اعتراف نماینده پارلمان انگلیس به جنایت جنگی اسرائیل در غزه

نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرده است که «اسرائیل» مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده است.

به گزارش مشرق، «کلودیا ویپی»، نماینده پارلمان انگلیس اعلام کرده است که از آن جایی که «اسرائیل» مرتکب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در غزه شده است، لذا شکایتی را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه خواهیم کرد.

این نماینده پارلمان انگلیس خواستار ایفای نقش فعال‌تر لندن در توقف جنگ غزه شد و گفت: «لندن می‌تواند نقش مهمی در برقراری آتش‌بس جنگ غزه داشته باشد و من نمی‌دانم چرا دولت لندن اقدام نتیجه بخشی برای توقف جنگ و برقراری آتش بس در جنگ غزه انجام نمی‌دهد.»

به گفته این نماینده پارلمان انگلیس، اکثریت قریب به اتفاق جامعه این کشور خواهان توقف جنگ و آتش بس در غزه هستند، اما مقامات سیاسی به این درخواست هنوز پاسخ نداده‌اند.

روز گذشته نیز، «محمد الهندی»، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی اعلام کرد که با توجه به وضعیت میدانی در غزه می‌توان اینگونه گفت که «اسرائیل» در غزه گیر کرده و دچار بن بست است.

الهندی به المیادین گفت که «اسرائیل» توانایی تحمل خسارات سنگین در میدان را ندارد و از ابتدای جنگ غزه نیز فاقد اجماع داخلی بود.

به گفته الهندی، مقاومت فلسطین در جنگ غزه کنترل میدان را در دست دارد و هر روز دستاوردهای جدیدی را ثبت می‌کند، اما «اسرائیل» کنترل زمین را از دست داده است.

این مقام جهاد اسلامی فلسطین افزود که گفتگو در قاهره حول محور چگونگی پایان دادن به جنگ جاری و موضوع تبادل اسرا خواهد بود و موضع ما روشن است، لذا تا زمانی که تجاوزات متوقف نشود و «ارتش» صهیونیستی از غزه خارج نشود، تبادل اسرا انجام نخواهد شد.

الهندی در گفت‌وگو با المیادین تاکید داشت که مقاومت همچنین درباره توقف حملات به کرانه باختری، بیت المقدس و مسجد الاقصی نیز مسائلی را مورد توجه دارد و این پیش شرط‌ها را در مذاکرات با طرف‌های میانجی اعلام خواهد کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی همچنین افزود: «این قتل عام و قحطی که در غزه در حال انجام است، با هدف بازدارندگی در برابر مقاومت و همه کسانی است که در منطقه با آمریکا مقابله می‌کنند.»

از سوی دیگر، هلال احمر فلسطین نیز از قطع ارتباط با مرکز اورژانس جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد و اعلام کرد دو ساعت پیش خبر رسید که نظامیان اسرائیلی به این مرکز یورش برده و تمامی کادر پزشکی و درمانی و نیروهای امدادگر را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

هلال احمر فلسطین همچنین تاکید کرد که هم اکنون تعداد زیادی زن در این مرکز محاصره هستند.

همچنین سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بعد از تعطیل شدن بیمارستان المعمدانی دیگر هیچ بیمارستانی در شمال نوار غزه فعال نیست.

این سازمان در همین رابطه تاکید کرد: ما خواستار آتش‌بس انسانی در غزه برای بازگرداندن خدمات ضروری بهداشتی و جلوگیری از خونریزی‌های بیشتر هستیم، اوضاع بهداشتی در نوار غزه قابل تصور نیست، بیمارستان شفا در نتیجه عملیات نظامی به شکل گسترده آسیب دیده و بخش‌های زیادی از آن ویران شده است.

«ریچارد پی پر کورن»، نماینده سازمان جهانی بهداشت در فلسطین می‌افزاید: در حال حاضر در شمال غزه هیچ بیمارستانی فعال نیست، ما اقدام به توزیع لوازم بهداشتی در بیمارستان المعمدانی کرده‌ایم، اما تصاویر مشاهده شده از این بیمارستان وحشتناک و حجم مصیبت مردم در آنها بسیار بالا است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس