سخنرانی زلنسکی در سنای آمریکا ناگهان لغو شد!

رییس جمهور اوکراین برنامه‌های خود جهت سخنرانی برای سناتورهای مجلس سنای آمریکا و درخواست کمک مستقیم از آنها را به طور ناگهانی لغو کرد!

به گزارش مشرق، همزمان با مناقشه حزبی در کنگره آمریکا بر سر سیاست‌های مهاجرتی که درخواست جو بایدن، رییس جمهور این کشور برای تخصیص میلیاردها دلار به کی‌یف در نبرد با روسیه را به شدت تحت‌الشعاع قرار داده است، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین که قرار بود مستقیما برای اعضای سنای آمریکا سخنرانی و از آنها در خواست کمک کند، برنامه خود را به‌یکباره لغو کرد!

جمهوری‌خواهان و هم‌حزبی‌های بایدن در مجلس سنا و نمایندگان‌ آمریکا هفته‌هاست که درباره درخواست ماه اکتبر بایدن از کنگره برای تصویب کمک ۱۰۶ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسراییل، امنیت مرزی آمریکا با مکزیک و همچنین منافع آمریکا در منطقه هند-اقیانوسیه، درحال بحث و مناقشه هستند.

مایک جانسون، سخنگوی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که بودجه تخصیصی به اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ در حال جنگ با روسیه است، باید با «اصلاحات تحول‌آفرین در سیاست مهاجرتی آمریکا» پیوند بخورد.

دموکرات‌های سنا دیروز(سه‌شنبه) از لایحه ۱۱۰.۵ میلیارد دلاری برای رسیدگی به درخواست بایدن، رونمایی کردند و چاک شومر، رهبر اکثریت سنا گفته است که تلاش می‌کند تا فرصتی را در اختیار جمهوری‌خواهان قرار دهد تا در قانون سیاست مرزی، متممی را برای کمک به اوکراین و اسراییل بگنجانند.

وی گفت: بگذارید یادآوری کنم؛ این جمهوری‌خواهان بودند که موضوع مرز را مطرح کردند. ما نکردیم. اگر معتقدند که مساله مرز باید بخشی از ماجرای اوکراین باشد، که البته برای کشور ما خیلی حیاتی است، بگذارید متممی را پیشنهاد بدهند که قادر به اخذ ۶۰ رای باشد.

براساس مقررات سنای آمریکا، اکثر لوایح برای طرح و بررسی در این مجلس ۱۰۰ عضوی، به دست کم ۶۰ رای نیاز دارند. میچ مک‌کانل، جمهوری‌خواه ارشد سنا که پس از شومر سخنرانی کرد، گفت که او به هر صورت جمهوری‌خواهان سنا را برای دادن رای منفی به لایحه دموکرات‌ها تشویق خواهد کرد.

در بحبوحه این مناقشات حزبی، اعضای مجلس نمایندگان و سنای آمریکا در نشستی محرمانه با مقامات ارشد دولت بایدن شرکت کردند و قرار بود زلنسکی در آن از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کند اما شومر گفت که رییس جمهور اوکراین قادر به حضور در این جلسه نیست!

شومر درباره غیبت زلنسکی مدعی شد که «در دقیقه آخر مساله‌ای پیش آمد» و سناتورهای حاضر، جلسه را پرتنش توصیف کردند و خود شومر هم گفت که یکی از قانونگذاران بر سر یکی از ژنرال‌های ارشد فریاد زده است.

مخالفت مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان جدی‌ترین مخالف کمک به اوکراین است. جانسون دیروز در نامه‌ای از دولت بایدن خواست تا اطلاعات بیشتری درباره راهبردش برای اوکراین ارائه دهد و تاکید کرد که اصلاحات سیاست مهاجرتی حتما بخشی از هر نوع لایحه تامین بودجه باشد.

در این نامه آمده است: خاطرنشان می‌کنم که بایدن باید الزامات نظارتی کنگره درباره ناکامی دولت در شفاف‌سازی اهداف تعریف‌شده و همچنین ناکامی در تامین به موقع تسلیحات ضروری برای اوکراین، برآورده و کنگره را متقاعد کند.

نامه جانسون در پاسخ به نامه شالانا یانگ، مدیر بودجه کاخ سفید است که هشدار داده بود واشنگتن برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، در حال از دست دادن زمان و پول است.

کنگره آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، حدود ۱۱۳ میلیارد دلار کمک به کی‌یف را تصویب کرده اما از زمانی که جمهوری‌خواهان در ماه ژانویه کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفته‌اند، هیچ بودجه جدیدی را تصویب نکرده است.

آندری یرماک، رییس دفتر زلنسکی گفته است که تاخیر در کمک به کی‌یف و تعلل در کنگره برای تصویب بودجه، «خطر بزرگ» شکست اوکراین مقابل روسیه را در پی دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    احتمالا" موعد موادش رسیده بود و مغزش کار نمیکرد!.
  • مهدی ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    آی دلقک احمق عروسک آمریکا !! فقط سگ پوتین مونده که تحریم نکردین و بجای گاز و انرژی روسیه از گاز مالیات دهندگان گرسنه اروپایی استفاده کنید !! خ هههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس