شولتز: جنگ روسیه با اوکراین به این زودی‌ها خاتمه نمی‌یابد

صدراعظم آلمان روز شنبه گفت که برلین به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد و این کشور تسلیم روسیه نخواهد شد.

به گزارش مشرق، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان روز شنبه گفت که برلین به حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه ادامه خواهد داد زیرا درگیری نظامی که در فوریه ۲۰۲۲ آغاز شد، به این زودی‌ها خاتمه نخواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» شولتز در نشست حزب سوسیال دموکرات گفت:«این جنگ به این زودی تمام نخواهد شد. البته همه ما آرزو می‌کنیم که چنین باشد. به همین دلیل باید بتوانیم فشار را ادامه دهیم.»

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونستک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونستک اعلام کرده و گفته است که قصد تصرف اراضی اوکراین را ندارد.

شولتز اظهار داشت: «ما باید به اوکراین کمک کنیم .ما با منابع مالی و تسلیحاتی از اوکراین در نبرد با روسیه حمایت می‌کنیم.»

صدراعظم آلمان در زمینه این مورد که آیا تحریم‌ها علیه روسیه درست است یا خیر، پاسخ داد: «بله. "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه نباید انتظار داشته باشد ما تسلیم شویم.»

آلمان پس از ایالات متحده دومین حامی اوکراین در نظر گرفته می‌شود و تسلیحات در مقیاس وسیع از جمله تانک ، قطعات توپخانه سنگین و سامانه‌های دفاع هوایی کی‌یف را تامین کرده است.

برلین روز جمعه بسته جدیدی از کمک‌های نظامی به اوکراین را اعلام کرد که شامل گلوله‌ها، پهپادها و وسایل نقلیه نظامی است.

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند. باوجود این کمک‌ها کنترل اوضاع در جبهه‌های نبرد در دستان نیروهای مسلح روسیه است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا خ ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    جواب فقط وفقط یک بمب اتمیه
  • ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    امیدوارم این نازی .... دوربعدی رای نیاره شاه میبخشه شاقلی نمیبخشه بگو آخه ...‌‌ اگه گاز قطربهت نرسه خودت ورییس جمهورتون باید ساعتهاسرپاوایسید تا کشورهای صاحب نفت و گاز جوابتون بدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس