نیوزویک: روسیه با موفقیت اَبَراژدر اتمی جدیدی را آزمایش کرد

روسیه با موفقیت اَبَراژدر اتمی با قابلیت ایجاد سونامی و حمله به شهرهای ساحلی آمریکا را آزمایش کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری روز دوشنبه گزارش کردند که روسیه با موفقیت آزمایش‌هایی را بر روی نسل جدید اَبَر اژدر اتمی «پوزیدون» خود انجام داده است.

هفته نامه «نیوزویک» به نقل از شبکه خبری «ریانووستی» گزارش داد که آزمایش این اژدر یا شهپادهای پوزیدون نشان می‌دهد که عملکرد و ایمنی آنها تایید شده است.

یک منبع ناشناس نظامی گفت: «آنها آماده هستند تا طبق برنامه کار کنند. رزمایش‌های دریایی برای تابستان امسال برنامه ریزی شده است.»

وجود اَبَر اژدر پوزیدون سال ۲۰۱۵ قبل از اعلام رسمی آن در سال ۲۰۱۸ فاش شد. بر اساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا در سال ۲۰۲۲، گزینه روسیه می‌تواند با این اژدرها حمله تلافی جویانه علیه شهرهای ایالات متحده باشد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه پیشتر گفته بود که صنایع دفاعی این کشور شهپادهایی یا همان اَبَر اژدرهایی را توسعه داده که می‌توانند با سرعتی چند برابر بیشتر از سرعت زیردریایی‌ها حرکت کنند.

در رسانه‌های روسیه از این شهپاد به عنوان یک اژدر اتمی یاد می‌شود. ریانووستی در این زمینه گزارش کرد که این اژدر قادر به ایجاد سونامی هنگام استفاده در سواحل دشمن است. طول این اژدر ۲۰ متر و قطر آن ۱.۸ متر است.

نیوزویک: روسیه با موفقیت اَبَراژدر اتمی جدیدی را آزمایش کرد

«سیدارث کاوشال» پژوهشگر نیروی دریایی و دفاع موشکی اندیشکده انگلیسی «روسی» گفت که این سلاح می‌تواند دستکم ۱۰۰۰۰ کیلومتر برد داشته باشد.

رسانه‌های روسیه پیشتر گزارش کردند که نیروی دریایی روسیه حدود ۳۲ اژدر را در چهار زیردریایی برای انجام وظیفه قرار خواهد داد که هر کشتی حامل ۸ اژدر پوزیدون است. این منبع گفت که این زیردریایی‌ها بخشی از ناوگان شمالی و اقیانوس آرام روسیه خواهند بود. زیردریایی‌های ویژه حامل «اَبَر اژدر پوزیدون» از پایان سال آینده تا آغاز سال ۲۰۲۵ به ناوگان اقیانوس آرام در شرق دور شبه جزیره «کامچاتکا» خواهند پیوست.

آمریکا برای ردیابی این گونه اژدرها شبکه ماهواره‌ای را فعال کرده، اما آنها قادر به شناسایی این اژدرها در زیر دریا نیستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    6 27
    وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      31 2
      کاسه لیس یانکی ها
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      27 2
      با پلیس آلبانی هماهنگ کردی برای نوشتن متن؟
    • محمدقزل IR ۰۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      14 1
      با این اژدر دهن غربگداهای خائن سرویس میشود
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      3 1
      بتمرگ جوجه
    • IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
      1 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ قهوه ای جانفشانی در راه اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون هست پس در نبود وحوش بلک واتر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کاخ قهوه ای بجنگید که اگر خدای ناخواسته شکستی برای اربابهای یانکی همجنس بازتون در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی پدر خواهید شد!!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    4 11
    هر وقت جرأت کرد با این به ساحل اوکراین حمله کنه بعد میتونه راجب به حمله به ساحل آمریکا فکر کنه خخخخخخخخ
  • علی IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 0
    حالا غرب و حامیان خائن که فرزندانشان در اروپا و آمریکا با پول بیت المال در حال خوشگذرانی هستن ، جرات دارند زوزه بکشند.
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    1 1
    بدون شک حمله ب بریتانیا و سواحل شرقی آمریکا در دستور کار روسیه است. راه نهایی و پایان درگیری را باید بیابیم.
  • سلامی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
    2 2
    باسلام. فعلا روسیه خودشو از منلاب اوکراین خارج کند بعد برود سراغ آمریکا. هرچند می دانم تمامی ابرقدرت ها زیاده خواه و استثمارگر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس