زاکانی

شهردار تهران گفت: هدف‌گذاری امسال بهره‌برداری از ۲۳ تقاطع است که تا امروز کار ۱۸ تقاطع پیش رفته و امیدواریم با رفع معارضین تعداد تقاطع‌های اصلاحی افزایش یابد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران همزمان با هشتاد و پنجمین پویش امید و افتخار در آیین بهره‌برداری از زیرگذر کوهک و راست‌گرد گل‌ها در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه امروز دو پروژه به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: این ایام روزهایی بسیار تلخ و اما پرافتخار است؛ تلخ از لحاظ جنایات رژیم صهیونیستی و افتخار از باب عظمت و ایستادگی ملت فلسطین.


وی با تأکید بر اینکه مقاومت مردم فلسطین سبب بیداری دنیا و شکست سیطره تبلیغاتی غرب شد، گفت: ندای مظلومیت مردم فلسطین در سراسر جهان به ویژه در جغرافیایی که پشتوانه آنهاست، شنیده شده است و امیدواریم سریعتر شاهد پیروزی مردم فلسطین و مقاومت باشیم.

ارزش بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومانی پروژه زیرگذر کوهک و راست‌گرد گل‌ها

زاکانی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه تلاش‌های قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اقصی نقاط کشور راه‌گشاست، خاطرنشان کرد: امروز بخشی از این خدمات را مشاهده می‌کنیم که در کنار تلاش معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران محقق شده است.

شهردار تهران با اشاره به گره‌گشایی از بخشی از مشکلات شهر در هشتادوپنجمین پویش امید و افتخار، تصریح کرد: پروژه زیرگذر کوهک و راست‌گرد گل‌ها درمجموع بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان ارزش مالی دارد و در قالب طرح ۹۸ اصلاح تقاطعی اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۱ تقاطع نیز در سال قبل اصلاح شد، خاطرنشان کرد: هدف گذاری امسال ۲۳ تقاطع بود و تا امروز کار ۱۸ تقاطع پیش رفته که امیدواریم با رفع معارضین تعداد تقاطع‌های اصلاحی نیز افزایش یابد.

زاکانی با اشاره به کاهش ۷۸۰ کیلومتری مسیر تردد مردم با افتتاح این پروژه‌ها-اصلاح تقاطع ها- گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها این مسیر به ۵۳ کیلومتر می‌رسد و درنهایت یک میلیون لیتر مصرف سوخت را کاهش می‌دهد که نزدیک به هشت درصد مصرف سوخت تهران است که در کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود. از سویی دیگر ۷۲۳ کیلومتر راه مردم نزدیکتر خواهد شد و مشکلات آن‌ها به تبع افتتاح این طرح‌ها کاهش خواهد یافت و این امکان ایجاد خواهد شد که زمان مردم در خیابان‌ها و معابر کمتر صرف شود.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد، مابقی طرح‌ها در دوره ششم مدیریت شهری خاتمه پیدا کند و ظرفیت خوبی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم شهر ایجاد شود.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه وعده مجموعه مدیریت شهری این بود که بتواند در تمام ابعاد شهر را در مسیر تحول قرار دهد، گفت: شهرداری به دنبال این بود که به ازای این تحول خدمات خود را ارائه دهد.

وی به برگ زرین مدیریت شهری تهران اشاره کرد و افزود: سوق دادن بخش عمده‌ای از اعتبارات امسال به سمت حمل‌ونقل منجر به این شد که اقدامات مناسبی در حوزه برقی‌سازی صورت بگیرد.

بخشی از آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت است

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از آلودگی هوا ناشی از مصرف سوخت است، یادآور شد: هوای سرد باعث می‌شود هرساله در فصل زمستان با آلودگی هوا مواجه باشیم. این آلودگی باعث شده که کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را با برقی‌سازی شهر دنبال کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش و همت دولت و به ویژه رئیس جمهور برای برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل کشور از کانون تهران، تصریح کرد: وزیر صمت، نیرو، نفت، اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و سایر اعضای هیئت دولت همتی ویژه برای این کار بزرگ و به ظاهر نشدنی به کار گرفته اند که قابل تقدیر است. مدیریت شهری نیز جدا از این خدمتگزاران نیست و تلاش خود را در این مسیر انجام می‌دهد.

تغییر چهره پایتخت در مسیره گره‌گشایی از مشکلات مردم در آینده‌ای نزدیک

زاکانی با تأکید بر اینکه در ۲۷ ماه و هفت روز گذشته اقداماتی در حوزه حمل‌ونقل پایتخت انجام شده، اما برای خدمتگزاری به مردم کفایت نمی‌کند، گفت: با ایجاد شرایط جدید در تهران، در ماه‌های بعد و سال آینده چهره جدیدی از شهر را شاهد خواهیم بود که برای ما راهگشا خواهد بود.

شهردار تهران با اعلام اینکه کارهای بر زمین مانده از سال‌های قبل با تلاش دولت، سپاه پاسداران و قرارگاه خاتم (ص) در حال انجام است، یادآور شد: بهره برداری از مترو پرند و استفاده از حمل‌ونقل ریلی برای مردم این شهر اتفاق کمی نبود که امیدواریم این دست امور روز به روز توسعه پیدا کند؛ چرا که هرچه کار انجام شود قطره‌ای از عظمت و بزرگی این ملت را جبران نخواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    8 4
    اه من فکر می کردم تولیدی ملت مردمه بعد از مصرف ثبگوشت
    • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      1 2
      وای زاکانی....ممنونم!! خدا سایه‌تو رو سر ملت حفظ کنه. تو حیف بودی بخای رئیس جمهور شی
  • ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 3
    لفاظیه
  • مرتضی ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 1
    اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند
    • محسن ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 0
      مشکل با تعطیلی دو فرغون ساز داخلی که با تولید موتور های قرن بوق ef7 , tu5 , xu7,mt5,mt3 سفارشی انگلیس موجب هدر رفت سوخت و کاهش راندمان انرژی و ضرر های هنگفت چند صد میلیارد دلاری به کشور وارد کرده اند به اسم حمایت از تولید ملی تعرفه ها ی 130 و 90 درصد برای خودرو های غیر آلاینده اقتصادی در نظر میگیرند حماقت تا به کی ؟؟؟ انگلیس بیشترین منفعت را از تولید خودرو داخل میبرد , تابعیت مدیران و سهامداران این دو خودروساز مورد بررسی قرار گیرد تا علت 40 سال تولید با ضرر ادعایی این ها چیست و چرا انقدر اصرار به تولید دارند با ضرر همت کذایی؟
  • رسول ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    32 2
    عامل ۸۵ درصد آلودگی هوا درخت کاجه. باور ندارید؟! عبارات زیر را در گوگل جستجو کنید: ضرر درختان کاج
    • محسن ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      1 0
      الآن کانادا و اروپایی ها باید کثیف ترین هوای جهان رو بخورند ؟
  • ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    خسته نباشی مثل اقای قالیباف پر تلاش باشید باید خودرو موتور برقی شود چقدر بی خیالید
    • مجید ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 1
      ایران خودرو و سایپا فردا از زاکانی شکایت میکنند
  • ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    1 0
    یکی گفت روزی یک وعده غذا بخورید!یکی هم بگوید که ماشین سواری نه دوچرخه سواری کنید
  • ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    دولت و مجلس دست ثروتمندان رو در استفاده بیشتر و نامعمول از آب و برق و گاز باز گذاشته و فقط به افزایش پلکانی مبلغ فیش بسنده کرده در حالیکه ثروتمندان در دادن یکی دو میلیون مشکلی ندارن .اصولا پر مصرف ها باید نقره داغ با جریمه سنگین بشن و بعد آب و برق و یا گاز اونها قطع بشه تا درست مصرف کردن رو یاد بگیرن.بیت المال رو ارزون دارن به ثروتمندان میفروشن.این کار عادلانه نیس.مصرف گاز بیشتر آلودگی هوارو هم بدنبال داره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس