دستگیری و انهدام باند سارقان منزل در سطح شهر تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری یک سارق مسلح تک‌رو در سطح شهر تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی ولی‌پور گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال وقوع سرقت‌های سریالی از شهروندان به روش مسلحانه و اعلام شکایت مال‌باختگان به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و آنان در گام نخست طی تحقیق از یکی از مالباختگان متوجه شدند که مالباخته ساعت هفت صبح به قصد خروج از منزل و عزیمت به محل کار از خانه خارج شده که در طول مسیر ناگهان فردی با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت هوندا قرمز رنگ رو به روی وی ایستاده و پس از اینکه از موتور پیاده شده با تهدید سلاح گرم، تلفن همراه و مقادیری وجه نقد وی را سرقت کرده و سریعا با استفاده از موتورسیکلت خود از محل متواری شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان در ادامه نیز با توجه به حساسیت موضوع اقدامات گسترده میدانی و اطلاعاتی خود را آغاز کرده و در نهایت موفق شدند هویت سارق مسلح را شناسایی کنند. با شناسایی سارق اما مشخص شد که این فرد مخفیگاه مشخصی در شهر ندارد. در همین راستا نیز کارآگاهان با استفاده از روش‌های علمی اقدام به شناسایی مسیرهای تردد متهم کرده و در نهایت اکیپی از ماموران پلیس آگاهی موفق شدند سارق را در یکی از پس‌کوچه‌های واقع در مرکز شهر تهران حین تردد شناسایی کردند.

ولی‌پور گودرزی با بیان اینکه ماموران سریعا برای دستگیری این فرد وارد عمل شدند، گفت: ماموران با استفاده از قانون بکارگیری سلاح این فرد را دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند. با انتقال متهم به مقر انتظامی او تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن صراحتا به اعمال مجرمانه خود معترف شد و گفت که برای تامین مخارج خود دست به این کار زده است. او همچنین معترف شد که کلت کمری که از فردی ناشناس تهیه کرده و پس از سوژه یابی و مواجهه با سوژه‌های دارای اموال باارزش، از آنان با تهدید کلت سرقت و از محل متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم تاکنون به ۱۲ فقره سرقت مسلحانه با تهدید کلت کمری اعتراف کرده است، گفت:‌ کارآگاهان پلیس آگاهی همچنین در ادامه تحقیقات خود موفق شدند یکی از مالخران اموال مسروقه این فرد را نیز شناسایی و دستگیر کنند که از مخفیگاه وی تعدادی گوشی تلفن همراه سرقتی کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه ۱۲ تن از شاکیان تاکنون متهم را شناسایی کرده‎ اند، خاطرنشان کرد: متهم با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای کشف دیگر جرائم و شناسایی دیگر مالباختگان و مالخران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    8 0
    برای هزارمین بار با دارندگان سلاح گرم به شدت برخورد کنید و گرنه اول مردم بیچاره و بعد خودتون تاوان مماشات با این اراذل مسلح میدید
    • مسعود ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      1 0
      قطع دست قضاتی که این حیووانات را در جامعه آزاد کرده اند و سپس قطع دست این سارقان مسلح با سلاح گرم !! اژه ای مرسی از دزد زاهدانی معذرت خواهی کردین و سرباز وطن را اخراج !
    • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      0 2
      قوه قضاییه قصد برخورد نداره وگرنه آمار جرائم کاهش می یافت
  • مربی کاراته ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    طبق تعریف هزار باره خودتان در ماجراهای پارسال کسی که سلاح بر روی مردم بکشد حتی اگر مرتکب قتل هم نشود محارب است فقط همین یک جمله را در اینترنت سرچ کنیم مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های متعدد آقایان را میبینیم حالا اگر راست میگویید این یک قلم محارب را به مجازاتی که خودتان میگفتید محکوم کنید تا باور کنیم
  • عوام ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
    0 0
    با این نوع برخورد بسیارنرم با این جانوران باید فاتحه امنیت را خواند مردم محله های جرم خیز شهرهای ایران هر روز و هر شب از ترس این جانوران انسان نما با ترس و دلهره زندگی میکنند کسانی هم که در مناطق مرفه زندگی میکنند اصلاً نمیدانند ناامنی یعنی چه، مگر اینکه به صورت تصادفی این ناهنجاریها را ببینند اقایان مسئول بیایید تپه فتحعلی خان کرمانشاه را ببینید که چگونه مواد فروشان مسلح و معتادان و ضایعاتیهای مال خر چگونه مثلث شوم ناامنی را ایجاد کرده اند، خانه های اینجا فروش نمیروند که بخواهیم از اینجا فرار کنیم همان گونه که شما مسئولان از ما تقاضای حضور در پای صندوقهای رای را دارید ما هم از شما تقاضای تامین امنیت را داریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس