کد خبر 1553506
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
«خانه» پله فروریخت

یکی از فصول هیجان‌انگیز لیگ فوتبال برزیل به اتمام رسید و باثبات‌ترین تیم از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد و باشگاهی که خانه ستاره فقید برزیل بود، برای اولین بار در تاریخش سقوط کرد!

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پالمیراس با تساوی یک بر یک برای کروزیرو، برای دوازدهمین بار قهرمان لیگ برزیل شد.

در ادامه اما اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ داد و تیم فوتبال «سانتوس» که پله، اسطوره فقید برزیل و همچنین نیمار، ستاره تیم الهلال عربستان، فوتبال خود را از این تیم شروع کرده بودند، با شکست خانگی برابر فورتالزا در ورزشگاهی که مراسم خاکسپاری پله برگزار شد، برای نخستین بار در تاریخ این باشگاه، به دسته پایین‌تر سقوط کرد!

این تیم واقع در شهر ساحلی برزیل یکی از سه باشگاهی بود که تاکنون هرگز از لیگ برتر برزیل سقوط نکرده بود. سائوپائولو و فلامینگو همچنان این رکورد را حفظ کرده‌اند.

پله فقید به سانتوس کمک کرد تا به یکی از باشگاه‌های مشهور فوتبال در جهان بدل شود. این باشگاه در دهه ۱۹۵۰ و ۶۰ دوران طلایی خود را تجربه و ۱۰ بار لیگ ایالتی و ۶ بار لیگ داخلی برزیل را فتح کرد. آنها همچنین در سال‌های ۱۹۶۲ و ۱۹۶۳ جام لیبرتادورس را تصاحب کردند و همین‌ سال‌ها نیز جام بین‌قاره‌ای که بین تیم‌های برتر اروپا و آمریکای جنوبی برگزار می‌شود را به خانه بردند.

علاوه بر پله و نیمار، ستارگان دیگری همچون روبینیو، مهاجم اسبق آ.ث میلان و همچنین رودریگو، بازیکن مستعد کنونی رئال، محصول سانتوس هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    3 1
    ایا فوتبال هیچ تاثیری در رشد اقتصادی یا سلامت و پیشرفت برزیل داشته است ؟
    • ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      ورزش قشر فقیر برزیل است در رویایی درآمد آنچنانی در اروپا
    • ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
      0 0
      برزیل هم مثل هر دوره یک گروه مخالف هم حکومت میکنند و مردم فقیرش فقیر تر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس