کد خبر 1553054
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
چه کسی از جمهوری‌خواهان رقیب بایدن خواهد شد؟

خبرگزاری رویترز در حالی به معرفی نامزدهای نهایی حزب جمهوری‌خواه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا پرداخته که همه نگاه‌ها به سمت دونالد ترامپ معطوف است.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در مقابل جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ شش نامزد احتمالی موارد زیر هستند که در ماه‌های آینده از بین این افراد رقیب اصلی بایدن مشخص خواهد شد:

دونالد ترامپ

ترامپ، ۷۷ ساله، با حضور در جلسات دادگاهی اعتقاد دارد که محبوبیت خود را افزایش داده است. ترامپ اتهامات وارد شده به خودش را بخشی از تلاش‌های پشت پرده برای کاهش محبوبیت خویش و خنثی کردن تلاش‌هایش برای شرکت در دوره بعدی ریاست جمهوری توصیف کرده است.

ترامپ وعده داده در صورت پیروزی در انتخابات، محدودیت‌های مهاجرتی به داخل خاک آمریکا را تشدید کرده و قوانین سخت‌تری برای تجارت با کشور چین وضع کند.

نیکی هیلی

هیلی ۵۱ ساله، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر ترامپ در سازمان ملل متحد، بر جوان بودن نسبی خود در مقایسه با بایدن ۸۱ ساله و ترامپ و همچنین پیشینه او به عنوان دختر مهاجر هندی تاکید کرده است.

هیلی در حزب جمهوری خواه به عنوان یک محافظه کار قوی که توانایی پرداختن به مسائل جنسیتی و نژادی را به شیوه ای معتبرتر از بسیاری از همتایان خود دارد، شهرت پیدا کرده است. وی همچنین خود را به عنوان مدافع سرسخت منافع آمریکا در خارج از کشور معرفی کرده است.

ران دسانتیس

دیسانتیس در مورد تعدادی از مسائل اجتماعی کلیدی مانند سقط جنین، خود را در سمت راست ترامپ قرار داده است. دسانتیس، ۴۵ ساله، در نظرسنجی ها تقریباً ۴۰ درصد از رئیس جمهور سابق عقب تر است.

ویوک راماسوامی

راماسوامی، ۳۸ ساله، سرمایه‌گذار و مدیر اجرایی سابق بیوتکنولوژی، در سال ۲۰۲۲ شرکتی را راه‌اندازی کرد تا شرکت‌ها را تحت فشار قرار دهد تا طرح‌های زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی را کنار بگذارند.

کریس کریستی

کریستی ۶۱ ساله به ستاد انتخاباتی ترامپ در کاخ سفید مشاوره می داد، اما پس از حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به منتقد سرسخت ترامپ تبدیل شد. فرماندار سابق نیوجرسی و دادستان فدرال حملات لفظی خود را در حالی افزایش داد که ترامپ با تعداد فزاینده ای از اتهامات جنایی روبه‌رو شد.

آسا هاچینسون

فرماندار سابق آرکانزاس در ماه آوریل پیشنهاد خود را برای کاخ سفید با درخواست از ترامپ برای کناره گیری برای رسیدگی به اولین کیفرخواست رئیس جمهور سابق آغاز کرد. هاچینسون، ۷۳ ساله کاهش مالیات و طرح‌های ایجاد اشتغال را محور وعده‌های انتخاباتی‌اش کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    همه ی دنیا میدونن رئیس جمهور بعدی ترامپ هست ... ایران باید از این یک سال و خورده ای فرصت استفاده کنه و برای 8 سال بعدش بدبخت میشیم
    • alir ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      1 1
      اجازه حضور ترامپ نمی دهند- اگر باشد یحتمل از برنده است- و اما نیکی هیلی یک زن توانمنده و ضد ایرانه که بسیار ضعیف است که یک خانم در امریکا رییس جمهور شود. لذا به نظر می رسد دوره بعد کماکان دمکرات ها و نه الزاما بادین باشد!
  • ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    همه ی دنیا میدونن رئیس جمهور بعدی ترامپ هست ... ایران باید از این یک سال و خورده ای فرصت استفاده کنه و برای 8 سال بعدش بدبخت میشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس