تل‌‌آویو برای احتمال جنگ با حزب‌الله در استفاده از مهمات صرفه‌جویی می‌کند

یک روزنامه اسرائیلی خبر داد ارتش رژیم صهیونیستی به علت پابرجا بودن احتمال جنگ فراگیر با حزب‌الله در استفاده از تسلیحات و مهمات صرفه‌جویی می‌کند.

به گزارش مشرق، یک مقام امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی می‌گوید ارتش اسرائیل در جنگ کنونی با مقادیر زیادی مهمات نوار غزه را هدف قرار داده، انبارهای تسلیحاتی خود را برای احتمال درگیری گسترده با حزب‌الله بار دیگر پر کرده است.

یدیعوت آحارانوت در گزارشی که امروز (دوشنبه)، آن را منتشر کرده، به نقل از این مقام اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، می‌نویسد ارتش اسرائیل در ماه اول بیش از حد از مهمات، هواگردها و توپخانه خود استفاده کرده است.

آحارانوت اضافه می‌کند که ارتش رژیم صهیونیستی اکنون سیاست «میانه‌روی در مهمات» را به منظور آمادگی برای احتمال جنگ گسترده با حزب‌الله را در پیش گرفته است.

این مقام اسرائیلی در این خصوص گفت ارتش اسرائیل توانسته انبارهای تسلیحاتی خود را بار دیگر پر کند تا برای احتمال جنگی فراگیر با حزب‌الله آماده باشد. او در ادامه می‌گوید: «ارتش به مهمات مخصوص حمله و پدافند هوایی در جبهه شمال (مرز لبنان) لطمه‌ای وارد نمی‌کند».

داده‌هایی که یدیعوت آحارانوت به آن دست یافته، نشان می‌دهد هزینه جنگ با غزه تا امروز به ۶۵ میلیارد شکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) رسیده که این مبلغ بودجه امنیتی سالانه اسرائیل بدون در نظر گرفتن کمک‌های آمریکاست.

براساس گزارش همین روزنامه، آمریکا از زمان آغاز جنگ تاکنون حدود ۲۳۰ هواپیمای باری و ۳۰ کشتی حامل تسلیحات و مهمات برای تل‌آویو ارسال کرده است.

مقام امنیتی مذکور در پایان به انتقاد از مقامات رژیم صهیونیستی می‌پردازد و بیان می‌کند: «نشستن در کریاه (مقر وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی در تل‌آویو) و مطرح کردن ادعای بی‌مسئولیتی در استفاده بیش‌از جد از مهمات بدون دانستن این مسئله که تهدیدی که نیروها با آن مواجه شدند، بسیار بیشتر از آن چیزی بود که پیش از جنگ برآورد می‌کردیم، آسان است».

مقاومت اسلامی لبنان از زمان آغاز جنگ در نوار غزه در حمایت از مردم فلسطین و نیروهای مقاومت روزانه طی چندین عملیات مقرها و خودروهای زرهی ارتش اسرائیل را هدف حمله قرار داده است.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود بعد از آغاز جنگ در نوار غزه احتمال جنگ فراگیر با ارتش رژیم صهیونیستی را رد نکرده بود و گفته بود که این امر به روند جنگ بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    3 8
    نابودی رژیم صهیونیستی برای حزب اله ۵ دقیقه زمان میبره
    • IR ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      7 2
      متوهمی
  • محمود IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    10 1
    خیانت و همکاری کشورهای اسلامی و مخصوصا همسایه های فلسطین با وحوش اسرائیلی را چگونه می توان توجیه کرد؟
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      واقعا اینها چقدر پست و کثیفند که ناراحت مهماتشون هستند نه ناراحت لین همه جنایت و قتل عام‌.
  • علی IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 5
    جنگ اسرائیل با حزب الله به ضرر ایرانه چراکه از لحاظ روابط و سیاسی ایران را منزوی میکند و اقتصاد را نابود میکند
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      3 5
      این دروغی که گفتی راسته؟
    • وحید IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      2 3
      آره هزینه جنگ رو کله ی پوک شما منافقین آلبانی نشین بالا می‌برید تا به اربابان آمریکای جنایتکار خدمتی کرده باشید.ولی مطمئن باشید مقاومت به قولش عمل میکنه و غده سرطانی اسرائیل را از کالبد دنیا حذف و نابود میکنه.یا حق
    • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      2 3
      نابغه پس چرا جنگ نمیکنه که ایران زمین گیر بشه و قائله بخوابه؟!؟! مخت رو با چنگال هم زدن!!! اسقاطیل زر زر زیاد میکنه، صرفه جویی میکنه؟! اینهمه بمب ریخته اسمش صرفه جوییه؟ اینها اصلا مغز دارن؟ یه مشت وحشی! این اراجیف هم میبافه تا مثلا بازدارنگی ایجاد کنه هر چند تابلو هست ولی خب صرفا جهت تاثیر رسانه ای و برای بازی کردن در شبکه های اجتماعی وگرنه این هم یکی از هزاران چرند اسقاطیلی هاست،اسقاطیلی ها مثل سگ میترسن وقتی ارباب آمریکایی باشه هارت و پورت میکنن و این جنایت ها هم مسئول و مجری مستقیمش خود آمریکا و غرب هست، اسقاطیلم گذاشتن واسه عرعر کردن
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      3 1
      استاد ۲۰:۵۹ بیشتر توضیح می‌دادی تا حرف چرتت واقعی تر بنظر برسه
  • همرزم هادی IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    2 1
    با شهادت سیدرضی فرصت خوبی است ضربه کوبنده ای اسرائیل برای این جنایات وکشتارمردم فلسطین مستقیم از ایران بخورد واین پاسخ برای جوامع جهانی توجیه کننده است
  • خیری IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 1
    هر جنگی ویرانگر است بخصوص این جنگ که توسعه آن اصلا به نفع ایران نیست.
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    3 0
    سوریه نصف بیشترشان با اسرائیل اند این ها اکثرشون برای اسرائیل آدم فروشی میکنند خیلی مواظب باشید.هنوز آدمهای داعشی هستن9
  • نادر IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    بدبخت گدا تو رو چه به این همه ادا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس