کد خبر 1556480
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲

به گزارش مشرق، کمیل خجسته، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

بی‌مردم

همه نظریه مردم‌سالاری دینی در همین شعر وجود دارد: «علی تنهاست بی‌مردم»

حکومت دینی بی‌مردم شکل نمی‌گیرد. به همین خاطر است که وقتی امام خمینی از نوفل لوشاتو به ایران می‌آیند تنها دو ماه بعد در فروردین ۵۸ رفراندوم برگزار می‌کنند و در یکسال ادامه آن سه انتخابات قانون اساسی، مجلس و ریاست جمهوری برگزار می‌کنند و حتی بنی‌صدری رییس‌جمهور می‌شود که امام با او مخالفند.

برای اولین بار بعد از نزدیک ۶۰ سال در سال ۱۳۵۷ش این مردم هستند که انتخاب می‌کنند نه کودتای انگلیسی ۱۲۹۹ش یا کودتای امریکایی۱۳۳۲ش.

حکومت دینی بامردم است که پیش می‌رود. به همین خاطر است که همه تلاش امریکایی‌ها اینست که دوقطبی جعلی مردمی-حکومتی بسازند.

مردمسالاری دینی به دنبال پیاده‌سازی نظر مردم است. به همین خاطر در سال ۸۸ از رای مردم عقب‌نشینی نمی‌کند چرا که آن را حق‌الناس می‌داند. در سال ۹۲ مراقب است که ۳۴۰ هزار رای که موجب پیروزی آقای روحانی شد مخدوش نشود و به همین خاطر است که وقتی امیرالمومنین بی‌مردم می‌شود؛ وظیفه حضرت فاطمه(س) و اصحاب این می‌شود که مردم را حول علی(ع) دوباره جمع کنند چه به قیمت شهادت محسن یا چه به قیمت شهادت دختر پیامبر اسلام که این شهادت‌ها هزینه آگاهی و مردم را حول حق مظلومی مثل علی(ع) جمع کردن است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 3
    ماهیت دنیا پست تر ازانست بتوان تصور کرد و هیچ قدرت دنیوی با انگیزه دینی نمیتواند عملکرد الهی و انسانی داشته، و از فساد و ظلم مبرا باشد. درواقع دین اگر ابزار قدرت شود، فساد و ظلم را به اوج میرساند و در قداست سقوط میکند. وابستگی وجودی انسان به جهان مادی شدیدتر از انست که در محرومیتها بتواند خود را در مدار تعادل حفظ، و در شرایط مناسب تندروی و ظلم و سوء استفاده نکند. تنها کسانی اهل نجات اند که به بشریت خدمت میکنند نه انها که بنام دین و گسترش ان و شهادت طلبی، زندگی دیگران را به اتش میکشند.
  • ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
    2 0
    وقتی مردم بی امیر الموءمنین می شوند...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس