محمد محمدی

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: هر چقدر بیشتر صحنه خطای پنالتی گرفته شده برای استقلال را نگاه می‌کنم بیشتر مطمئن می شوم که هیچ خطایی انجام نشد اما این موضوع با وجود VAR مشکلات داوری را پیچیده‌تر می‌کند.

سرویس ورزش مشرق - محمد محمدی، دروازه‌بان اسبق پرسپولیس و معاون ورزشی پیشین این باشگاه در گفتگو با مشرق، درباره مصاف تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهاراتی را مطرح کرد.

دربی ۱۰۲ را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه اصلا مسابقه جذابی نبود. بازی درست از زمانی کمی جان گرفت که امید عالیشاه به میدان آمد و با گلی که زد هیجان مسابقه را تا حدی افزایش داد وگرنه در سایر دقایق بازی یک فوتبال بی‌روح، کم موقعیت و کم هیجان را شاهد بودیم. چیزی نبود که در این چند ماه انتظارش را می‌کشیدیم.

شرایط فنی دو تیم چطور بود؟

استقلال سعی داشت با پرس کردن بازی را نگه دارد و خودش را جلو ببرد. پرسپولیس هم قصد داشت با پاس‌های تک ضرب و زیاد خودش را به دروازه استقلال نزدیک کند اما باید بدانیم که تماشاگر فوتبال دوست دارد در جریان یک مسابقه موقعیت گل ببیند حتی اگر بازی گلی در بر نداشته باشد. اما این فوتبالی که از استقلال و پرسپولیس دیدیم فوتبال جذابی نبود.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

درباره گل عالیشاه چه صحبتی دارید؟

واقعاً یه گل زیبا را از کاپیتان با تجربه پرسپولیس شاهد بودیم که خیلی به موقع زده شد. بعد از آن هم دوباره فرصت داشت تا به همان شکل یک گل بزند که توپ با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت اما در ادامه شاهد یک پنالتی بودیم که واقعاً نمی‌دانم با وجود VAR چطور این صحنه عادی پنالتی گرفته شد.

یعنی به نظر شما خطای علی نعمتی روی رضاوند پنالتی نبود؟

به نظر من که اصلاً پنالتی نبود. زمانی که نعمتی تکل می‌زند رضاوند خودش را به او گیر می‌دهد و بدنش را روی زمین و علی می‌اندازد. این پنالتی با وجود VAR واقعا مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

چطور؟

یک زمانی بود که داوران نمی‌دیدند و اشتباه می‌کردند، حالا می‌بینند و اشتباه می‌کنند! جای تعجب دارد که چطور چنین صحنه واضحی پنالتی اعلام شد. متاسفانه با این تصمیم داور، خستگی به تن هواداران ماند.

اتفاقات مربوط به بیرون زمین و نیمکت‌های دو تیم را چطور دیدید؟

جواد نکونام فوتبالیست کم تجربه ای نیست که بگوییم این رفتارها را بعد از به ثمر رسیدن پنالتی تیمش از روی بی‌تجربگی انجام داده است. نوع شادی او رو به نیمکت پرسپولیس زیبنده او و جایگاهش فوتبالیش در بین اهالی فوتبال نیست. گاهی اوقات ما می‌خواهیم چنین خوشحالی‌هایی را در قبال یک مربی خارجی انجام بدهیم تا خودمان را تخلیه کنیم اما وقتی ما همه با هم رفیقیم چرا باید چنین رفتاری را نشان بدهیم.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

از نکونام انتظار چنین شادی کردنی را نداشتید؟

به هیچ وجه نداشتم. معمولاً می‌گویند انسان‌ها باید خودشان را در مواقع عصبانیت کنترل کنند و تجربه‌شان را در چنین مواقعی نشان بدهند اما ظاهراً حالا باید بگوییم که خودشان را در لحظات شادی هم کنترل کنند! البته من جای نکونام نیستم و شاید به خاطر حساسیت زیاد و ضربان قلب شدید که در چنین مواقعی بیش از اندازه بالا می‌رود، تحت تاثیر چنین وضعیتی شادی اش را به این شکل بروز داد.

این تساوی و پیروزی دیدار قبل مقابل هوادار، پس از شکست پرسپولیس مقابل الدحیل چقدر می‌تواند به پرسپولیس کمک کند؟

حالا که پرسپولیس در لیگ قهرمانان حذف شده باید تیم به خوبی مدیریت شود. چون دیگر در آسیا نیست و می‌تواند تمرکزش را روی کسب دو جام در لیگ برتر و جام حذفی بگذارد. به عنوان یک پرسپولیسی که تا مدتی پیش جزو مسئولان این باشگاه در خدمت این تیم بودم معتقدم الان نیاز به تقویت دارد. موضوعی که از جوان‌ترین تا مسن‌ترین هواداران هم آن را می‌دانند. در واقع پرسپولیس برای اینکه در کورس قهرمانی قرار بگیرد و از عنوان فصل قبلش دفاع کند باید در نیم فصل تقویت شود. تیمی که یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری را مدت‌هاست که در اختیار ندارد لااقل نیاز به یک بازیکن باهوش در نوک حمله دارد.

فکر می‌کنید پرسپولیس باید یک مهاجم شش دانگ به خدمت بگیرد؟

بله پرسپولیس در حال حاضر فقط یک شهاب زاهدی را دارد که اگر او مصدوم شود یا محروم شود مشکلش بیشتر هم خواهد شد. نبیل باهویی را هم که یحی گل محمدی گفته خودش جذب نکرده. پرسپولیس به فوتبالیستی نیاز دارد شبیه به لوکادیا که حتی اگر از نظر بدنی آماده نیست لااقل باهوش باشد و موقعیت‌ها را به گل تبدیل کند. لوکادیا از اولین بازی که برای پرسپولیس به میدان رفت این را ثابت کرد.

نکته مثبت این مسابقه و دربی استقلال پرسپولیس کجا بود؟

دو موضوع توجه مرا به خودش جلب کرد. اول اینکه خانم‌ها هم توانستند دربی به آزادی بیایند و این بازی را از نزدیک ببینند این یک اتفاق مثبت است. در بازی‌های قبل هم خانم‌ها حضور داشتند اما در این بازی حدود ۴۰۰۰ نفر به استادیوم آمدند و مهم بود که آنها هم توانستند کنار آقایان از تماشای فوتبال لذت ببرند. باید این فضا بیشتر تداوم پیدا کند. چون حضور بانوان موجب می‌شود اتفاقات تلخ گذشته کم و کمتر رخ بدهد.

 این پنالتی با وجود VAR مشکلات داوری را بغرنج‌تر کرد/ شادی‌ گل نکونام بااین همه تجربه عادی نیست

دومین موضوعی که به نظرتان در دربی مثبت بود چیست؟

برام عجیب است تا چند وقت پیش که زمین چمن آزادی خراب بود همه این موضوع را بزرگ جلوه می‌دادند و درباره‌اش حرف می‌زدند اما حالا که چمن آزادی با وجود فشردگی بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در وضعیتی به این خوبی و زیبایی پذیرای مسابقات از چرا کسی از زحمات دست اندرکاران شرکت توسعه تجهیز و نگهداری اماکن ورزشی حرفی نمی‌زند. من نقشی در این موضوع ندارم اما زحمات دوستانم را از نزدیک می‌بینم که با وجود چه مشکلاتی و با تامین بودجه در این اوضاع اقتصادی، زحمت کشیدند و چمن و سکوها را به این وضعیت درآورده‌اند. مطمئن باشید با نصب صندلی‌های جایگاه ویژه وضعیت استادیوم آزادی از این هم زیباتر و شکیل‌تر خواهد شد. به طور معمول هزینه نگهداری و برگزاری یک بازی برای دست‌اندرکاران مجموعه ۲۵ هزار دلار است. از لحظه روشن شدن چراغ‌ها تا خاموش شدن آن، قبل و بعد از بازی. باز هم جا دارد این موضوع را به فوتبال کشور تبریک بگویم که بار دیگر چمن ورزشگاه آزادی در شرایط فوق العاده مطلوب قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    35 14
    حضور خانمها اصلا مثبت نیست. لطفا فکر فرنگی و ساده انگاری وطنی نداشته باشیم
    • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      7 11
      2 تا پنالتی واضح دیگه برای استقلال گرفته نشد خطای حسین اتوبوسی روی بلانکو نیمه اول که تابلو پنالتی بود و خطا روی بابایی نیمه دوم که فشنگ مشخص بود دسته بابایی رو گرفته و نمیذاره حرکت کنه.ولی داورای ایرانی همیشه هوای تیم حکومتیو دارن
    • ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      3 11
      جمع کن عمو
    • ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 1
      تو بیشتر میفهمی یا مسئولین فوتبال؟
  • ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 5
    این برد مبارک استقلالی ها.....‌..
    • ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      0 0
      تبریک.
    • ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      5 3
      کدوم برد؟ خخخخ
  • adrian ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    14 10
    دلیل شادی نکونام انتقام از شادی گل لنگی‌ها بعد از گلشون بود. پیروانی بعد از گلِ شانسیِ لنگ، با اون سن و ریش های سفید پاشد رقصید سمت نیمکت استقلالی‌ها( اوی اوی اوی اوی رقص صادق بوقی میکرد!!! ضمن اینکه عالیشاه لخت شد سمت سکوهای ابی(بار دومش بود این کار کرد)
    • ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      7 7
      گل عالیشاه کجا و گل با پنالتی به ناحق گرفته شده کجا؟ گل زیبای عالیشاه واقعا شادی هم داشت ولی گل با پنالتی به ناحق گرفته شده شادیش ازروی مفتخوری قضاوت ناعادلانه بازیکن دوازدهم "داور" بود. هم او که در دقیقه ۱۰ پنالتی واضح روی شهاب زاهدی را با فنون جودو صورت گرفته بود نادیده گرفت و در دقیقه 60 از بررسی خطای واضح امتناع کرد تا کیسه اخراجی ندهد و در عوض یک پنالتی نادرست علیه سرورتون "پرسپولیس" گرفت
    • ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      2 5
      هر چی گل زده به کیسه لباسهاشو درآورده. خیلی می چسبه
  • لنگی ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    16 11
    اصلا جای تعجب نداره وقتی که زمین و زمان برای لنگ کار میکنن از بابا مسعود و حمید بگیر تا فدراسیون و کمیته داوران و ......این VARبود که حق رو به حقدار رسوند وگرنه با کمکهای داور نتیجه مثل همیشه به نفع لنگ میشد قابل توجه بازیهای قبلی لنگ رو ببینید که دوران چه کمکهایی به لنگ کردن
    • ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      9 8
      اخراج رو دیگه چی میگی؟؟؟؟ لابی کی بود جیگر؟؟؟؟ خواهشا هیس!!!!!!!!!
    • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      6 9
      همون ی اخراجم که ندادین کمک داور بود کیسه کش نفهم
    • ۶۶۶۶۶۶/۶۶۶۶۶۶ ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      1 5
      میدونید مشکل شما دوچرخه سواران لنگی چیه؟ وقتی تو بازی با لطف داور برنده میشید یا مساوی می کنید همه چیز عالیه ولی وای به روزی که داوری پنالتی کمک معیشتی براتون نگیره. اونوقت که باخت رو به گردن زمین و زمان می اندازید ،تو این ده سال چند جام گرفتید ؟ مشکل شما جایی دیگه است کیسه کش ، شخصیت قهرمانی ندارید
  • ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 7
    ظلمی که به پرسپولیس شد نشانه دهنده واقعیت کثیف فوتبال ایران است
    • ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
      1 3
      ادم دلش کباب میشه از مطلومیت تیم کثیف لنگ. به لنگ همیشه ظلم میشه داور نباید پنالتی واضحو میگرفت تا لنگ بازم به کمک داور ببره
  • ۶۶۶۶۶۶/۶۶۶۶۶۶ ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    7 8
    اینها تفاوت مکتب پرسپولیس کبیر و کیسه چکشی است.
    • محمدی ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
      6 5
      فرهنگ کثیف لنگی میگه در حصور بانوان محترم وقتی گل زدی پیراهن را در بیار و نیمه لخت بروی سمت طرفداران زن و مرد استقلالی خوشحالی کنی.بیغیرت همه چیز پول وشهرت نیست
  • محمد ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 4
    نظر کارشناس درسته. تکل بازیکن به سمت پای حریف نبود .‌‌‌‌این صاحب توپ بود که پیچید پر و پای تکل زننده و خورد زمین.‌ به هر حال وی ای آر به جای کمک به داوری که از نزدیک شاهد قضیه بود و تصمیمش رو درست گرفته بود به تماشاچی ها و حریف فرصت داد تا جو رو تغییر بدن و داور رو‌مجبور به پذیرش پنالتی بعد از رد درست صحنه ی قبلی کنن.‌
  • وحید ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 3
    استقلالی های کثیف پنالتی پرسپولیس کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بازیکن کثیف استقلال اخراج نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 4
    بابا یکم بی تعصب باشید....اخه پرسپولیسی هستی قبلش آدمی...خطای واضح رو میگی خطا نبود.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 3
    شادی بعد از گلو باید میومد از شما سوال میکرد ،بهونه های بنی اسراییلی
  • ابراهیم ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 6
    ما هیچ رفاقتی با پیروزی و طرفداراش نداریم آقا جوادم هرجور دلش بخاد خوشحالی میکنه درضمن تو بزرگترین افتخارات اینه که تو دربی های 4 تایی عضوی از استقلال بودی
  • پرسپولیسی عهد بوق ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 3
    VAR که نشان داد که خطایی رخ نداده تعجب کردم چطور شد که داور نتیجه معکوس گرفت؟ می توانیم بگوییم که حتی "کوه VAR موش زایید".
  • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    4 5
    چرا باید از روی تعصب حرف زد چطور میگی خطا پنالتی نیود هر سه خطا روی بلانکو و بابایی و رضاوند داخل محوطه پنالتی بود کاش نظر کارشناسان خارجی رو بپرستد
  • ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    3 3
    کیسه ای ها باز پنالتی دروغین گرفتند و نکونام با آن اعتراضات بچگانه و آن خوشحالی های کودکانه، شخصیت خود را به مقام لودگی پایین آورد.
  • Ti ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 6
    یاشا تراختور پر طرفدار ترین تیم آسیا
  • ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    1 3
    زنهانباس بیان استادیوم اوفتاد
  • اریا ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    5 4
    آقا اصلا پنالتی نبوده ؟وار دروغ میگه ؟ این در برابر گل‌های افسایدی به هوادار ، ذوب‌آهن آلومینیوم ، گل از خط رد شده و ... ضمناً مشرق ، هیشکی نفهمید تو چقدر لنگی هستی !!!
  • ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    6 3
    جالب است راجع به ۴گل آفساید که ۱۲امتیاز به پرسپولیس رسید آقایون سکوت کردند ولی الان به صحنه ای که بازیکن خودشان با خشونت در محوطه پنالتی تکل رفته همه به صحنه مشکوک شده اند!!
  • ارین ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    4 1
    آقای محمدی عزیز زیاد به خودت فشار نیار .دربی تمام شد رفت
  • ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    7 2
    اولین گروهی که در جهان وی ای آر را زیر سوال برد پرسپلیسی ها هستند. واقعاً چرا ؟ چون خطر آن را احساس می کنند. آنها دنبال هرج و مرج در فوتبال هستند و می دانند نفعشان در کجاست. این ها کسانی هستند که می گویند وی ای ار به شرطی قابل قبول است که به نفع پرسپلیس باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس