کد خبر 1556231
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
سیستم VAR از فوتبال ایران جمع شود/‏داوران‬ ما به آن مسلط نیستند

یک کارشناس فوتبال با اشاره به دیدار دربی، به مراجعه متوالی داور بازی به سیستم VAR انتقاد کرد و گفت: اگر قرار است اینگونه از VAR استفاده شود همین حالا آن را جمع کنند.

به گزارش مشرق، دیدار معوقه هفته پنجم تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که صد و دومین دربی این دو تیم بود پنجشنبه ۲۳ آذر در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت موعود بنیادی فر برگزار شد که در پایان دو تیم به تساوی یک به یک رسیدند. امید عالیشاه (۸۹) برای پرسپولیس و کوین یامگا (۷+۹۰ - پنالتی) برای استقلال گل زدند.

سهراب انتظاری بازیکن اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با این دیدار بیان کرد: دربی صد و دوم را می‌توانیم به دو ۱۵ دقیقه ابتدایی و انتهایی تقسیم کنیم. در این نیم ساعت هوادران دو تیم بازی خوبی را از بازیکنان شاهد بودند و در سایر دقایق، دیدار با کیفیتی را ندیدیم و دربی بسیار بی کیفیت و بی روحی بود.

او ادامه داد: بازیکنان هر دو تیم استقلال و پرسپولیس محتاط بازی می‌کردند و به دنبال کسب نتیجه تساوی بودند. ترس از شکست در نحوه بازی هر دو تیم نمایان بود و سبک بازی استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر گواه این موضوع بوده است.

کارشناس فوتبال افزود: امید عالیشاه یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در چند سال گذشته است، این بازیکن در هر شرایطی به پرسپولیس کمک کرده و همیشه مفید بوده است. امید یکی از دربی بازترین بازیکنان حال حاضر دو تیم استقلال و پرسپولیس به شمار می‌رود و در برابر استقلال هم نمایش باکیفیتی را از خودش نشان داد. محمد عمری هم این پتانسیل را دارد که بتواند خوش بدرخشد و باید در دیدارهای آینده برای خود موقعیت سازی کند تا دل هواداران پرسپولیس شاد شود.

بازیکن اسبق پرسپولیس خاطر نشان کرد: تعویض‌هایی که گل محمدی در طول بازی انجام داد خوب بودند اما کیفیت سایر بازیکنان مانند نیمه اول نبود و آن هم به حساسیت دربی بر می‌گردد، شرایط پرسپولیس در بازی بهتر از استقلال بود و در اعلام پنالتی برای استقلال اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد و در کل بازیکنان و عوامل تیم پرسپولیس از کسب این نتیجه تساوی ناراحت بودند.

انتظاری درباره استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی در این بازی گفت: VAR می‌تواند به داور در بخشی از قضاوت او مانند اعلام آفساید و … کمک کند نه اینکه داور سر هر صحنه‌ای که در بازی به وجود می‌آید از VAR کمک بگیرد. ما در این دربی شاهد تصمیمات عجیب و غریب از موعود بنیادی فر بودیم. اگر می‌خواهند از VAR به اینگونه استفاده کنند، بهتر است از همین حالا این سیستم را جمع کنند چون هیچ سودی برای فوتبال ایران نخواهد داشت.

او افزود: داور به دلیل اینکه بتواند جو بازی را آرام کند و هجمه‌ها علیه خود از سوی استقلالی‌ها را کم کند در صحنه نقش بر زمین شدن آرش رضاوند اعلام پنالتی کرد. ای کاش مسؤولان فدراسیون فوتبال که از VAR در این بازی استفاده کردند، داور خارجی می‌آوردند چون داوران داخلی تجربه استفاده از این سیستم را ندارند و به آن مسلط نیستند.

انتظاری تصریح کرد: در مرحله اول باید آگاهی‌های لازم را به بازیکنان و مربیان در خصوص استفاده از VAR را بدهند و بعد از این سیستم در بازی‌ها استفاده کنند الان هرچه بگوییم فایده‌ای ندارد و نتیجه بازی عوض نخواهد شد اما پرسپولیس از داوری لطمه دید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    15 2
    حالا اگر به نفع پرسپولیس میشد خوب بود؟ var همینه دیکه قرارنیست چون شما خوشت نیومده جمعش کنند
    • امانی ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      2 1
      بحث آقای انتظاری استفاده بیش از حد از سیستم وی ای آر توسط داور بود درسطح فوتبال اروپا و جهان داوران جایی که خودشان مصمم به تصمیم درست گرفته شده هستند هرگز از سیستم وی ای آر کمک نمی گیرند وحتی اگر هم بگیرند ۸۰درصد مبنای درستی را تصمیم خودشان قرار میدهند البته درجاهاییکه داور از توپ و بازیکنان صاحب توپ دور باشه و قادر به تصمیم سریع نباشه وی ای آر کمک خوبی هست اما وقتی داور سه قدمی صحنه هست مطمئنا سیستم وی ای آر زیبایی فوتبال را از بین میبره بهر صورت ابتدا باید داوران ما چندین ماه نحوه استفاده از کلاس وی ای آر را فرا بگیرند تا آماده مسابقاتی با استفاده از این سیستم باشند والبته برای تصمیم اولیه خودشان هم احترام قائل باشند و بر آن اصرار ورزند البته بشری که نزدیک صحنه ها باشند بطور مثال دراین بازی بازیکن استقلال که با استوک روی پای بازیکن پرسپولیس رفت قطعا بگواه همه کارشناسان باید اخراج میشد اما سیستم وی ای آر این صحنه را به داور یادآور نشد نتیجه اینکه این سیستم هم مزایایی وهم معایبی داره که فعلا درکشور ما مشخص شد معایبش بیشتر است
  • سهیل ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    10 2
    حالا فکر کن دقیقه آخر پرسپولیس به گل دیگه زده بود،همه ی این حرفا برعکس میشد و جناب انتظاری همه چی رو گل و بلبل میدید.
  • مسعود ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    10 1
    انتظاری چی شد که ازVARبدتون اومد چون امتیاز ناحق نگرفتید
  • ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    11 1
    لنگیها و حامیانشان در تمامی ارکان و بخشها سالها از ورود وار جلوگیری کردند و به لطف نبود آن جامها درو کردند الان که دیدن امتیاز مفت دیگه نمیدن می خوان وار حذف بشه
  • رضا ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    9 1
    مافیای لنگ!!
  • تاجی ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    9 1
    از سه پنالتی یک پنالتی گرفته شده ولی باز هم به لنگیا بد فشاری وارد شده به گواه کارشناسان در چهار دربی قبلی در هر بازی یک پنالتی استقلال گرفته نشد باید هم ناراضی باشید از ورود وی ای ار همون که سر همه تیمها رو با سفارش ببرید و سر اخر جام رو بالا بکشید عادت کردید
  • معین💙💙💙💙 ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    10 1
    شما کی هستی نظرمیدی.حالا اگه لنگ برده بود.باید وی ای آر پهن میشد.
  • ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 7
    متاسفانه داور نالایق و ترسو بواسطه ضعف شخصیتی خود با ناداوری خیانت بزرگی به فوتبال ایران کرد. تا سالها نمیتوان از سنگ بنای غلطی که این بیعرضه در استفاده از کمک داور ویدیویی گذاشت رها شد. در واقع او آب گوارایی به آسیاب مافیای فوتبال ایران ریخته و سنگی به چاه انداخت که به این زودیهاو راحتیها امکان جبرانش نیست.
  • ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    1 7
    کیسه کش دیگه خودشون و زورشون هست اینها همی دنبال حاشیه و جر دعوا پنالتی بودن تیم دوچرخه سواران از این بهتر نمیشه
  • پیروزه ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    3 0
    شما هم چون پرسپولیسی هستی امتیازهای مفت تو این چند سال به تیم تان دادند 100درصد مخالف var باشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس