کد خبر 1554551
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
وحشت نتانیاهو از نتایج دیدار آیت الله رئیسی و پوتین

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو طی تماس تلفنی با پوتین همکاری روسیه و ایران را «خطرناک» توصیف و به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

به گزارش مشرق، سه روز پس از سفر یک روزه آیت الله رئیسی به مسکو و رایزنی ۵ساعته با ولادیمر پوتین با محوریت مساله جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، رسانه‌ها خبر از تماس تلفنی نتانیاهو با رئیس جمهور روسیه دادند.

بر اساس این خبر دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد نتانیاهو طی تماس تلفنی با پوتین همکاری روسیه و ایران را «خطرناک» توصیف و به شدت نسبت به این موضوع انتقاد کرد.

یک رسانه عبری در خصوص جزئیات این گفت‌وگو نوشت: در این تماس تلفنی نتانیاهو نارضایتی خود را از مواضع سیستماتیک ضداسراییلی روسیه ابراز کرد.

عصبانیت نتانیاهو در شرایطی است که «محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در خصوص جزئیات دیدار پوتین و رئیسی گفته بود رئیس جمهور ایران در رایزنی با همتای روس خود با یادآوری تجربه موفق همکاری در منطقه، ابتکاراتی مطرح کرد و قرار شد دو طرف در «اهداف و اقدام»، هماهنگ عمل کنند.

اشاره تلویحی به همکاری راهبردی ایران و روسیه در مساله سوریه و هماهنگی دو کشور در مساله فلسطین و اندیشیدن به ابتکارات مشترک پیامی معنادار برای رژیم صهیونیستی داشته است.

برخی تحرکات ولادیمر پوتین پس از این سفر باعث شده است تا ناظران آن را به عنوان دستاورد ملاقات خصوصی چند ساعته در کاخ کرملین ارزیابی کنند.

یکی از همین موارد تماس تلفنی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر بود.

احمد فهمی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در این خصوص می‌گوید طی این تماس تلفنی روسای این دو کشور توافق کردند به دستاوردهای جدی آتش بس ادامه دهند.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفته است عبدالفتاح السیسی و ولادیمیر پوتین بر «تداوم دستیابی جدی به آتش بس و همچنین اطمینان از اینکه جامعه بین المللی مسئولیت رسیدن به این هدف را به عهده می گیرد، توافق کردند».

به نظر می‌رسد افزایش تحرکات هماهنگ ایران و روسیه پس از سفر کوتاه رئیس جمهور ایران به مسکو در جهت بهبود وضعیت مردم غزه، بازندگان بازی بزرگ در سواحل مدیترانه را اینگونه عصبانی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • بختیاری ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    15 0
    همچنین لعنت به ملکه گور به گور شده و نورچشمی های خائن وطنفروش نتانیابو ،که برای لبخند و روی خوش منافقانه خوک صفتان غرب وحشی حتی به خانواده و شرافت خود رحم نمیکنند. جز نتانیابو خیلی ها عصبانی هستند مثل بی ناموس ها و عاشقان دلشکسته فــــــــــــــدریــــــــــکـا جـــــــــــــــــــــــــــــــون !
    • ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      2 0
      سرمایه های اسرائیل در ایران هم نگران وضعیت اسرائیل شده اند و شروع به سخنرانی و ادعای پوچ توانایی قبلی آزاد کردن 100 میلیارد دلار از پولهای بلوکه شده ایران و حاشیه سازی کرده اند. عوامل اسرائیل در ایران برای خوشامد نتانیاهو با وارد نکردن واکسن کرونا تلفات زیادی از مردم کشورمان گرفتند که خدا خیر بدهد آقای رئیسی را که با وارد کردن واکسن جلوی تلفات کرونا را گرفت و الان هم مردم بدون ماسک تردد دارند.
  • ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    6 1
    اتحاد داخلی مردم فلسطین و پیوستن تشکیلات خودگردان به مقاومت غزه کار صهیونیستها را یکسره می کنه ،برای بیرون راندن اشغالگران نیازی به کمکهای خارجی ندارن
  • ب ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    6 0
    هیچ ترسی نداره، جنگ غزه باعث شده جنگ روسیه و اکراین به فراموشی سپرده شود و این به نفع روسیه است
    • ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 0
      برای جلب نظر روس ها، زلنسکی احتمالا قربانی خواهد شد.
  • ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    4 0
    پوتین باعث افزايش درامد ملی و رفاه اجتماعی کشور شده باید هم وحشت کنه!!
  • ایرانی ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 5
    همه اینا سیاه کاری بیش نیست. چون همه جهانیان حتی بنیامین نتانیاهو هم خوب می دانند که روس‌ها هیچ وقت با فروش سلاح‌های پیشرفته تولیدی خود ایران را مجهز نمی کند و اصلا روسیه با ایران قدرتمند مخالف است. همانطور که سالیان سال است دیدیم کشورهای کمونیستی (روسیه و چین) در تمامی قرار دادهای منعقد شده با ايران. همش یکطرفه سود اونم به نفع آنها بوده نه ایران. اما چرا مسئولان مملکته ما نمی خواهند قبول کنند جای تعجب است
  • ناشناس ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 4
    چرا الکی جو میدید، تجربه نشون داده به روسیه نمیتوان تکیه کرد پس انونیکه باید بترسه ایرانه ، به این زودی دو دوز بازی روسیه را در برجام فراموش کردید؟؟؟
    • ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      0 1
      دوست عزیز ! چکارشون داری ؟!
    • محمد قزل ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      5 0
      تجربه توی سوریه چی را نشون میده...؟متحد شدن روسیه و ایران وجنگ بر علیه داعش
  • ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    3 1
    صهیونیزم جهانی همان گونه که کشور های اسلامی را هدف گرفته و عراق و افغانستان و لیبی و سوریه و لبنان و فلسطین و ایران و کویت ویمن و غیره را با توطئه و جنگ افروزی تا مرز نابودی پیش برده است کشور شوروی سابق را نیز تجزیه کرده واینک چون لاشخور بر بقایای ان پنجه انداخته و انان راتحت سلطه خود نگه داشته است .اینکه با انتخاب یک دلقک در اوکراین دوکشور نسبتا قدرتمند اکراین و روسیه را هم به جان هم انداخته تا با تضعیف انها این دو کشور را هم تحت سلطه خود در اورد .لذا ایران و روسیه هر دو کشور هایی هستند که در مبارزه با استکبار جهانی باید جبهه مشترک بسازند.انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس