مسایل مربوط به بازنشستگان، خط قرمز مجلس است

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت: مجلس باید در بسیاری از مسایل و جزییات بودجه نظر بدهد که یکی از این موارد، بحث مربوط به امور بازنشستگان است؛ امور مربوط به بازنشستگان، خط قرمز مجلس است.

به گزارش مشرق، «حمیدرضا حاجی‌بابایی» در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی درباره کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: مجلس باید در بسیاری از مسایل و جزییات بودجه نظر بدهد که یکی از این موارد، بحث مربوط به امور بازنشستگان است چراکه امور مربوط به بازنشستگان، خط قرمز مجلس است.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، امری قطعی است؛ این در حالی است که دولت در این لایحه، پیشنهاد داده منابع این بخش را از مالیات بر ارزش افزوده تأمین خواهد کرد و ما باید سایر منابع درآمدی را در این بخش، پیشنهاد دهیم.

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزود: قرار بود در بودجه سال ۱۴۰۱، ۱۴ همت اموال دولت به فروش برسد و منابع آن به بازنشستگان داده شود که ما تاکنون ۵ نامه به دیوان محاسبات داده و خواستار تحقق آن شده‌ایم؛ اگر منابع افزایش حقوق بازنشستگان را از فروش اموال دولتی تأمین نکنیم، باید سراغ فروش اوراق برویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بازنشسته ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    ان‌شاالله که اینطور باشد و نتیجه هم داشته باشد و نه در حد شعار! چون جامعه عظیم بازنشستگان (که آیینه شاغلین هستند...) از دولت و مجلس شاکی و ناراضی هستند
  • بازنشسته تامین اجتماعی ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    برای بازنشستگان تامین اجتماعی فکری اساسی شود حقوقشان بسیار کم است اینها قشر کارگری هستند توجه ویژه داشته باشید
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۸
    1 0
    در تامین اجتماعی اجحاف در حق کسانی شده که بالای پانزده سال حق بیمه ریخته اند آنها کمی بیش از ده ساله ها حقوق می‌گیرن الان کسانی هستند که ۱۷ سال حق بيمه ریخته اند و ۳/۵۰۰/۰۰۰حقوق میگیرن و کسی که ۲۰ سال ریخته بالای ۷/۵۰۰/۰۰۰ تومان و کسانی که ۱۰ سال ریخته اند ۲/۵۰۰/۰۰۰ این یعنی با اختلاف سه سال حقوق طرف دو برابر شده است این قوانین مسخره را اصلاح کنید و بیشتر از این پدران این مملکت را در فشار نگذارید و شرمنده زن و بچه خود نکنید یا نمونه ای دیگر درباره انتقال حقوق پدران متوفی به دختران و همسران خود است الان من دخترانی را می‌شناسم که متاهل هستند اما برای دريافت حقوق پدر طلاق صوری میگیرن و یا زنانی را می‌شناسم که با پیرمرد ۸۰ ساله ازدواج کرده اند فقط برای دریافت حقوق او برای پس از فوتش...پس این قوانین هم باید اصلاح شود تا کسی دست به اینکارها نزند باید حقوق زنان مطلقه قطع شود و یا از ۶۵ سال به بالا برای هر ازداوجی حقوق در نظر نگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس