دهد
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    4 1
    روزي مردم دنيا حتي بايدن و همپالكي هايش فقط در دست خداوند يكتاست. ان شاء لله خداوند روزي مردم ستمديده يمن را هم به خوبي خواهد داد.
  • تيمور IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 1
    جالب هست حوثی‌ها یمن هلی‌کوپتر دارند،موشک کروز دارند ،مین دریایی و پهپاد اون همه نیروهای تا دندان مسلح دارند و به هر کشتی تو دریا سرخ حمله می‌کنند اون وقت غذا مجانی میخوان؟پول‌های جنگ خرج شکمشان کنند تا گرسنه نماند
  • نصر IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    اینجاست که باید به سازمان های بین المللی شک کرد که جرات هیچ گونه اقدام علیه جنایتکاران صهیونیست در اراضی اشغالی را علی رغم نسل کشیشان در غزه را ندارند. ولی با اقدام یمنی ها در حمایت از غزه سریعا دست به اقدام زده و کمک های بشر دوستانه را به انها قطع میکنند .این در حالی است که عامل اصلی جنگ و قحطی در یمن هم امریکایی ها و غربی ها هستند که بدستور اطاق فکر و لابی صهیونیست ها انجام میگیزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس