ارزیابی لوکاشنکو از وضعیت تسلیحات هسته‌ای روسیه

رئیس جمهور بلاروس وضعیت تسلیحات هسته‌ای استقرار یافته روسیه در خاک کشورش را خوب ارزیابی و بر استقرار آنها در جای مناسب تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس جمهور بلاروس تاکید کرد، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسی استقرار یافته در خاک کشورش «در مکان مناسب خود و در وضعیتی خوب» قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، لوکاشنکو در یک سخنرانی تاکید کرد: «کلاهک‌های هسته‌ای از خیلی وقت پیش تحویل داده شدند. پیش از این، تاریخ تکمیل تحویل آنها را اعلام کرده بودم و فکر کنم در سپتامبر یا اوایل اکتبر این اتفاق افتاد. همه چیز در سر جای مناسب خود و در شرایطی خوب قرار دارد.»

لوکاشنکو همچنین گفت، پرسنل نظامی ارتش بلاروس روزانه آموزش‌ها و مانورهای معمول را می‌گذرانند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، این رئیس جمهور بلاروس خاطر نشان کرد: «آنها هر روز چیزی جدید یاد می‌گیرند. حتی اعضای سابق گروه پیمانکار نظامی خصوصی واگنر که در کشور ما مانده‌اند هم امروز در واحدهای نظامی ما مشغول به کارند و تجربه خود را به اشتراک می‌گذارند.»

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز ۲۵ مارس (پنجم فروردین) اعلام کرد، مسکو به درخواست مینسک و مشابه با اقدامی که ایالات متحده آمریکا از مدتها پیش در خاک متحدانش اجرا کرد، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر خواهد کرد.

مسکو پیشتر موشک‌های تاکتیکی اسکندر را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای هستند در اختیار مینسک گذاشته و به این کشور در برنامه تجهیز مجدد جنگنده‌هایش برای حمل کلاهک‌های ویژه کمک کرده است.

خلبان‌ها و پرسنل واحدهای موشکی ارتش بلاروس در خاک روسیه آموزش دیده‌اند. پوتین روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) اعلام کرد،‌ اولین محموله از کلاهک‌های هسته‌ای روسیه تحویل بلاروس شده‌اند و روند تحویل کل این کلاهک‌ها تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد. لوکاشنکو روز ۲۳ ژوئن (دوم تیر) گفت، بخش چشمگیری از این کلاهک‌ها در کشور وی هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس