جنایات صهیونیست‌ها نشان داد که اسناد بین‌المللی ورق پاره‌ هستند

معاون حقوقی رییس‌جمهور گفت: صهیونیست‌ها با بمباران خود تمام کنوانسیون‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان را نابود کردند و نشان دادند این اسناد ورق‌پاره‌ای بیش نیستند.

به گزارش مشرق، «محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس‌جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با تبریک فرا رسیدن روز دانشجو و محکوم کردن جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: برخی به رژیم صهیونیستی می‌گویند حیوان اما هیچ حیوانی این همه کودک نمی‌کشد؛ این موجودِ پست جنایتکار خونخوار صهیونیست به کشتن کودکان و زنان بی پناه و مردم بی‌دفاع فلسطین روی آورده است. صهیونیست‌ها تاکنون جنایت زیادی کرده‌اند اما هیچ جنایتی به اندازه این ۶۰ روز مردم جهان را آگاه نکرد.

دهقان ادامه داد: مردم مسیحی، مسلمان و یهودی فلسطین باید بتوانند با حضور در همه‌پرسی حکومت مطلوب خود را تعیین کنند. تمام این کنوانسیون‌ها و میثاق‌هایی که پس از جنگ جهانی ایجاد شد برای این است که جلوی نسل‌کشی گرفته شود. وی افزود: میثاق‌های بین‌المللی حقوق بشر و کنوانسیون‌های حمایت از حقوق زنان و کودکان، برای جلوگیری از جنایت است اما صهیونیست‌ها با بمباران خود تمام این کنوانسیون‌ها را نابود کردند و نشان دادند این اسناد ورق پاره‌ای بیش نیست و در خدمت مستکبران بوده و ارزشی ندارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: فلسطینیان در سال ۲۰۱۸ در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کردند اما این نهاد بین‌المللی به این شکایت رسیدگی نکرد و گفتن منابع مالی برای رسیدگی به شکایت در اختیار نداریم؛ به آنها می‌گویم که شماره حساب بدهید که مردم دنیا پول بدهند تا شما به این پرونده‌ها رسیدگی کنید.

دهقان با بیان اینکه درباره پرونده شهادت حاج‌قاسم سلیمانی هم دعوای بین‌ المللی مطرح کرده‌ایم و به زودی در دادگاه بین‌ المللی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، گفت: از کل پرونده‌هایی که آمریکایی‌ها علیه ایران داشتند ۳ میلیارد و ۸۸۶ میلیون دلار به نفع ایران صادره شده و ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به نفع آمریکا، این آرا اجرا شده است و ۳۷ میلیون دلار را از آمریکا پس گرفته‌ایم.

وی افزود: پرونده دیگر درباره وجوه حساب مشترک ایران و آمریکا در قبل از انقلاب اسلامی است که این وجوه باید پس گرفته شود؛ امیدواریم سریع‌تر حکم دهند، این پرونده ۱۲۵ جز دارد اما دیوان بین المللی در حال رسیدگی به ۱۷ پرونده است که پرونده مهمی است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به عدم پیگیری پرونده اموال غارت شده ایران از سوی نزدیکان شاه در گذشته گفت: باید از قبل در این باره رأی در دادگاه‌های داخل صادر می‌شد و سپس بر اساس آن در آمریکا این آرا را پیگیری می‌کردیم و اگر آمریکا توجهی نکرد و پرونده را به دیوان بین‌المللی بردیم، این پرونده در دادگاه ایران و آمریکا مفتوح است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    الله اكبر    الله اكبر    الله اكبر   خامنه اي رهبر    مرگ بر ضد ولايت فقيه     درود بر رزمندگان اسلام    سلام بر شهيدان   مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس