درخواست دولت برای استرداد «لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در بازار ارز»

رئیس‌جمهور طی نامه ای به رئیس مجلس‌شورای اسلامی خواستار استرداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز از مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نامه‌ای به محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار استرداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز به دولت شد. این درخواست دولت از مجلس در جلسه ۲۲ آذر هیأت وزیران به تصویب رسیده بود.

این لایحه در تاریخ ۲۷ اردیبهشت امسال از دولت به مجلس رفته بود اما به دلیل آنکه احکام لازم در این لایحه در مصوبه برنامه هفتم توسعه و نیز قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که هر دو از مصوبات امسال مجلس بودند، گنجانده شده بود، با درخواست دولت به مجلس برگشت داده می شود.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

رییس محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام، در اجرای ماده ۱۳۴ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، استرداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در مدیرتی بازار ارز،موضوع نامه شماره ۶۱۲۰۵/۳۱۴۸۶ مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ که به دلیل پیش بینی احکام لازم در لایحه برنامه هفتم توسعه و قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایرن مصوب ۱۴۰۲، در جلسه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی تقدیم می‌شود.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    بانک مرکزی ایران محور شرارت اقتصادی در ایران است و عامل تورم وچاپ پول وبی ارزش کردن پول ملی ودارایی های ریالی ملت است ، این بانک باید کاملا منحل شود و یک نهاد حکومتی این اختیار را به دست بگیرد.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    بعد از دوسال لایحه دادن تو دوسال اینده هم صرف پس گرفتن اون میشه
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    آقای رئیس جمهور بیا توضیح بده چطور وزارت صمت شما در حرکتی خارق العاده اجازه فروش محصولات فیک به اسم سونی و سامسونگ در داخل داده است چند ماه قبل گوشی نوکیا هم بوده است اینا رو با قیمت نجومی به اسم تلویزیون سونی میفروشند در حالیکه در داخل مثلا مادیران سر هم میشه الان تلویزیون ۱۴۰ میلیونی سونی با گارانتی در داخل سرهم میشود و تولیدد مادیرانه نه مالزی و‌مجوز سونی هم ندارد همونطور که قبلا دوو و کنوود بود فیک فروشی علنا دزدی است اگه حرکتی برا دور زدن هم هست بیا توضیح بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس