کد خبر 1554947
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
رونمایی از ناوهای هسته‌ای جدید روسیه توسط پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مراسمی از ناوهای جدید این کشور مجهز به سوخت هسته‌ای که قرار است در اقیانوس آرام به کار گرفته شوند، رونمایی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه در مراسم به آب انداختن دو زیردریایی هسته‌ای این کشور گفت که کشورش همچنان به تقویت نیروی دریایی خود ادامه خواهد داد.

وی در این مراسم که در شهر شمالی سورودوینسک برگزار شد، تاکید کرد که این کشتی‌ها بخشی از حرکت استراتژیک روسیه برای توسعه و تقویت حضور در اقیانوس آرام محسوب می‌شوند.

قرار است زیردریایی‌های کراسنویارسک و الکساندر سوم به زودی ماموریت خود را در اقیانوس آرام آغاز کنند.

پوتین گفت: ما آمادگی رزمی دریایی خود را در آب‌های قطب شمال، خاور دور، دریای سیاه، دریای بالتیک و دریای خزر به عنوان مهمترین مناطق استراتژیک جهان تقویت خواهیم کرد.

الکساندر سوم بخشی از کلاس جدید زیردریایی های هسته‌ای Borei (باد قطبی) روسیه است که از زمان جنگ سرد تا کنون استفاده نشده است.

ماه گذشته، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این زیردریایی یک موشک بالستیک قاره پیمای بولاوا با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را با موفقیت آزمایش کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    9 8
    کی فکرشو میکرد یه روزی پوتین انقدر بزرگ بشه که کل دنیا باهاش بجنگن ولی نتونن شکستش بدن
    • ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      1 5
      فعلا که این کوتوله تو اوکراین عین خر تو گل مونده. حتی چین هم رید به هیکلش. فقط اقلیت حزب اللهی ایران(نام دیگر توده ای ها) برای بقا آویزان او هستند.
    • ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 3
      کی فکرشو میکرد روسیه یه روزی انقدر ضلیل بشه که از اوکراین شکست بخوره
    • ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      کی فکرشو می‌کرد که پوتین این نوکر و برده تو ایران داشته باشه
    • ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      فعلا که تمام دنیا لجنیده تو حلق اربابای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش تو و اروپایی‌های نوکرشون!!
    • حامد ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      01:23 شما ها خیلی باحالید (بنده اهل توهین به هموطن نیستم) واقعیت جلوی چشم من و شماست اما نمیخواهیم ببینیم چهارمین ارتش قدرتمند دنیا با فرماندهی مستقیم و حمایت گسترده ابرقدرت دنیا یک شهر 360کیلومتری 60 روزه هنوز نتونسته تصرف کنه و حماس رو حتی خراش روش بندازه، برای همین از دکترین حرمله استفاده میکنه! (حالا که دستم به شما نمیرسه بچه هاتون رو میکشم)،ولی شماها نمیگید اسراعیل توی غزه مثل خر گیر کرده! ونمیتونه حماس رو نابودکنه ویک شهر کوچک رو تصرفکنه اون طرف ماجرا روسیه و اوکراین مثل سگ گربه به جون هم افتادن بماند که دوتاشون مسیحی هستن و تادیروز به ما میگفتن بابا مسیحی ها اهل خشونت نیستن فقط شما مسلمانان اهل خشونتین ولی اونجا هم فرماندهی و تجهیزات مال امریکا و ناتو هست در حال حاضر 40درصد خاک اوکراین دست روسیه هست واوکراین به کمک امریکا داره میجنگه تاخاکش رو پس بگیره! اما اینجا میگید روسیه مثل خر گیر کرده ، روسیه داره با ناتو و امریکا در اوکراین میجنگه و تا الان چندین شهر اوکراین رو فتح کرده خدایی عملکرد روسیه در اوکراین خیلی بهتر از عملکرد امریکا واسراعیل درغزه 360 کیلومتری هست در جنگ روسیه 40درصد خاک گرفته از یک (کشور)به امارسازمان ملل 580تا کودک در اثر جنگ کشته شدن در دوسال در غزه به آمارسازمان ملل 6000تا کودک کشته شده در 65روز!
    • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      خخخ مارونخندونین خودتون هم میدونید که رفقای آمریکایی واروپایی شماهان که عین خرتوگل گیرکردن سناتور آمریکایی داره میگه 100میلیارد خرج کردیم شصت میلیارددیگه هم باید به هدربدیم وهیچی هم دستمونو نمیگیره کجای کارید تازه پیشنهاد کرده که اوکرایین قسمتی ازخاکش روهم ببخشه همون حرفی که خیلیهای دیگه هم گفتن ازجمله کسینجرگوربگورشده که بقول خودشون مشاور تمامی ریاست جمهورهای امریکابوده وژالوژنی هم که گفته 300تا 400میلیارد دلارمیخوایم تا ارزوتون روبراورده کنیم ! فکرکنم میخوان بین خودشون می‌خوان تقسیم کنن واخرسرهم مردم اوکرایین بمانن وحوضش
  • ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    4 4
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
    • مجید ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      2 1
      ارااااام باش.جوگیر نشو...همین کشورهایی که تو مرگ‌میفرستی همه مسئولین یچه هاشون اونجان..ساندیستو بهور زر نزن
    • ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      مجید یا همون مناخیم، تو هم برو با دوستای همجنس‌بازت بچرخ زر زیادی نزن، باریکلا!!!
    • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      ارام باش زر نزن اربابت تو را از طیاره اویزان میکنه سگ هاش را فرست کلاس میشونه میبره کاملا ارام باش اصلا زرررررر نزن تلاش کن بعد از چند سال گرین کارت برا مستراح درریزی بهت تعلق میگیره کاملا ارام ریلکس نفس عمیق بکش حالا بدو وایتکس و الکل تقلبیت رابههههههور
  • ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    8 6
    ارباب پوتین
  • محمد ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    10 0
    دریای مازندران درسته
  • ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    روس‌ها وچینی ها تنها چیزی که برایشان مهم نیست جان هم وطنانشان است بنابراین سلاحهایی که تولید می‌کنند اکثریت بلای جان نیروهای خودشان است ودرمعرکه واقعی محکوم به فنا هستند وضمنا بیشتر آنها یا مونتاژی وابسته ویا از رده خارجند
    • ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش تنها چیزی که برایشان مهم نیست جان مردم جهان و حتی جان مردم خودشون هست بنابراین سلاحهایی که تولید می‌کنند اکثریت بلای جان نیروهای خودشان هم هست و از بس آشغالن درمعرکه واقعی محکوم به فنا هستند وضمنا بیشتر آنها یا مونتاژی وابسته ویا از رده خارجند، خاک بر سرشون!!
  • ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    ✌️💯👌😉🤫
  • امین عابدی ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    با وجود ایران مقاوم ده تا امریکا کنار هم قادر به شکست روسیه نیست . پوتین یک ناو هسته به نام روسیه اما تمام سرنشین ایرانی در خلیج فارس مستقر کند کل پرونده های باز بدون خونریزی بسته میشود و خاورمیانه به صلح ابدی میرسد وتمام
  • ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    1 2
    همشون با دو تا قایق موتوری ناتو میرن ته اب
    • ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      ناتو..... خورد با تو!!!
  • احمد ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
    0 0
    روسیه ببر تو خالی بود نتوانست حریف یک استان خودش بشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس