پیامدهای سقوط سانتوس؛ از پرواز بالگردها تا حضور سواره نظام در خیابان

خشم هواداران تیم فوتبال سانتوس در پی سقوط این تیم به دسته پائین‌تر با خشونت و شورش خیابانی همراه شد تا حدی که برای تامین امنیت، سواره نظام و بالگردهای پلیس برزیل وارد عمل شدند.

به گزارش مشرق، در جریان برگزاری رقابت‌های فوتبال در برزیل و بعد از قطعی شدن سقوط سانتوس به دسته پائین‌تر، هواداران خشمگین این تیم با به آتش کشیدن وسایل نقلیه، نظم و امنیت این شهر را مختل کردند.

رسانه‌های برزیلی گزارش دادند که هواداران خشمگین سانتوس در خیابان‌های بیرون ورزشگاه، اتومبیل‌ها و اتوبوس‌ها را به آتش کشیده و اقدام به پرتاب مواد آتش‌زا و اجسام مختلف کردند. پلیس ضد شورش برزیل نیز برای آرام کردن اوضاع به خیابان‌ها آمده است.

۱۲ دستگاه اتوبوس و خودرو و یک آمبولانس در تنش‌های چهارشنبه‌شب برزیل در آتش سوختند و پلیس نیز نیروهای خود را در این منطقه تقویت کرده است. این درگیری‌ها قبل از سوت پایان بازی و از داخل ورزشگاه خانگی سانتوس شروع شد و هواداران خشمگین بعد از شکست تیمشان برابر فورتالزا، دست به اعتراض خشونت‌آمیز زدند.

رسانه‌های برزیل همچنین از پرواز بالگردهای پلیس و استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن جمعیت خشمگین خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، باشگاه تاریخی سانتوس که بازیکنان بزرگی مانند پله و نیمار را به فوتبال معرفی کرده است، در خانه مقابل فورتالزا با نتیجه ۲-۱ شکست خورد و برای اولین بار پس از ۱۱۱ سال به دسته پایین‌تر سقوط کرد. فاجعه سانتوس اواخر اکتبر پس از شکست ۷-۱ مقابل اینترناسیونال رقم خورد، اما اکنون از نظر ریاضی نیز این تیم فصل بعد را در دسته پایین‌تر سپری خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    4 0
    به فوتبال دل نبندید
  • ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    کرمانشاه تیم نداره ورزشگاه درست حسابی نداره این چه وضعیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس