خاتمی از پشت

گروه مشاوران خاتمی اخیرا دو پژوهش در خصوص حجاب اجباری و مسائل آموزش و پرورش را تهیه و منتشر کرده است!

سرویس سیاست مشرق- گروه مشاوران سیدمحمد خاتمی به سفارش وی در حال تهیه پژوهش‌ها، برنامه‌ها و اسناد بالادستی ای برای جریان اصلاحات هستند که علاوه بر انتشار دو مورد آن، موارد دیگری نیز در حال تهیه و انتشار می باشد.

این گروه مشاوران که اخیرا دو پژوهش در خصوص حجاب اجباری و مسائل آموزش و پرورش را تهیه و منتشر کرده بود در حال حاضر ماموریت یافته پژوهشی را در خصوص آموزش عالی و مسائل دانشگاه ها تهیه نماید.

این پژوهش که متناظر بر آسیب شناسی آموزش عالی و شرایط دانشگاه هاست از دیگر سو به دنبال برجسته سازی وضعیت دانشجویان و شرایط تحول یافته در جامعه دانشگاهی به تعبیر و زعم اصلاح طلبان می باشند.

گفته می شود یکی دیگر از پژوهش های دیگر مورد تاکید این مشاوران، مساله زنان می باشد که در دستورکار آنان قرار دارد.

اصلاح طلبان ساختاری و در راس آنان لیدر اصلاحات در یک راهبرد کلان، مجموعه تلاش هایی را در حال ساماندهی هستند که به واقع بدنبال شیفت جریان اصلاحات از «امر سیاسی» به «امر اجتماعی» و تلاش برای بهره گیری از این ساحت برای تقویت «امر سیاسی مطلوب خود» برای سال های آینده هستند، این اقدامات در جهت کسب نمایندگی آشوب‌گران در فتنه پاییز سال گذشته صورت گرفته است.

بررسی‌ها نشان می دهد که اصلاح طلبان با تاکید بر جامعه محوری ضمن تاکید بر ارتباط گیری با سرحلقه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تاکید دارند که می بایست ضمن الگودهی به آنان به یک مدل اجتماعی در قدرت دست یابند. قدرتی از دل جامعه و تنظیم گر حاکمیت که اصولا با سیاست های حاکم همخوانی نداشته و ماهیتی اپوزیسیونی دارد و دقیقا بر همین اساس است که اصلاح طلبان ساختاری در راستای توصیف راهبردهای خود تاکید می کنند که دوگانه اصلی در شرایط حاضر «جامعه محوری» - «حاکمیت محوری» است.

تدقیق در کنش ها، اظهارات و همچنین بیانیه ۱۵ ماده ای سید محمد خاتمی نشان می دهد که وی چگونه طی سالیان گذشته تلاش کرده تا راهبرد امر اجتماعی اصلاح طلبان را تئوریزه و طرح و بیان کند. راهبردی که از ضرورت اصلاحات ساختاری سخن به میان آورده و از سوی دیگر ایدئولوزی زدایی از نهادهای عمومی و نهادهای تعیین کننده خط مشی کلی حکمرانی را شامل می شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    15 10
    انشاالله این جماعت اصلاحطلب حماقت خوشون تکمیل کنن برا اشوب بعدی سردسته این ارازل باشن به والله به هیچ کدومشون رحم نمیکنیم همه این جماعت سلاخی میکنیم تا یک بار برا همیشه پروندشون بسته بشه
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۰
      0 0
      عزیزان باید کنار مطهرات.نجاسات هم باشد تا خوب ازبد شناخته شود هرچیزی با ضدش بهتر شناخته میشود تاسیاهی نباشد قدرومنزلت سفیدی مشخص نمیشود ادب ازکه اموختی ...البته حواست راجمع کن لیز نخوری
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    25 5
    سلام اون وقت میگن که چرا شورای نگهبان ما رک رد صلاحیت میکنه ،لیاقت ندارند
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    24 4
    این آقا چند وقت پیش فرمایش امام در مورد زنان را مسخره کرده بود... معلوم نیست چرا اصلا لباس روحانیت رو در نمیاره و تکلیفش رو با امام و انقلاب و اسلام مشخص نمیکنه
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    14 0
    سرمایه های صهیونیست به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند و در این سال‌ها با ثروت اندوزی (درست مثل اربابان صهیونیست شان) به دنبال قدرت مطلق ، برای پیشبرد اهداف اربابشان ، شیطان بزرگ هستند.
  • قریشی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    23 2
    نتیجه محاکمه نشدن و بازخواست نشدن سران فتنه و آشوب همینه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    12 1
    بهمن 88 سازمانهای نظرسنجی امریکا صحت نتیجه انتخابات 88 را تایید کردند کسی خبردار نشد اینم روش
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    12 1
    این یارو رو که میبینی با اون سران منافق دیگر آدم رو بیشتر یاد قضایای بعد از رحلت حضرت رسول میندازه و مظلومیت مولا علی (ع) خدا شر این منافقین را به خودشون برگرداند بحق محمد و آل محمد الهی آمین
  • حبیب بن مظاهر IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    14 0
    خدا او را با اعمالش و افکار شیطانیش دفن خواهد کرد.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    6 0
    خاتمی باز داری فتنه میکنی!!!!
  • عباس خسروی US ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    5 0
    سلام، بنده حقیر از مسئولین تقاضا دارم یک بار برای همیشه تکلیف این موجودات از خدا بی خبر که آب به آسیاب دشمن می ریزند را روشن کنند.تا کی این امت باید چوب خیانت ها و خباثت های این موجودات را بخورند. تا کی باید چوب ندانم کاری بعضی مسئولین را خورد. امیدوارم هر چی زودتر تکلیف این خائنین به نظام و کشور روشن شود انشاالله.
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 6
    درود خدا بر او
  • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    بالاخره دشمن، دشمنی می کند. دلش به حال کشور نسوخته است.
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    اگر دادگاه روحانیّت دادگاه بود، این دشمن ها توان خوش رقصی برای غربی ها را نداشتند. «از ماست که بر ماست»
  • علی DE ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    0 0
    مشی حکیمانه امام آگاهی بود، بصیرت ملی.دهانها باید باز باشد تا ملت مخلص را از شیاد تشخیص دهد.این اصلاحطلبان که هنوز آراء شمرده نشده ۸۸ خود را برنده میدانستند؛ ماهیت وابسته خود را نشان دادند.دگراندیشان را بکمک بی بی سی و...جمع کردند اما آقای رئیسی در مبارزه با روحانی بیش از ۱۴ میلیون رآی داشت.این بصیرت ملی یک سرمایه عظیم است.افتضاح اصلاحطلبان اوج گرفت وقتی آب خوردن ملت را به توافق با آمریکا می‌دانستند!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس