تاج: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست/ ونگر پیشنهاد راه‌اندازی واحد توسعه را داد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد از لحاظ فوتبالی ژاپن را ببرد در این مسائل از این کشور عقب است.

به گزارش مشرق، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم معارفه مجید جلالی، مدیر توسعه و پیشرفت فوتبال کشورمان(تکنیکال دایرکتور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک جاهایی در فدراسیون فوتبال حلقه‌های گُمشده وجود دارد و باید بتوانیم تیم‌های نوجوانان، جوانان و امید را به گونه‌ای بار بیاوریم تا در تیم ملی بزرگسالان از آنها جواب بگیریم. شهرداری‌ها، وزارت ورزش، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش‌ها کار می‌کنند، ولی حلقه اتصالی بین آنها وجود نداشت، این همان چیزی بود که به آن تکنیکال دایرکتور می‌گویند.

وی افزود: این کار به صورت جدی شروع شده است. آرسن ونگر، ۲ یا سه سال پیش در قطر در جلسه به من گفت باید این واحد را راه‌اندازی کنید. خوشبختانه امروز انجام شد، جلالی خودش علاقه‌مند است و اطلاعات کافی دارد و صاحب‌نظر است. ژاپن نقطه استاندارد فوتبال آسیاست و اگر فدراسیون فوتبال ایران بخواهد فوتبالی ژاپن را ببرد از نظر این چیزها از این کشور عقب است. از ما انتظار حرف‌های علمی و مبتنی بر شرایط و اطلاعات می‌رود. شاید ژاپن بیاید ببرد یا ببازد، ولی حرفی که می‌زنم ارتباطی به برد و باخت‌هایش ندارد. ژاپن مدتی است که هر آنچه را که گفته‌اند، عملیاتی کرده است.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: برخی از کشورها در آسیا شروع کرده‌اند و برخی کشورها نیز که فکر می‌کنید موفق‌تر هستند، هنوز شروع نکرده‌اند. شاید این کشورها در زمین فوتبال بازی‌هایی را ببرند، ولی بردشان باعث توسعه فوتبال‌شان نیست. تعویض یا تغییر در فدراسیون فوتبال نمی‌تواند جلوی این مسیر را بگیرد یا کسی بخواهد مسئول این حوزه را برکنار کند. من فکر می‌کنم بهترین مسیر همینی است که در پیش گرفته‌ایم و آینده خوبی دارد. با رئیس فدراسیون فوتبال ژاپن آشنا هستیم و بسیار با ما رفیق است.

تاج در واکنش به اظهارات جلالی درباره حمایت وی از فعالیتی جدید جلالی، گفت: من بروم و فرد دیگری بیاید باید این کار را انجام دهد، چون چاره‌ای نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال راجع به درخواست بودجه بالای جلالی برای توسعه و پیشرفت فوتبال ایران اضافه کرد: بله، همینطور است. فیفا و AFC پولی در این زمینه اختصاص می‌دهند که باید در همین حیطه هزینه شود. ما نیز باید بودجه‌ای تعیین کنیم درست مشابه توسعه و افتتاح هتلی که ساخت و ساز آن را متوقف نکرده‌ایم. یعنی در واقع بودجه ساختمانی‌مان را خرج بودجه جاری نکرده‌ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 1
    این بودجه جدید شامل دهاتها هم هست یا فقط بعضی مراکز
  • ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    0 0
    با وجود شما و باندتون که مثل خرچنگ چندین سال روی فوتبال چنگ انداختید حرفتون درسته از معجزات ریاست شما حذف نام ایران از سایت فیفاست آقای تاج
  • محمود ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    بخاطر همین است که نظم ونظام فوتبال ما خیلی شبیه فوتبال ژاپن است اگر ژاپنی بدونه رفیقش شما هستید خودش و دار میزنه برید اول دلالهای فوتبال وپشت پرده ها را جمع کنید بعد حرف بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس