نزدیک بودن فروپاشی حماس واقعیت ندارد

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که «حماس با برافراشتن پرچم سفید فاصله دارد» و خسارات سنگین ارتش اشغالگر ثابت کرد که ادعاهای مقامات تل‌آویو در خصوص نزدیک بودن پیروزی، توخالی است.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارانوت امروز (یکشنبه، ۱۷ دسامبر)، با انتشار گزارشی نوشت که تحولات روزهای اخیر و خسارات وارده به ارتش رژیم اسرائیل ثابت کرد که هیچ جایی برای تبلیغات استدیویی و القای این امر که پیروزی تل‌آویو نزدیک است، وجود ندارد.

این روزنامه نوشت راه پیروزی بر حماس طولانی است، ضمن این‌که ارزیابی‌ها در ارتش، حاکی از طولانی‌تر شدن جنگ کنونی برای چند ماه دیگر است و اعلام نزدیک بودن پیروزی بر حماس واقعیت ندارد.

تحلیلگر امور نظامی در روزنامه هاآرتص عاموس هرئیل نیز نوشت که پس از گذشت حدود یک ماه و نیم از ورود به غزه، هنوز دشوار است که ببینیم چگونه می‌توان قدرت حماس را نابود کرد یا به توافق تبادل اسرا با آن دست یافت.

وی افزود: «حداقل در کوتاه‌مدت، گام دوم بیش از آنکه حماس را تضعیف کند، تقویت می‌کند و به این ترتیب شرایطی پیش می‌آید که در آن اعلامیه‌های توخالی زیادی منتشر می‌شود، در حالی که پیشرفت واقعی وجود ندارد».

این در حالی است که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی چند روز پیش مدعی شد که نشانه‌هایی وجود دارد که حماس در حال فروپاشی است.

اما هرئیل نوشت: «کاملاً واضح است که هر روز اضافی در نوار غزه خطر مرگ را برای هر یک از اسیران ما به دنبال دارد، زیرا حماس هنوز سقوط نکرده و با وجود اینکه میزان آسیب به زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی در غزه بالاست، اما فشار اعمالی از سوی ارتش ضرورتا موجب تسلیم شدن قریب‌الوقوع حماس نخواهد شد.

تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمنون آبراموویچ نیز با اشاره به اهداف اعلامی اسرائیل از جنگ گفت که مشکل در شعارهای سیاستمداران و اهداف ادعایی آنها نهفته است. از یک طرف می‌گویند آزادی اسرا و از سوی دیگر می‌گویند حماس نباید در غزه اقتدار داشته باشد. وی با انتقاد از این‌که تصاویری که در رسانه‌ها در این خصوص منتشر می‌شود بسیار خوشبینانه است تاکید کرد که «اسرائیل» هنوز «بسیار دور از حل‌وفصل نهایی» است.

پیشتر روزنامه وال‌استریت ژورنال نیز گزارش داد که تلفات اخیر اسرائیل در میدان نبرد غزه نشان می‌دهد که هدف کلی «ارتش» اشغالگر، که فلج کردن جنبش حماس و توانایی آن است، «هنوز دست نیافتنی» است، حتی در قسمت شمالی نوار غزه که از ابتدای جنگ تاکنون کانون اصلی فعالیت های نظامی بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    6 2
    زنده باد حماس و محور مقاومت. « الهم عجل لولیک الفرج »
  • ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 3
    قطعا از حماس بزرگتر هم فروپاشیش محتمله
    • ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      قطعا تمام این چند میلیارد بشر ضعیف پر فیس و افاده تا چند سال دیگه خاک شدند خوش بحال آنهایی خدا رسول امام قبله کتاب درست انتخاب کردند وگرنه بی رودربایستی و دارایی دلاری و گرین کارتی قاطی پهنها هیزم سوزان جهنم ابدی می‌شوند
    • ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      حالا تو چرا گریه می کنی نوکر اسقاطیل
  • خ ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    0 0
    دراینده نزدیک معلوم میشه که حماس نابود یا بود است
    • رضا ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      فعلا که اسراییل غیرازبچه کشی هیچ کاری نکرده
    • علی ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      غزه رو شخم زده بعد میگی هیچ کاری نکرده!!! پس این همه تونل و مهمات رو که کشف میکنن نمیبینی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس