کد خبر 1559075
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه، در کانال تلگرامی خود نوشت:

مشارکت حداقلی؛ فرافکنی متهمان

چه کسانی در کشور سابقه حمایت از مشارکت حداقلی مردم در انتخابات را دارند و چه کسی از عمق وجود، پای حق رای مردم و اهمیت مشارکت حداکثری ایستاده است؟

آقای روحانی، هفته گذشته گفت: اقلیتی که امروز حاکم است، می‌خواهد انتخابات حداقلی باشد تا رأی آنها تضمین شود. می‌گویند اگر در انتخابات مردم نیایند هم به ما ارتباطی ندارد؛ مشارکت ۲۰ یا ۳۰ درصد باشد هم از نظر آنها پذیرفته است، اما این خیانت به نظام است".

روحانی بهمن ۱۴۰۰ شهادت داد: «رهبری در همه انتخابات‌ ها تاکید کردند که انتخاب منتخب، بسیار مهم است؛ اما اهمّ، مشارکت مردم است. عینِ این کلمات را چند روز پیش تکرار کردند. من بارها در این ۲۵ سال، این جمله را از ایشان شنیده بودم و باز هم فرمودند مشارکت، اهمّ است و انتخاب درست، مهم".

آقای روحانی، ریاست جمهوری خود در سال ۱۳۹۲ را مدیون مرحوم هاشمی است؛ کسی که اغلب مدعیان اعتدال، او را پدر معنوی خود می دانند.

آقای موسوی خوئینی‌ها، دبیرکل مجمع روحانیون مبارز، ۲۳ دی ۱۳۹۷ در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا خبر داد که آقای هاشمی، از حامیان مشارکت حداقلی بوده است:

«در انتخابات ۱۳۷۶ یک وقت متوجه شدیم خبرهایی می‌آید که بالاخره می‌خواهند یک‌ جوری بازی انتخابات را به هم بزنند و بناست همان کسی را که می‌خواهند روی کار بیاورند. من و آقای کروبی رفتیم خدمت آقای هاشمی.

هاشمی در پاسخ گفت اتفاقا من با آقای خامنه‌ای اینجا اختلاف نظر دارم. آقای خامنه‌ای نظرش این است که باید انتخابات خیلی پرشور باشد و مردم همه بیایند و هرچه مردم بیشتر بیایند، بیشتر تایید نظام است.

آقای هاشمی در مسیر هدفش، اگر معتقد بود کاری باید انجام شود، دیگر هیچ مانعی را بر سر راه نمی‌پذیرفت؛ چه این مانع قانون باشد، چه ‌اشخاص و حقوق دیگران. آقای هاشمی آن زمان با آن روابط و امکانات و قدرت می ‌توانست انتخابات را جوری مهندسی کند که آن نتیجه‌ای که می‌خواهد گرفته شود».

این ماجرا، غیر از عملکرد خسارتبار برخی مدعیان اعتدال و اصلاحات، در شورش علیه رای مردم (جمهوریت) در سال ۱۳۸۸، و تهدید و فشار دولت و مجلس وقت به حاکمیتُ برای تعطیلی انتخابات مجلس هفتم در سال اسفند ۱۳۸۲ است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس