قالیباف - رئیسی - رییسی

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید به منابع توجه کنیم و نباید برای تأمین منابع، دست در جیب مردم کنیم که مجلس و دولت به این موضوع توجه دارند.

به گزارش مشرق، دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک مجلس و دولت که صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲) در محل صحن مجلس با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، اعضای کابینه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از رئیس جمهور و اعضای کابینه دولت سیزدهم برای حضور در این جلسه، گفت: یکی از ویژگی‌های این دولت این است که در مناسبت‌های مختلف در مجلس حضور پیدا کرده است که از این باب تشکر ویژه داریم.

افرادی هستند که اختلاف سلیقه و مباحثه کارشناسی میان دولت و مجلس را به غلط اختلاف میان قوا عنوان می‌کنند

دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور عنوان کرد: امروز همدلی و همکاری بین دولت و مجلس یک ضرورت و وظیفه است که خواست رهبر معظم انقلاب و مردم در شرایط و مشکلات امروز است و البته همینطور هم است و حتماً کسانی هستند که دوست داشته باشند اختلاف سلیقه و مباحثه کارشناسی را به اختلاف میان قوا تبدیل کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: هرگز چنین چیزی(اختلاف میان قوا) در جبهه انقلاب اتفاق نخواهد افتاد چرا که ما وظیفه‌ای جز این نداریم که به آن عمل کنیم. از سوی دیگر هم دوستان من در مجلس شاهدند که این موضوع را وظیفه دینی و اخلاقی خود در مجلس می‌دانم.

دولت و مجلس با در نظر گرفتن ملاحظات و مباحثات تخصصی احکام لایحه برنامه هفتم را تدوین، بررسی و تصویب کردند

وی در ادامه با بیان اینکه این نشست در مقطع خاص زمانی شکل گرفته، یادآور شد: یاد شهید مدرس(ره) به جا و حتمی از دلایل تشکیل این نشست است اما از جهت بین‌المللی و به خصوص جهان اسلام با یک فاجعه بزرگ و جنایت‌بار از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی روبرو هستیم که باید نسبت به آن حساس باشیم چرا که موضوعی نیست که به راحتی از کنار آن عبور کنیم و باید بدانیم که هم اکنون در شرایط خطیری قرار داریم.

دکتر قالیباف با بیان اینکه در حال حاضر لایحه برنامه هفتم در حال طی کردن مراحل نهایی است که در شورای نگهبان قرار دارد، عنوان کرد: همانطور که از ابتدای تنظیم این لایحه شاهد بودید، در زمان تدوین آن در دولت و تصویب در صحن با در نظر گرفتن ملاحظات و صورت دادن به مباحثات تخصصی کار را پیش برده و با اتفاق نظر در کمیسیون و صحن، احکام برنامه را بررسی کردیم که در ادامه کار به زودی نهایی خواهد شد.

یکی از راه‌های رسیدن به تحول این است که برنامه هفتم را میثاق ملی بدانیم/ مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برای تأمین منابع اجرای احکام برنامه، دست در جیب مردم نکرده‌اند

رئیس نهاد قانونگذاری کشورمان بر همین اساس تصریح کرد: اکنون در اول کار قرار داریم و امروز نیز رئیس جمهور محترم لایحه بودجه اولین سال برنامه را تقدیم مجلس کردند یعنی ۲۰ درصد کار انجام شد لذا در حال حاضر باید گام اول را برداریم و بدانیم که کار امروز کشور فقط اداره کردن نیست بلکه باید در کنار خوب اداره کردن، باعث تحقق تحول نیز شویم که خواسته رهبر معظم انقلاب، مردم و یکایک ما است که باید آن را دنبال کنیم و در مسیر آن پیش برویم.

وی در ادامه با بیان اینکه راه رسیدن به تحول این است که قانون برنامه هفتم را میثاق ملی بدانیم، گفت: باید عهد کنیم خارج از برنامه اقدامی نکنیم. ما نیازمند تأمین منابع لازم برای اجرای احکام برنامه هستیم و هرچه اصل ۷۵ قانون اساسی را رعایت کنیم باز هم فعالیت‌ها نیازمند منابع بوده و راهی جز این نیست. برای تأمین منابع نیز دولت و مجلس باید در اوج همکاری باشند و نباید با دست در جیب مردم کردن آن را تأمین کنیم که البته دولت و مجلس فعلی تمام تلاش خود را در این زمینه کرده و تا کنون دست در جیب مردم نکرده‌اند.

ناترازی در حوزه انرژی یک تهدید و یک فرصت بزرگ است/ اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام با نگاه مولدسازی باید اولویت‌بندی شود

دکتر قالیباف در ادامه با اشاره به ناترازی که در برخی حوزه‌ها مانند انرژی وجود دارد که تهدیدی بزرگ است، ابراز داشت: باید در نظر داشت که همینجا هم بزرگ‌ترین فرصت ما برای تأمین منابع محسوب می‌شود که هم مردم از آن منفعت ببرند و هم دولت از این طریق بتواند با تأمین منابع، پروژه‌های خود را پیش ببرد.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: از سوی دیگر باید توجه داشت که در نگاه مولدسازی بنا نیست همه پروژه‌های نیمه تمام را تمام کنیم بلکه ممکن است دنبال کردن برخی از آنها ضرورت نداشته باشد از این رو نماینده‌ها و وزارتخانه ها نباید برای اتمام هر پروژه‌ای فشار بیاورند بلکه باید آنها را اولویت بندی کنند.

منابع باید جایی سرمایه‌گذاری شود که برگشت آورده داشته باشد/ اجرای احکام برنامه هفتم از مشکلات اقتصادی کشور می‌کاهد

دکتر قالیباف در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه ضمن تأمین منابع باید آنها را جایی سرمایه‌گذاری کنیم که برگشت آورده داشته باشد، خاطرنشان کرد: بنده با تجربه‌ای که دارم بر این باورم اگر به قانون برنامه‌ای که میثاق ملی همه ما است توجه کرده و برای اجرای احکام آن هماهنگ باشیم، قطعاً آنقدر منابع در کشور داریم که برای تأمین منابع مشکل پیدا نکنیم و خواهید دید به فضل‌الهی با برنامه هفتم روز به روز از مشکلات اقتصادی مردم کاسته شده و به ثبات اقتصادی می رسیم تا آینده‌ای با افقی روشن نزد ملت عزیز و جوانان داشته باشیم.

در نشست صمیمانه مجلس و دولت که به‌مناسبت هفته مجلس برگزار شد داود منظور، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی به نمایندگی از دولت و حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، محمدرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم، احمد راستینه هفشجانی نماینده مردم شهرکرد و بن سامان و احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی نکات و پیشنهادات خود مطرح کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 7
    اگه هوای پاک میخوایین باید.زوج و فرد پلاک از درب منزل و کاهش بنزین مازاد بر سهمیه و داشتن فقط یه ماشین به اسم هر شخص و مترو و اتوبوس رایگان و کنترل گاز مصرفی منازل و بستن جریمه سنگین بر پر مصرف ها و بستن مالیات بااستفاده از بزرگراه‌ها. فقط راهش اینه .بعدا ماشین ها و موتور سیکلت ها به سمت برقی برن و فضای سبز شهرها زیاد بشه .پمپ بنزین ها هم از دادن کارت برای زدن بنزین آزاد مجوز نداشته باشن
    • وحید ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      8 0
      نه عزیز مشکل مردم اول اینه که نقدینگی ندارن اون کنترل نقدینگی که می گفتن چرا جلوی تورم رو نگرفت چون اصلا مشکل نقدینگی نیست مردم پول داشته باشن ماشین کم مصرف یا برقی می‌خرن دولت ناوگان حمل و نقل رو برقی میکنه نیروگاه میسازه برق رو ارزون میکنه مردم هم به جای مصرف گاز و بنزین برق مصرف می کنن به جای بخاری گازی برقیشو مصرف می کنن مشکل دیگه مملکت اینه که منابع صرف یه سری کارای غیر ضروری میشه مثلا هر سال چند هزار میلیارد هزینه فوتبال میشه ولی ما مشکل مسکن داریم خوب این پولو ببرین برای مسکن
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    18 0
    نباید برای تأمین منابع، دست در جیب مردم کنیم! ، که اتفاقا همین کار را هم می کنید. حذف ارز 4200 تومانی به اسم مقابله با رانت خواری بود ولی عملا نتیجه عکس داد و با افزایش نرخ ارز و مالیات بر ارزش افزوده کالاها همان کاری اتفاق افتاد که می فرمائید نباید انجام داد!
    • ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      4 10
      عزیز من خیلی از این گیرندگان ارز راه خلاف میرن.اصلا واردات برای چی؟ما مگه چای نداریم؟چیزی رو وارد میکنیم که خودمون هم داریم.ارز مفت به کسی داده نمیشه
  • ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    28 0
    این تورمی که ایجاد کردید خودش بزرگترین دزدی و دست تو جیب مردمه. شما جز زر زدن هیچ کاری نمیکنی. از وظایف دینی هم نگو که خندم میگیره. من که میدونم تو هیچ اعتقادی نداری پس نمی تونی کسیو خر کنی.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    38 0
    عجب دست در جیب مردم کردن چه شکلیه ؟ یکیش خودروساز که هر سال ناله و قیمت افزایش و پاداش مدیرارو در میاره و دولت هم سهم خودشو به جیب میزنه هرسالم ماشین داغونشون آلودگی هوا بیشتر و مردم راهی مراکز درمانی میکنه
    • ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 17
      وزیر صمت فعلی از جنس وزیر قبلی نیس.این وزیر کاردرسته و دست خودروسازان رو در افزایش قیمت باز نمیذاره
  • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    27 0
    تورم 60 درصدی نشون میده اصلا نمیذارین چیزی به جیب برسه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    21 0
    میکنند خوب هم میکنند
  • ali ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 0
    مالیات گرفتن از بخش کارمندی و کارگری در قبال هیچ گونه خدمتی افزایش بی پایه و اساس چند باره قیمت خودرو سازهای دولتی با اضافه کردن یکسری حروف به اخر خودرو طی امسال افزایش سن بازنشستگی پولی کردن همه چیز و همه جا اینها در حالی هست که تو هیچ یک از تصمیمات نظر مردم گرفته نشده است.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    19 0
    بازنشستگی رو کردید ۳۵ سال این اسمش چیه
  • محمد ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 0
    دولت ومجلس شاید منتها دزدهاوغارتگرانی که مجلس ودولت وام دارشان هستند نه
  • ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 0
    چیزی نمونده که بخواهی بردارید
  • ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    15 0
    قالیباف بدون اینکه خندش بگیره اینارو گفت؟
  • حجت ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    10 0
    مسوولین دست در جیب مردم نمی کنند چون شعارشان اینست: جیب مردم و مسئولین ندارد
  • کارشناس ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    12 0
    چون میدانند جیب مردم خالیست به اموال انها نقشه کشیده اند
  • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 1
    جناب قالیباف از جیب گذشته دستتان را پائین تر ببرید ....مردم را بمالیذ شایذ حداقل حالی شود برای مردم!
  • ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    6 0
    مالیات بر درآمد مردم که از فیش حقوقی کسر میشه،مالیات بر ارزش افزوده روی کالاهای مصرفی را هم از ما میگیرید،پول زور آبونمان از تلفن که سوا میگیری،بانکها هم که پول عطسه کنار عابر بانکها را هم میگیرند!،صندوق های بازنشستگی مردم بدبخت را خالی کرده و میخواهید با افزایش سن بازنشستگی پر کنید!
  • وحید ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    آقای قالیباف وقتی تو این کشور حرف از یارانه پنهان میشه یعنی یه عده ای دستشون تو جیب مردمه بنزین تو ترکیه مثلا 20 تومنه تو ایران 3 تومن پس دولت داره یارانه میده خب کارگر هم اونجا درآمدش بیشتره چرا نمی گین از کارگرا دارین یارانه میگیرین
  • حمید ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    اینکه هزینه ها را به دلار و حقوق و دستمزدها را به ریال برای مردم حساب می کنند و یا اینکه افزایش سن بازنشستگی به منظور حل مشکل صندوق های بازنشستگی از آخرین دستبرد های آقایان پر مدعی از جیب کارگران و کارمندان می باشد باشد حساب کارگران و کارکنان حداقل بگیر
  • ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    تورا بخدا یک فکری به حال حقوق کارگر وبازنشستگان بکنید تا ۱۲ شب کار میکنیم ولی با این حال از ۱۵ ام به بعد گرسنگی میکشیم
  • ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    4 0
    بانک ها با خلق نقدینگی دست تو جیب مردم میکنن.زمین و ملک احتکار میکنن قیمت ملک و اجاره بالا میبرن و با پول کشور بنگاه داری میکنن.راست میگین و قصد خدمت به مردم و کشور دارید برید جلوی بانک بگیرید.
  • ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 18
    بسیار عالی قدر دان دولت و مجلس باید باشیم
  • ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    دولت گفته بود 30 سال 30 درصد درآمدت رو بهم بدی، من تا آخر عمر بهت حقوق میدم. حالا بخاطر ندانم کاری مسئول صندوق تامین اجتماعی و حیف و میلی که به سر این صندوق آمده، دولت زده زیر حرفش و مجلس هم هم صدا با دولت میگه ناترازی صندوق تامین اجتماعی رو باید از جیب کارگر و کارمند بدبخت برداریم.
  • عمو ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    وحشتناکِ ?
  • ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 0
    چرااینقدر نگران مردم هستید!؟
  • ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    7 0
    جیب؟
  • ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    تورم خیلی بالاتر از اینهاست و افزایش حقوق ۱۸ درصدی ک تناسبی با تورم ندارد
  • حسن ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    همش دست در جیب مردم آن هم طبقه پایین حذف ارز افزایش سن بازنشستگی و ده ها قلم دیگر
  • ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    از مخابرات بگیر تا عوارض بین راهی همه دصتشئن در جیب مردم هست.
  • ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 0
    شما گفتبد ما هم باور کردیم
  • نادر ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    تا کی این مردم باید با وعده وعید دلخوش باشند .هردفعه میایید میگید باید .این باید ها چه وقت اجرا میشه .خیلی‌ها از این دنیا رفتند واین بایدها رو ندیدند
  • ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    متشکر، مرسی البته این موضوع را میدانستیم
  • ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    5 0
    افزایش مالیات بویژه افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده و افزایش حقوق 18 درصدی با تورم 40 درصدی اسمی و 400 درصدی واقعی اسمش چیست
  • مهدی ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    افزایش بی ضابطه خودرو .افزایش قیمت گوشت و مرغ و مایحتاج. افزایش قیمت ملک و اجاره افزایش مالیات و..
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    2 0
    دستت تون با این تورم ۶۰ درصد تا انتها تو جیب ملته ! تازه از تورمی هم که حاصل دست پخت خودتون هست مالیات هم میگیرید! قیمت یه ماشین خیلی خیلی معمولی ۲۰ هزار دلاری رو با انواع و اقسام تعرفه ها رسوندید در بازار به ۳ تا ۴ میلیارد تومن حالا میگید خودرو ۳ میلیاردی لوکسه و باید سال ۱۰ میلیون مالیات اش رو بدید! یعنی قشنگ دارید راه زنی میکنید ! هیچ جای دنیا اینجوری چندین و چند بار از یه چیز مالیات نمیگیرند! ارز رو هم خودتون از اول دهه ۹۰ حدود ۵۰ برابر کردید. خدا زجر کارهاتون رو در این دنیا بده
    • ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      0 0
      دقیقا با شما موافقم حتی مالیات بر ارزش افزوده مسکن رو هم برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری ها خواهند گرفت یعنی شما تو خونه ات نشستی ارزش پول ملی کم شده و تورم هم بالا رفته و.. و در اثر اینهاحالا خونه شما شده چند میلیاردی باید ارزش افزوده اش رو بدین حضرات شهرداری بخورن لذت ببرند / بعد همین ارزش افزوده بر افزایش بیشتر قیمت مسکن تأثیر میگذاره و بیشتر میشه و یه بدبختی هم بعد از کلی پس انداز و قرض و قوله و وام میخواد یه خونه بخره باید جور این ارزش افزوده ای که تو جیب شهرداری ها می‌ره رو هم بکشه / راست میگن اینها خودشون دست در جیب مردم نمی‌کنند اما کاری میکنند خود مردم مجبور بشن دو دسته برن پول جیبشون رو تقدیم این حضرات کنند
  • ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    شما بزرگواران اصلا شلواروپیراهن وجیبی برای مردم باقی گذاشتین که بخواهید دست درآن بکنین؟؟؟؟؟ یه چیزی بگو که مردم داشته باشن!!!!!!
  • ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    دیگه مثل قدیم نیست که مردم پولشون را درجیب بگذارند.درست میگه چون چندلغاز پول مردم در بانک است و دست درحساب مردم میکنن!
  • ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    1 0
    فعلا که با اخذ کارمزد بر تراکنش ها ، اون هم تراکنش ۹۰۰۰,۰۰۰ کارتخوان در کشور و... بخشی از نا ترازی بانک ها رو برطرف کردند ، بخشی از این ناترازی رو هم با وعده جایزه و جذب منابع قرض الحسنه کسب کردند که نمیدونیم جایزه هاش نصیب چه کسانی شده !؟ و فقط ظاهراً اجر معنوی اش !! نصیب خیل زیادی از مردمی که سپرده قرض الحسنه گذاشتن شده / سودهاش مال بانک ها ، بخشی از جایزه هاش هم با وجود گذشت زمان قرعه کشی هنوز تکلیفش معلوم نیست ، اجر معنوی اش ظاهرا نصیب مردم میشه ؛)) ، وام هاش هم که به سختی دست مردم عادی میرسه و نور چشمی ها یا زیرمجموعه های خود بانک ها ظاهراً در اولویت اختصاص وام های قرض الحسنه هستند / هیچکدوم از اینها هم دست کردن در جیب مردم نیست !! الله اعلم / چند وقت دیگه هم قراره مالیات بر ارزش افزوده رو به قبوض عوارض نوسازی شهرداری هااضافه کنند اون هم به بهانه ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها ، یعنی تو خونه تون نشستین ،خونه تون قیمتش به دلایل گوناگونی مثل کاهش ارزش پول ملی و... رفته بالا بیا مالیاتش رو بده به شهرداری ؛)) اینهم دست کردن در جیب مردم محسوب نمیشه !! ؛)) / راست میگن دست تو جیب مردم نمی‌کنند ولی کاری میکنند مردم خودشون مجبور میشن یه پولی رو برن تقدیمشون کنند
  • ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    1 0
    وقتی 90 درصد اقتصاد کشور دولتی است یعنی دست دولت و مجلس در جیب مردم است..... آبونمان 20 هزار تومانی غیر قانونی خطوط تلفن چیست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس