کد خبر 1557033
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
محسن مهدیان

دشمن امروز به این سطح از بلوغ رسیده است که هرچه می کشد از مردم است. برای همین وقتی از حمایت جمهوری اسلامی در غزه عصبانی است، مذبوحانه سراغ پمپ بنزین‌ها می‌رود تا مردم را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی در روزنامه همشهری نوشت:

یکم. ترورهای ابتدای دهه ۶۰ را خاطرتان هست؟ همان ترور های کور منافقین در بین کوچه و بازار. پروژه ترور همچنان ادامه دارد؛ اما روش و راهبردها تغییر کرده است.

آن سال‌ها بی حساب آدم می کشتند؛ با هدف ناامن سازی و ایجاد رعب و دلهره. بعدها به ترور مسئولان و دانشمندان رسیدند. تا سال‌ها خیال می کردند بزرگان نظام را ترور کنند حرکت کشور متوقف می شود. و حالا مجدد بازگشته‌اند به ترور مردم؛ اما با شیوه و مدل جدید. چرا؟

بندهای پایین‌تر را همراه باشید.

دوم. هک بنزین را چطور تحلیل می کنید؟ چرا بنزین؟ این بار دوم است که سراغ هک جایگاه‌های سوخت رفته‌اند. بنزین چه می کند؟ چند روز پیش خبر ترور سربازان مظلوم راسک را داشتیم. اما چرا سرباز؟

عقب تر برویم.

تا حالا به تفاوت براندازی با تجزیه طلبی دقت کرده‌اید؟ ضدانقلاب در اغتشاشات سال گذشته از براندازی عبور کرد و به تجزیه طلبی رسید. چرا؟ اساسا فرق این‌دو در چیست؟

براندازی حذف نظام سیاسی است‌ اما تجزیه طلبی چندپاره کردن کشور است. یعنی قرار دادن مردم مقابل مردم. این همان پروژه ای‌است که در ماجرای حجاب هم دنبال می کنند. عده‌ای کشف حجاب کنند و دوقطبی ایجاد شده، تبدیل به چرخه خشونت شود.

بازهم عقب تر رویم.

به تغییر سبک تحریم ها در این چهل و اندی سال توجه کرده‌اید؟ ابتدای انقلاب تحریم‌های اقتصادی برای مسئولان و دولت ها بود. اما امروز تحریم‌ها صرفا سفره مردم را هدف گرفته است.

این سال‌های اخیر حتی ترورهای مسئولان نیز تغییر کرده؛ سال‌های اول مسئول را می‌زدند تا به خیال شان اداره کشور به‌هم بریزد اما امروز سراغ مسئولی می‌روند که به‌جز اثر اول، پایگاه عمیق تری در جان و دل مردم داشته باشد. برای همین به حاج قاسم رسیدند.

اساسا چون مردم را می خواهند بزنند، سراغ قهرمان شان رفتند.

اما چرا؟ این تغییر راهبرد برای چیست؟ چطور شد که بازگشتند به ترور مردم؟ و اساسا این ترور مردمی چه تفاوتی با ترور مردمی سال‌های اول انقلاب دارد؟

پاسخ یک جمله است: ترور مردم در اول انقلاب کور بود و امروز کاملا هوشمند.

سوم. دشمن امروز به این سطح از بلوغ رسیده است که هرچه می کشد از مردم است. برای همین از براندازی به تجزیه طلبی رسیده است. فهمیده است جمهوری اسلامی چیزی نیست جز مردم. یعنی برای براندازی سیاسی هم باید مردم را بزند نه نظام را. نظام پوسته است و مردم معنا.

برای همین وقتی از حمایت جمهوری اسلامی در غزه عصبانی است، مذبوحانه سراغ پمپ بنزین‌ها می‌رود تا مردم را تحت فشار قرار دهد. چون ریشه آن ظلم ستیزی را به‌درستی در هویت مردم می‌داند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • شقایق ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    6 16
    دقیقاً همینطوره. مطلب خوبی بود
  • ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 11
    گرون شدن بنزین در سال ۹۸ اون هم در دولت روحانی عجیب نیست؟؟
  • ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    10 8
    میخوادمردم روبنظرش بیدارکنه تاازفقروفاقه بیرون بیان
  • سوخته ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    4 18
    ب کوری چشم منافقان داخلی و دشمنان ایران قویست
  • ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 15
    عجب مقاله
  • ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    10 1
    زشت ترین کار در این کشور اینه که خیلی ها از زبان مردم حرف میزنن
  • ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    19 1
    پرفسور همه چیز دان - خیلی از مردم باور نمی کنند که این هک کار اسراعیل باشد. می گویند کار خودشونه
  • ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    11 0
    بنظر من کار دولت بود. خیلی ساده میشه درک کرد تمام مردم بنزین ۳ هزارتومانی مجبور باشند بزنند چه درآمد هنگفتی برای خزانه دولت هست
  • ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    1 0
    مردم یعنی خانواده های که چهارتا ماشین دارن . خانواده ما که ماشین نداریم ، مردم نیستیم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس