کد خبر 1554509
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:

ارزیابی عبری - غربی از جنگ ۶۵ روزه در غزه

امروز، شصت و پنجمین روز جنگ غزه است. به گزارش واشنگتن پست، "اسرائیل در ۶ هفته اول حملات، ۲۲۰۰۰ بمب آمریکایی را بر سر مردم غزه پرتاب کرد. آمریکا از هفتم اکتبر، ۱۵ هزار بمب، از جمله بمب‌های سنگرشکن یک تنی به اسرائیل داده است".

دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه می گوید: "اسرائیل بیش از ۱۰ هزار کودک را در غزه به قتل رسانده است". جوزپ بورل هم با خونسردی گفت: "ویرانی‌های غزه، از ویرانی‌های آلمان در طول جنگ جهانی دوم هم بیشتر است".

همزمان، روزنامه نیویورک‌تایمز پریروز نوشت: اسرائیل طی ۵۰ روز، رکورد ۲۰ ساله آمریکا را شکست. تعداد زنان و کودکانی که از زمان آغاز عملیات اسرائیل کشته شده اند، به ۱۲۴۰۰ نفر رسیده‌. مردم در غزه، سریعتر از زمان حملات آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان کشته می‌شوند.

اما اگر آمریکا در عراق و سوریه و افغانستان پیروز شد، اسرائیل هم خواهد توانست. نه ارتش اسرائیل، بلکه ماشین جنگی آمریکا و اروپا (به علاوه حیثیت آنها) است که در باریکه غزه به گِل نشسته است.

در حالی که حملات حزب الله لبنان و مقاومت عراق رو به افزایش است، مقاومت یمن اعلام کرد: از عبور کشتی‌هایی که به سمت رژیم صهیونیستی از هر ملیتی باشند، جلوگیری خواهیم کرد.

جنگ در غزه پس از دو ماه، احتمالا نیازمند تحلیل پیچیده ای نباشدد، وقتی که محافل صهیونیستی و غربی از درماندگی اسرائیل می نویسند:

موشه یعلون وزیر جنگ اسبق اسرائیل: در هفتم اکتبر، از حماس ضربه‌ای خوردیم که در تاریخ ۷۵ساله ما بی‌سابقه بود.

فایننشال‌تایمز از قول منابع اسرائیلی مطلع: پیش‌بینی می‌شود جنگ، یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد. ما حتی به نیمه راه دستیابی به اهداف خود هم نزدیک نشده‌ایم.

مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه: هدف‌گذاری اسرائیل برای نابودی حماس می‌تواند می‌تواند به معنای جنگی باشد که ده سال طول می‌کشد.

گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: اگر در این جنگ پیروز نشویم، دیگر قادر به زندگی در منطقه نخواهیم بود.

اسکات ریتر افسر اطلاعاتی پیشین آمریکا: باید اسرائیل را بازنده، و حماس را برنده بزرگ نبرد بدانیم. حزب‌الله در حال درهم کوبیدن ارتش اسرائیل در شمال است و حماس در حال شکست دادن اسرائیل در غزه است. امروز همه از فلسطین صحبت می‌کنند و نمی توان انکار کرد که جهان علیه اسرائیل به پا خاسته، اسرائیل در این جنگ شکست خورده است.

تامیر پاردو، رئیس موساد در دولت قبلی نتانیاهو: باید جنگ را در ازای بازگشت گروگان ها (اسیران) متوقف کنیم. با شبیه عملیات هایی که نمونه اش دیروز فاش شد و شکست خورد، نمی توانیم آنها را آزاد کنیم و حتی شاید سربازان بیشتری از ما کشته شوند. هر بمبی که می اندازیم ممکن است رون آراد های دیگری در میان ۱۳۸ اسیر باقی مانده ما کشته شوند.

یدیعوت احرونوت: ارتش اسرائیل، هر روز در میدان نبرد، از قدرت بالای مبارزان حماس غافلگیر می‌شود.

میری یائیل، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل: از کدام پیروزی سخن می‌گوییم در حالی که تل آویو همچنان زیر ضربات حماس قرار دارد؟

روزنامه یدیعوت آخارونوت: رزمندگان حماس در محله شجاعیه در شمال غزه ثابت قدم هستند و فرار نکرده‌اند، آنها با شدت می‌جنگند.

امیر بوخبوط خبرنگار صهیونیست: محله شجاعیه، خطرناکترین محله در خاورمیانه است. یک فرد امنیتی باتجربه که منطقه را می‌شناسد، گفت: چیزی را که می‌گویم خوب به خاطر بسپار، در محله شجاعیه گردانی بسیار قدرتمند وجود دارد که جزو قوی‌ترین نیروهای حماس هستند.

بنزی ساندرس، نظامی سابق: این دولت نمی‌تواند حماس را شکست دهد. دوباره می‌گویم حماس قوی‌تر است، چرا که ما با آنها جنگیده‌ایم و می‌دانیم.

گردان‌های قسام، ضمن انتشار تصاویری از چند قدمی محل استقرار نظامیان صهیونیست در "جحر الدیک"، اعلام کردند: محل استقرار ۶۰ نظامی صهیونیست را بمب‌گذاری کرده و تعدادی از آنان را به هلاکت رسانده‌اند

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل ضمن مرور ویدئوی مذکور، از قول آلون بن دیوید و روی یحزقلی گفت: وضعیت ارتش در غزه آنقدر افتضاح است که نیروهای حماس بدون اسلحه از تونل ها و گودال ها بیرون می آیند و فقط دوربین همراهشان است. با خونسردی به دقت از نیروهای ما فیلم می گیرند.

هوزنامه هآارتص: موجی از ناامیدی بر فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی حاکم شده زیرا دولت هنوز اهدافی را که قرار است در پایان جنگ در غزه محقق شود، مشخص نکرده است.

واشنگتن پست: نابودی حماس هدفی دور از دسترس برای اسرائیل است.

نشریه آمریکایی نیشن: اسرائیل در حال باختن در این جنگ است.

دویچه وله: اسرائیل به هیچ هدف اعلامی در حمله به غزه نرسیده است.

الون غفیری خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل: در شمال غزه شکست خوردیم و حملات در جنوب را آغاز کردیم، شکست در جنوب به معنی پیروزی حماس برای همیشه خواهد شد.

یائیر گولان نایب رئیس اسبق ستاد کل ارتش: اسرائیل، قادر به نابودی حماس نخواهد بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    27 17
    اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.
  • ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 6
    خوب محوش کنید بسم الله
    • ایرانی ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      21 3
      عجله نکن محو خواهد شد البته بعد از اینکه عیار امثال شما در این عرصه ای که خدا چیده بر خودتان و دیگران ثابت شد! آنچه می بینید تنها عرصه آزمون است تا کسانی که خود را به شیطان فروخته اند صف خود را بشناسند و کسانی که شرافتمند و انسان هستند مشخص شوند همین.
    • رضا ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
      1 0
      همچی محوش کنیم که سر سوزنی ازش نمونه
  • سید حسن ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    20 0
    خخخ اسرائیله داغغون
  • مهدی ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۰
    1 0
    خدایا اسرائیل را نابود بگردان و رزمندگان مقاومت اعم از فلسطینی و لبنانی و سوری و عراقی و یمنی و ایرانی را پیروز بگردان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس