کد خبر 1553501
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
واکنش کرملین به گزارش روزنامه «بیلد» درباره پوتین

بر اساس مصوبه امروز شورای فدراسیون روسیه، انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، بر اساس ماده ۱۰۲ قانون اساسی روسیه، شورای فدراسیون روسیه (سنا) حق انحصاری برای تعیین تاریخ انتخابات ریاست‌جمهوری دارد. این نهاد قانون‌گذاری در نشست امروز پنجشنبه خود انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه را برای تاریخ ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۷ اسفند) برنامه‌ریزی کرد.

معاون اول کمیته قانونگذاری شورای فدراسیون روسیه ولادیمیر پولتایف گفت از روز انتشار رسمی این فرمان، مبارزات انتخاباتی آغاز می‌شود. وی افزود تصمیم درباره برگزاری چندروزه انتخابات توسط کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گرفته می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» ۱۵ آبان به نقل از شش منبع گزارش داد رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین تصمیم خود را برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور گرفته اما سخنگوی کرملین در واکنش گفت هنوز پوتین در این خصوص اظهاراتی نداشته و کارزاری به طور رسمی اعلام نشده است.

پوتین که هفتم اکتبر ۷۱ ساله شد، در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در روسیه را از زمان «ژوزف استالین» داشته و حتی دوره طولانی‌تری را از دوره ۱۸ ساله «لئونید برژنف» تجربه کرده است.

این منابع مدعی شدند اخبار تصمیم پوتین پخش شده و مشاورانش اکنون برای کارزار انتخاباتی و انتخاب پوتین آماده می‌شوند. سخنگوی کرملین ماه

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضاخ ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    بازم مثل همیشه پوتین برنده میشه
  • ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    انتخابات ایران انتصاباته و انتخابات روسیه خودانتصابات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس