برنامه ویژه ارتش اسراییل برای حل بحران اختلال روانی نظامیان

در سایه افزایش اختلالات روانی و میل به خودکشی نظامیان بازگشته از جنگ غزه، ارتش رژیم صهیونیستی برنامه جدیدی را برای بازپروری این نظامیان آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت گزارش داد که جنگ غزه هزینه‌های بسیار زیاد و غیر قابل تحمل جسمی و روانی به ویژه به نظامیانی که دچار معلولیت شده‌اند، تحمیل کرده است.

این گزارش که در شماره دیروز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت منتشر شده، تاکید می‌کند که بخش بازپروری ارتش رژیم صهیونیستی برنامه‌ای را برای کمک به نظامیانی که در نتیجه جنگ در غزه از اختلال‌های روانی رنج می‌برند، آغاز کرده است.

این گزارش به نقل از مسؤولان بخش مذکور تاکید می‌کند که تیم‌هایی از پرستاران و روان‌پزشکان تشکیل شده‌اند تا بتوانند در خصوص انگیزه‌های خودکشی نظامیان صهیونیستی با آنها صحبت کرده و ارزیابی خود را از میزان اختلال‌های روانی موجود در این نظامیان ارائه کنند.

روزنامه صهیونیستی هآرتص نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که از آغاز عملیات طوفان الاقصی بالغ بر ۲۸۰۰ نظامی صهیونیست در بخش بازپروری وزارت جنگ رژیم صهیونیستی مورد مداوا و درمان قرار گرفته‌اند. این گزارش تاکید می‌کند که ۱۸ درصد از نظامیان مذکور از عدم سلامت روانی و اختلال‌های روحی بعد از شوک‌هایی که دریافت کرده‌اند، رنج می‌برند.

روزنامه معاریو نیز پیش‌تر به این موضوع اذعان کرده و نوشته بود که غم و ناراحتی نظامیان صهیونیست نمودهای مختلفی نظیر فشارهای جسمی و روانی دارد که می‌تواند شامل کم خوابی، تنفس ضعیف و ضعف اشتها باشد. نظامیانی که از جنگ غزه باز می‌گردند، علاوه بر آسیب دیدگی‌های جسمی‌، احتمالاً در معرض مشکلات روانی ناشی از این جنگ قرار می‌گیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    بعدازجنگ دیگه اسرائیل میشه دیوونه خونه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس