کد خبر 1554474
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
اردن: اسرائیل اهدافی فراتر از غزه دارد

وزیر خارجه اردن در سخنانی گفت که اسرائیل تلاش دارد اهالی غزه را از این منطقه بیرون کند و اهدافی فراتر از غزه دارد.

به گزارش مشرق، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن امروز (۱۹ آذر) در نشستی در دوحه پایتخت قطر، گفت که اهداف اسرائیل منحصر در غزه نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری اردنی عمون، او در یازدهمین نشست «what now for the Midlle east» که با حضور وزرای خارجه و اندیشمندان و مقامات چند کشور عربی و غربی برگزار شد، گفت: «می‌توان جنگ غزه را تلاشی هدفمند از سوی اسرائیل برای تخلیه غزه از ساکنانش دانست، سیاست اشغالگری اسرائیل بر حرکت در مسیر اخراج اهالی غزه اصرار دارد».

ایمن الصفدی همچنین در خصوص تلاش‌ها برای توقف جنگ در غزه و پایان درد و رنج ساکنین این باریکه و فاجعه انسانی رخ داده در آن‌جا سخن گفت و بر ضرورت حمایت از غیرنظامیان و پایبندی اسرائل بر قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

وزیر خارجه اردن افزود: «اسرائیل به مقابله با جهان برخواسته و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و مرتکب جنایت جنگی در غزه می‌شود»

او سپس از آمریکا خواست تا فشار بیشتری به اسرائیل وارد کند. این در حالی است که واشنگتن شامگاه جمعه قطعنامه شورای امنیت در لزوم توقف جنگ در غزه را وتو کرد و موجب واکنش تند بسیاری از کشورها شد. وتویی که با قدردانی نتانیاهو همراه بود.

ایمن الصفدی همچنین گفت تا زمانی که اسرائیل به اشغالگری ادامه می‌دهد، امنیت نخواهد داشت و صلح جز با پایان اشغالگر به پایان نخواهد رسید.

او تأکید کرد: «اسرائیل موجی از نفرت را به وجود آورده است که به نسل‌های آینده در منطقه منتقل می‌شود».

۶۵ روز از جنگ در غزه می‌گذرد و تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر شهید و دهها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و هزاران نفر نیز هنوز زیر آوارها هستند؛ بمباران بی وقفه و اصرار اسرائیل بر ادامه جنگ در شرایطی است که ۲.۳ میلیون ساکن این باریکه در بدترین شرایط ممکن بدون آب و غذا و داروی کافی به سر می‌برند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودسلمانی ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 0
    قربونی دم دست و‌تکه جامانده از اشغال فلسطین اردن است و بس با حکام ماسون و آماده و در حال خیانت
  • ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    3 0
    خدا خیرت بده . صد ساله دارن فریاد میزنن ، نیل تا فرات . تو تازه شنیدی؟؟!!!
  • ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    2 0
    اسرائیل گردن تک تک دول اسلامی را خواهد شکست ، قدم به قدم ، چون همه این کشورها نامرد وترسو هستند ومثل گوره خر از اسرائیل فرار می کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس