کمسیون مشترک ایران و عراق برای همکاری‌های اربعین تشکیل می‌شود

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین کشورمان با وزیر کشور عراق دیدار کرد و در این دیدار مقرر شد تا کمسیون مشترکی برای انجام توافقات و تفاهمات تشکیل شود.

به گزارش مشرق، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین امروز با عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق بمنظور تشکیل قرارگاه مشترک اربعین ملاقات ومذاکره کرد.

هدف از این دیدار بررسی و آسیب شناسی مراسم اربعین امسال و بررسی راهکارهای بهبود و رفع ضعف‌ها واشکالات موجود بمنظور بهبود شرایط زائرین در اربعین سال آینده بود.

در این مذاکرات، دو طرف بر افزایش تعداد زائرین و رفع چالش‌های موجود از جمله همکاری به منظور کنترل جاده‌ها و کاهش تصادفات، ایجاد شهرک‌های زیارتی کنترل و مدیریت بهتر اتباع غیر ایرانی و تشکیل جلسه سه‌جانبه ایران، عراق و پاکستان گفت‌وگو شد.

گفت‌وگو و رایزنی پیرامون چگونگی معابر و بازارچه‌های مرزی مشترک، حمل ونقل و ورود خودروهای شخصی ایران به عراق، فعالیت ترانزیت تجاری درایام اربعین و ادامه تسهیل عبور زائرین با توسعه تبادل همزمان اطلاعات گذرنامه زائرین در کلیه مرزها انجام و مقرر شد تا کمسیون مشترکی برای انجام توافقات و تفاهمات تشکیل شود.

در این دیدار، ضمن بازدید از مقر مرزبانی و اتاق فرماندهی و کنترل مرزی عراق با حضور روسا و فرماندهان پلیس عراق مبارزه با جرائم مواد مخدر کنترل مرزها گفت‌وگو و طرف عراقی گزارشی از پیشرفت‌ها و اقدامات خود از انسداد مرزهای مشترک ارائه کرد.

در ادامه مذاکره با وزیر کشور عراق برای اجرای کامل توافقنامه امنیتی و خلع سلاح و دورشدن عناصر ضدانقلاب از جدار مرزها تاکید شد.

همچنین؛ دیدار و گفت‌وگو با قاسم العرجی دبیر شورای عالی امنیت ملی عراق و مسئولین امور مرزها جزو برنامه‌های بعدی سید مجید میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور ایران در سفر خود به عراق خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس