محمدعلی ابطحی

برخی رجال اصلاح‌طلب به گونه‌ای خود را در قبال حقایق پروژه "تحریم انتخابات" به نفهمیدن می‌زنند که باید گفت این سطح از نفهمیدن بصورت عادی ممکن نیست و نیاز به تمرین دارد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اصلاح‌طلبان اصیل دست رد به سینه "تحریم انتخابات" می‌زنند

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در مصاحبه با ایرنا پیرامون برخی اظهارات مبنی بر تحریم انتخابات یا کنار کشیدن از آن گفته است: تحریم یا کناره‌گیری یا هر اسمی که روی آن گذاشته شود، رویکردی در جهت خلاف مبانی نظام جمهوری اسلامی و به زیان کشور است.

او با اشاره به این جمله امام خمینی (ره) که «میزان رأی ملت است» تصریح کرد: با توجه به تاکیدات ویژه بنیانگذار جمهوری اسلامی، هر نوع تحریم یا کاهش مشارکت، یا پیشگیری از حضور جناح‌ها در این میدان رقابت، به ضرر ایران خواهد بود. مبنای جمهوری اسلامی وجود انتخابات آزاد است تا مردم بتوانند از طریق نمایندگان در مجلس و دولت خواسته خود را مطرح کرده و از این طریق مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به مبانی دینی ضرورت حضور مردم در صحنه‌های سیاسی هم گفت: از منظر دین و اهل‌بیت(س) هم موضوع حضور و نظارت مردم در امور مملکت مورد توجه ویژه است و عبارت « کلکمْ راعٍ وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ» نشانه مشخص این توجه تفسیر می‌شود. در این حدیث «کلکمْ» خطاب به مردم است که باید ناظر و مسئول باشند.[1]

*سخنان معقول و نجیبانه آقای هاشمی در ردّ پروژه تحریم انتخابات در حالی است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان ستادی از مدت‌ها قبل پروژه تحریم را کلید زده‌اند و می‌خواهند بوسیله آن کسانی از مردم را بفریبند تا در انتخابات مشارکت نکنند.

مواضع آقای هاشمی از این حیث که او یک چهره اصلاح‌طلب محسوب می‌شود و بر خلاف برخی هم‌سلکان تحریمی خود موضع گرفته، مغتنم است و باید مورد تحسین قرار گیرد. ضمن اینکه این سخنان به درستی هرچه تمامتر یک محک بزرگ را برای کسانی مطرح می‌کند که با مدعای ایران و ایرانی بودن اما بر تحریم انتخابات تأکید دارند!

پیش از این، حسن روحانی، رئیس‌جمهور سابق نیز در مواضعی اصولی بر مشارکت در انتخابات تأکید کرده بود.[2]

حمایت از رویکرد صحیح رجال سیاسی اصیل علیرغم انتقاداتی که به کارنامه اجرایی یا مواضع آنها وجود دارد؛ یک رکن ساده در سیاست‌ورزی اصولی و شیعی است.

***

تمرین‌های ویژه محمدعلی ابطحی برای انتخابات!

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محمدعلی ابطحی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی در یادداشتی به بهانه سخنان اخیر مقام معظم رهبری پیرامون لزوم مشارکت در انتخابات نوشت: اصحاب قدرت هیچ تلاشی برای رقابتی کردن وایجاد زمینه مشارکت و یا شنیدن سخنان مصلحان انجام ندادند!

به گزارش اعتمادآنلاین، او می‌افزاید: هیئت های اجرایی دولت با رد صلاحیت های کم نظیر، مجلس با این مصوبه انتخابات، و نوع عملکرد احتمالی شورای نگهبان، و نهادهای امنیتی و انتظامی با سخت گیریهای غیر ضرور، همه در خلاف این رهنمود تلاش کردند و می کنند تا قدرت را در اختیار خود نگهدارند.[3]

*باید اذعان کرد که این سطح از کتمان بصورت طبیعی ممکن نیست و نیاز به تمرین دارد!

تمرینی که بتواند یک رجل سیاسی را وا بدارد که پروژه دوستانش برای تحریم انتخابات را کتمان کند، عملکرد همیشگی قانون در فرایند بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی را "کم‌نظیر" بنامد و ایضا این را هم نفهمد که "مشارکت" یک انتخاب و حق شهروندی است که هیچکس اعم از اصحاب قدرت یا غیره نمی‌تواند جلوی آنرا بگیرد.

چه اگر ابطحی و دوستان تحریمی‌اش صادق بودند باید مثل آقای روحانی به مردم می‌گفتند که اگر با چیزی مخالفت دارید پس به انتخابات بیایید نه اینکه با صندوق قهر کنید زیرا رأی ندادن در واقع یک رأی دادن است اما بصورت غلط.

ولی حقیقت این است که ابطحی و دوستانش همچنان بر مسیر دروغ و ناراستی فتنه سال 88 حرکت می‌کنند و انتخابات مطلوب برای آنها نیز یک انتخابات با مشارکت پایین است.

این محاکات با مردم ضروری است که اگر جامعه دوست و دشمن خود را بصورت عقلانی نشناسد؛ به توطئه دشمنانش گرفتار خواهد آمد.

***

مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

محک انتخاباتی محمد هاشمی برای مدعیان ایران‌دوستی/ مجازات ناصر طهماسب به دست "شحنه‌های پیر"

"ناصر طهماسب"، دوبلور و صداپیشه شهیر ایرانی بود که روز نخست دیماه جاری و در 84 سالگی درگذشت.

او در دوران حیات نیکوی خود به دلیل فرهیختگی، عقلانیت و اشتغال به هنر خالصی که هرگز به ایران و ایرانی خیانت نکرد؛ مورد نقد و طعنه برخی هنرمندان معلوم‌الحال بود.

گناه او به زعم آن افراد معلوم‌الحال این بود که چرا اهل تحریم هنر نیست و چرا مثلا برای مستندهای انقلابی نریشن خوانده است؟

رضا کیانیان، از بازیگران سینما در واکنش به درگذشت این هنرمند اصیل در یک استوری اینستاگرامی ضمن انتشار تصویر مرحوم طهماسب و خبر درگذشت وی با طعنه نوشته است:

"آقای ناصر طهماسب! ارزش‌اش را داشت واقعا؟"

*زندگی مرحوم طهماسب و طعنه‌های امثال کیانیان یک "آیینه عبرت" است برای همه مردم ایران و البته برای کسانی که دلی در گرو هنر دارند.

بله! خردمند بودن، دوستدار ایران بودن، مسلمان بودن و البته هنرمند اصیل بودن بدون هزینه نیست و همیشه پیدا می‌شوند کسانی که این خوبی‌ها را بر نتابند و به آنها طعنه بزنند.

که شاعر گفته بود: مه فشاند نور و سگ عوعو کند!

مرحوم طهماسب که هیچکس در هنر اصیلش اندکی شک و تردید ندارد؛ صرفا باید پس از مرگش مجازات شود چون کسانی عقلانیت او را نمی‌پسندیدند و مثلا معتقد هستند که او نباید روی مستندهایی در دفاع از انقلاب اسلامی نریشن می‌خواند!

همین اندازه سطحی و دور از هنر و تعهد!

جوانان و نسل جدید باید بدانند که گناه امثال مرحوم طهماسب فقط خواستن پیشرفت و امنیت و حال خوب برای خودش و ایرانیان بود و برای همین صدای خود را از مردم دریغ نکرد. و جالب آنکه عقلانیت تأیید می‌کند که این سبک از زیستن نه تنها ارزشش را دارد چون به خوشنامی و دوری از بدحالی منجر می‌شود بلکه به رسوایی آدم‌های بی‌عقل منتج می‌شود و الگویی برای آیندگان نیز خواهد بود.

او مثل آنها نبود که از زور اصرار بر ترویج حال بد؛ یا پشت سر مردگان بد بگویند، یا جشنواره‌ای که قرار است موجب شادی مردم باشد را تحریم کنند و یا دست آخر با خودکشی تقلا کنند تا حال خوب مردم را به لجن بکشند.

و در اینجا باید به زبان شفیعی کدکنی اینگونه از مرحوم طهماسب تجلیل کرد:

تو در نماز عشق چه خواندی؟

که سالهاست

بالای دار رفتی و این شحنه‌های پیر

از مرده‌ات هنوز

پرهیز می‌کنند

***

1_ https://irna.ir/xjPk4p

2_ mshrgh.ir/1558438

3_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-645642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    36 8
    رضا کیانیان یه ح یون فرصت طلبه
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      24 9
      امثال کیانیان که حنجره شان را به صهیوی ها کرایه داده اند، باید هنرگند دانست تا هنرمند!!!!
    • سوخته IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      13 7
      فقد خدا این منافقان داخلی را نابود کند
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    20 1
    چقدر می خواین بخورین ..... تمومی نداره ...... سیر نمی شین......
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      9 6
      اصلاح طلبان سابقه وارد کردن تلفات بمردم حتی از بین طرفدارانشان را دارند. تلفات گرفتن افساد طلبان از مردم بیگناه با وارد نکردن واکسن کرونا توسط دولت اصلاح طلب روحانی به بهانه امضا نکردن fatf و اجرا نشدن برجام نمونه ای از آن است. واردات واکسن کرونا توسط رئیسی بدون قبول برجام و قبول FATF اثبات کرد که در دولت روحانی هم امکان وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته - همچنین اثبات کرد وارد نکردن واکسن کرونا با بهانه عدم قبول برجام و عدم قبول FATF توسط دولت روحانی و ظریف (طبق اعلان عباس عبدی بالا بردن تلفات مردم بیگناه از کرونا عمدی بوده و برای تحت فشار گذاشتن نظام بوده) برای زنده کردن برجام با ایجاد تلفات بالا در اثر کرونا بوده است. افساد طلبان وابسته به غرب بخاطر جلوگیری عمدی از وارد کردن واکسن کرونا دستشان به خون بیش از 130 هزار مردم بیگناه کشورمان آلوده است. افساد طلبان نوکر غرب را باید به تقاص از دست رفتن بیش از 130 هزار هموطن بیگناهمان محاکمه و مجازات کنند. دلسوزی اصلاح طلبان برای دموکراسی و مردم یکنوع فریبکاری است و بوی تعفن و مرگ و خیانت میدهد.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      7 0
      چرا لیست مخارج و اعتبارات و درآمد شهرداری ها شفاف نیست رو اینترنت آنلاین اینم سریه و مردم غریبه لیست دریافتی های پیمانکاران نتیجه اتمام کار شهرداری و پیمانکار اصلا طبق نظر غالب دولت روحانی مردم را چه به این حرفها
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    23 7
    حل کردن این مسئله خیلی ساده هست وقتی کسی علنا داره میگه مخالف نظامه چرا باید از امکانات حکومت استفاده کنه و اجازه بازی در فیلم سریال بهش داده بشه مشکل این جماعت نیستن اینا میدونن هر چی بیشتر لگد بزن بیشتر بهشون میرسن برید یقه مسولیین بیغیرت بگیرید سانسور نکن
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    22 1
    هنرمند خوبی بودند .خاطرات خوبی ار ایشون به یادگارداریم مخصوصا ما دهه شصتی ها.خداوند رحمتشون کنه .کاش دیگران هم از ایشون یاد بگیرند.
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    8 11
    یعنی به نظر خبرگزاری شما::::::::::::::: این مملکت اصلاً مشکلات وجود ندارد.نمی تواند بر عملکرد مدیران کلان این مملکت که در طول سالها پس از جنگ بر کرسی های مدیریتی این سرزمین جلوس کرده اند با بی تدبیری وسوءعملکرد همه ارزشهای دینی وانسانی را پایمال کرده اند را نقد کرد . اینگونه که اهالی شما مطالب را به رشته تحریر در می آورند.انسان را یاد خفقان دوران پهلوی می اندازد. مگر افرادی که در مجموعه شما قلم فرسایی میکنند تو این مملکت زندگی نمی کنند.تورم بالای 60درصد در اقتصاد.گرانی 622 درصد مسکن.عدم ازدواج جوانان.بیکاری ...............................این نتیجه عملکردریاست مدیرانی است که از کره مریخی آمده اند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! انصاف خیلی خیلی نعمت خوبی است اگه خداوندداده باشد البته به اهلش......
    • سید IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      7 1
      آیا مقصر سوءمدیریت ها و تورم مرحوم طهماسب بودند؟؟؟
    • شهروند IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      1 0
      این حرفهایی که زدید تا حدی درست ولی ایا این که سطح توقعات مخصوصاً قشر جوان بسیار بالا رفته را نیز قبول دارید زمانهای قدیم اوایل انقلاب و حتی در دوران پهلوی بیشتر در امد خرج خورد و خوراک میشد ولی الان اگر کسی فلان تلویزیون، موبایل،اتوموبیل، ماشین لباس شویی و ....که باید برند خاصی هم باشد نداشته باشد خود را بدبخت ترین انسان دنیا میبیند، شما باید بدانید ما از صفر به اینجا رسیده ایم به قول رزم ارای منفور افتابه هم نمیتوانستیم بسازیم، شرایط تحریم را هم در نظر بگیرید که یقیناً نظام کشورمان در این مورد مقصر نیست.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    15 1
    استاد طهماسب یه دونه بود .خدا رحمتش کنه .با صدای فوق العاده زیبایش .حیف شد.جایگزینی واسشون نیس.بچه که بودم در مجموعه هارولد لوید هنر نمایی می‌کرد.روحشون شاد
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 0
    کلمه دزدی تبدیل شده به رانت و تا نباشه بسیاری از پروژه ها انجام نمیشه و طبق صحبت هاشمی در نماز جمعه اتمام پروژه مهمه با دو تا رانت هم که باشه
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    13 4
    عدم حضور کسانی از مردم قطعا و حتما به سود جریان حاکم در مجلس و دولت است، نوش جانشان ما دیگر بین بد و بدتر انتخاب نمیکنیم
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    4 1
    ملاک حال افراد است
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    21 4
    خدا رحمت کنه اقای طهماسب رو با اون صدای زیبا وخاصشون، کاش یه ذره از درک شعور ایشون رو امثال همین کیانیان داشتن افسوس صد افسوس احمقی مثل کیانییان اون دنیا میفهمه که ارزشش رو داشت یا نداشت یه سری کارها لیاقت میخواد که بعضی ها ندارند برای شادی روحشون صلوات ✌️👏🥰
  • Reza IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    11 2
    ناصر طهماسب دوست داشتنی دوبلور ایران ایرانی است وارزشش در این اواخر خیلی بیشتر شده بود روحش شاد
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 5
    به یاری حق از دست این خانواده دق کنید
  • ایرانی DE ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 17
    درود بر رضا کیانیان عزیز.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 3
    لعنت بر هرچی افساد طلب بی دین و بیشرف
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 0
    بیخیال بیخیال این هم میگذرد وما خانوارها با شما یا بدون شما باید تمرین سختیها درمسیر زندگی کنیم .اگرازمن بپرسند که روز قیامت چه کسانی مواخذه میشوند ؟من پاسخ میدهم همه کسانیکه که دراین کشور نقش تصمیم گیر را بازی میکنند وخروجی آن دردورنجی است که به خانوارهاخصوصا سرپرست خانواری که نان آورخانه ها هستند تحمیل میکنند چه بصورت مستقیم وچه بصورت غیرمستقیم .چه آنتخابات تزئینی باشد وچه انتخابات آزاد وبدون نقص ونقضی برگزارشود .خروجی باید آرامش درتامین نیازهای بحق مردم منتهی شود آیا چنین چیزی با وجود آنها مخقق میشود .؟ هرکس باید بخودش مراجعه کند که کجا ایستاده است ؟
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 2
    از فردی که عضو گروه‌های برانداز بوده و بر اساس رافت اسلامی از اعدام نجات یافته چه انتظاری دارید؟ایمان او به نظام مانند اینمان ابوسفیان ومعاویه به اسلام است
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 1
    کیانیان و امثال او از صدقه سر این نظام اینی شدن که الان هستند. از صدا و سیما و سینمای همین نظام. اگر جمهوری اسلامی نبود کسی پ... هم بار اینها نمیکرد چه برسه به اینکه سلبریتی بشن.
  • مرد خدا IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 1
    واقعا صدای ماندگاری دارد مرحوم طهماسبی خدا رحمتش کنه چه انتظاری از همسال رضا کیانیان وعلی کریمی به غیرت وطن فروش دارین
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    1 2
    دولت روحانی تعمّداً برای گرو نگاه داشتن برجام، واکسن وارد نکرد و تعداد زیادی از هم وطنان ما جان خود را از دست دادند. آقای قوّه ی قضائیه؛ این ها که تعمّداً واکسن وارد نکردند و در کشته شدن تعدادی از هم وطنانمان نقش اوّل را بازی کردند، آیا نباید محاکمه گردند؟
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    2 0
    هر وقت صادرات پسته راکد میشه بعضی از خاندانها به فکر کسب درآمد از انتخابات میافتند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    زرد برادر شغال
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
    1 0
    حزب کارگزاران سازندگی برای : قدرت - ثروت اندوزی - رانت - زد و بند تشکیل شد که بعد از مردن رف... در کاخ فرح پهلوی عملا از بین رفت . از نظر مردم این اشرافیون که خون مردم را توی شیشه کرده اند کاملا مرده اند.
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      1 0
      خدا لعنت بکند اکبرهاشمی رفسنجانی اشرافی و غارتگر را . خدا عذابش را هر روز بیشتر بکنه .
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
    1 0
    باز این ممد هاشمی منگل و بیسواد پیدایش شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس