کد خبر 1559513
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

دزدگیری که فقط برای مغازه ساخته شده

می دانیم که هر چی فضای مغازه یا فروشگاه بزرگتر شود، اجناس بیشتری نیز باید درون آن قرار دهیم، پس تامین امنیت و پیشگری نیز باید در این مکان بیشتر باشد. حال دزدگیری برای مغازه ساخته شده است که با آن می توان امنیت را تا 80 درصد بالا برد.

دزدگیری که فقط برای مغازه ساخته شده

مغازه نیز مثل تمام اماکن دیگر نیاز به محافظت دارد، اما برخی فکر می کنند اگر برای مغازه دوربین نصب کنند کفایت می کند و مشکل سرقت را به راحتی پشت سر گذاشتنه اند. در ادامه راجب فرق دوربین و دزدگیر صحبت خواهیم کرد اما تا اینجا کار بدانید که واقعا شما با نصب کردن دوربین به هیچ عنوان نمی توانید مشکل را حل کنید. بلکه سارق با خندیدن به دوربین شما به راحتی می تواند اموال را به سرقت ببرد.

دزدگیری برای مغازه خوب بوده که در زمان فعال کردن آن بتواند امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار دهد، این امکانات می تواند تماس گرفتن در هنگام خطر، پیامک، آژیر برای فراری دادن سارق و... بگذارد.

یکی از دزدگیر هایی که می تواند تمام امکانات بالا را در اختیار شما قرار دهد دزدگیر f10 فایروال بوده که علاوه بر تمامی امکانات دارای رله های خروجی برای قطع و وصلی برق نیز می باشد. در ادامه امکانات بسیاری را از این دزدگیر نام می بریم.

  • دارای صفحه نمایش فارسی
  • کد کردن 64 عدد سنسور بی سیم مستقل
  • 2 عدد ریموت 5 دکمه با برد بالا
  • دارای 7 رله خروجی برای کنترل کردن وسایل برقی با تنظیم حالت دائم
  • 8 زون با سیم و 8 زون بی سیم مستقل
  • پیامک دادن به رئیس سیستم در صورت خطر
  • تماس با رئیس سیستم در صورت خطر
  • قابلیت هشدار برق شهر
  • قابلیت افزودن 4 رئیس به سیستم
  • قابلیت اضافه کردن چندین مدیر به سیستم

منظور از رئیس چی بوده؟

وقتی اسم رئیس در سیستم دزدگیر ثبت می شود یعنی تمامی گزارش های مبنی بر : فعال شدن دزدگیر، غیر فعال شدن دزدگیر، کدام یکی از زون ها فعال شده باشد، تحریک شدن زون ها و تمامی گزارش های مورد نیاز سیستم.

حال شرکت فایروال یک قسمتی را برای مصرف کنندگان خود قرار داده که می توانند به جز خود چند نفر از اطرافیان مورد اعتماد خود را از طریق نرم افزار به دستگاه اضافه کنند.

فرق دوربین و دزدگیر

می توان گفت دوربین در واقع کامل کننده دزدگیر بوده. شما با نصب کردن به تنهایی دوربین نمی توانید سارق را بگیرید و علاوه بر اینکه اموال شما به غارت رفته بلکه ممکن است سارق صورت خود را پوشانده و یا تغییر چهره داده باشد. آن وقت است که فقط دوربین به کار شما نیامده و باید دزدگیر را نصب کنید که بتوانید از وقوع سرقت جلوگیری کنید یعنی نگذارید اموال شما به سرقت برود. بلکه کنترل از راه دور دزدگیر نیز امکان پذیر است.

دزدگیری که فقط برای مغازه ساخته شده

چه سنسور هایی برای مغازه نیاز است

استفاده کردن از سنسور ها بستگی به مغازه دارد اینکه آیا مغازه رفت و آمد بالایی دارد یا خیر. حال چرا این سوال را می پرسیم. بگذارید ما انواع سنسور ها را برای شما بازگو کنیم تا با آن ها آشنا شوید و بعد از آن به اینکه آیا برای مغازه مناسب بوده یا خیر صحبت می کنیم.

سنسور مگنت

این سنسور دارای دو قطب مغناطیسی بوده، به صورتی که روی درب یا پنجره آن را نصب می کنند که در زمان فعال شدن سیستم دزدگیر با باز شدن درب یا پنجره این دو قطب از یک دیگر فاصله گرفته و منجر به صدا در آوردن آژیر و ارسال پیامک می شوند.

حال اگر مغازه شما دارای رفت و آمد بالا باشد گذاشتن مگنت کار خوبی نیست چون درب مغازه دائم باز می شود و باطری درون مگنت نیز با این باز و بسته کردن زودتر تمام شده و منطقی نیست سنسور مگنت را برای مغازه استفاده کرد.

سنسور ضربه

به سنسور ضربه، شوک سنسور نیز می گویند. این سنسور به صورتی عمل می کند که با احساس کردن ضربه ای آژیر را به صدا در می آورد. این سنسور را روی دیوار، درب، پنجره، سقف نصب می کنند. ومعمولا برای جاهایی مانند صرافی ها، بانک ها و... استفاده می شود. حال برای مغازه این سنسور مناسب نبوده زیرا مغازه دارای کرکره بوده و اگر روی کرکره سنسور را نصب کنیم ممکن است که آژیر های کاذبی را بشنویم. منظور از آژیر کاذب نیز مبوط به دزدگیر نبوده بلکه عواملی که در ارتباط با مغازه هستند باعث به صدا درآمدن آژیر کاذب می شوند. عواملی مانند :

  • کودکان در هنگام بازی باشند و به کرکره برخورد کنند.
  • افراد به کرکره تکیه دهند که موجب تکان خوردن سنسور ضربه می شود.
  • گربه و یا دیگر حیوانات به درب یا کرکره برخورد کنند.

سنسور حرکتی

به این سنسور، سنسور چشمی نیز می گویند. که خوب از اسمش معلوم است کارکرد این سنسور چگونه است اما باز ما بازگو می کنیم.

سنسور چشمی به این صورت است که درون یک قاب پلاستیک قرار دارد که روی آن یک نشانگر LED تعبیه شده به صورت چشمک زن می باشد. چشمی هایی که حرکت را تشخیص می دهند از فناوری مادون قرمز، فراصوت، ماکروویو بهره مند هستند. این سنسور برای تمامی مکان ها مورد استفاده و واجب بوده. درست است که دو سنسور بالا را برای مغازه استفاده نمی کنند اما با نصب کردن سنسور حرکتی، انگار تمامی سنسور ها را نصب کردند.

مغازه فضای تقریبا کوچیکی دارد که با نصب سنسور حرکتی، حتی اگر روی درب سنسور مگنت نصب نباشد با باز شدن درب سنسور حرکتی متوجه یک حرکت و واکنشی شده و سریعا آژیر را به صدا در خواهد آورد.

البته باید بگوییم اینکه سنسور حرکتی جایگزین سنسور های دیگر است یعنی باید در جای درستی نصب شده باشد که بتواند تمام سنسور های بالا را تحت پوشش خود قرار دهد.

سنسور دود

شاید با نام دتکتور دود آن را بشناسید. این سنسور برای تشخیص دود استفاده می شود. با نصب کردن این سنسور واقعا کمک شایانی به تمامی اماکن می شود. به صورتی که خدایی نکرده ممکن است که آتیش سوزی بشود که در زمان آتش سوزی نیز اول دود در محیط پیچیده با نصب کردن سنسور دود و تشخص دود می تواند سریعا از آتش سوزی جلوگیری کرد. برای مغازه نیز می توان از این سنسور استفاده کرد.

دزدگیری که فقط برای مغازه ساخته شده

نصب دزدگیر مغازه

نصب کردن دزدگیر بسیار مهم است. باید یک نصابی را پیدا کنید که کاملا به موارد دزدگیر واقف باشد و تجربه و مهارت کافی برای نصب دزدگیر را دارا باشد. همچنین اگر ظاهر مغازه برایتان مهم بوده، حتما باید به نصاب بگویید تا با توجه به آن اقدام به نصب دزدگیر کند.

لازم به ذکر است که شما نیز باید اطلاعات کافی را داشته باشید و بدانید چه نوع سنسور در چه جاهایی باید نصب بشود تا با دقت بیشتری کار نصاب را نظارت کنید.

نتیجه گیری

شما می توانید دزدگیر با کیفیتی نصب کنید که امکانات ویژه ای را در اختیار شما قرار دهد. و همچنین با داشتن یک نصاب خوب می توانید تمامی نقاط مهم را تحت پوشش قرار دهید.


این محتوا تبلیغاتی است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس