کد خبر 1559874
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۱
اعتصاب کارمندان برج ایفل

اعتصاب کارکنان برج ایفل در روز چهارشنبه به تعطیلی این بنای توریستی سرشناس پایتخت فرانسه انجامید.

به گزارش مشرق،، شرکت مدیریت کننده برج ایفل موسوم به «انجمن بهره‌برداری برج ایفل» در بیانیه‌ای در وبسایت خود از اعتصاب کارمندان این بنای تاریخی در اعتراض به نحوه مدیریت آن در روز چهارشنبه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، اتحادیه صنفی کارمندان برج ایفل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد روز چهارشنبه به دلیل مصادف شدن با صدمین سالگرد درگذشت گوستاو ایفل، مهندس طراح این برج، به عنوان «یک تاریخ نمادین برای یک اقدام نمادین» انتخاب شده است.

این اتحادیه هدف از این اعتصاب یک روزه را اعتراض کارمندان به نحوه مدیریت مالی کنونی انجمن بهره‌برداری برج ایفل که یک مدیریت بلندپروازانه غیرقابل دفاع است، دانسته است. این اتحادیه تصریح کرد، کارمندان معترض نگرانند تصمیمات ضعیف مدیران این بنا باعث کمبود نقدینگی و تعمیرات پرهزینه به روی این بنای تاریخی شود.

اتحادیه مذکور هشدار داد، در صورتی که مقام‌های شهرداری پاریس در مدیریت برج ایفل تجدید نظر نکنند، این برج احتمالا در طول بازی ‌های المپیک ۲۰۲۴ شهر پاریس نیز مجددا تعطیل خواهد شد.

برج ایفل به طول ۳۲۴ متر توسط گوستاو ایفل در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد و یکی از پر بازدیدترین مکان‌های توریستی جهان بوده که بر اساس برآوردها به طور متوسط هر سال شش میلیون نفر از آن بازدید می‌کنند.

این برج در مهر ماه ۱۴۰۱ نیز در پی موج اعتصابات در فرانسه در اعتراض به اصلاحات بازنشستگی دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور این کشور، اعتصاب و تعطیلی را تجربه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس