رئیسی

رییس جمهور گفت: عده‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند که چالش و اختلافی بین مجلس و دولت ایجاد شود؛ ما حسرت ایجاد اختلاف بین مجلس و دولت و سایر دستگاه‌ها را به دل آن‌ها خواهیم گذاشت.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور کشورمان امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر ماه) در نشست مشترک دولت و مجلس که به مناسبت هفته مجلس و در صحن مجلس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید مدرس، اظهار کرد: به روح بلند این شهید بزرگوار درود می‌فرستیم و همواره سلوک عارفانه و مردم‌داری او را به عنوان یک سیره، نمونه و الگو برای خود می‌دانیم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس را خداوند بزرگ کرد، افزود: شهید مدرس اخلاص عمل داشت و بر سر تبهکاران و ظالمان برای منافع مردم، فریاد انقلابی زد.

رئیس‌جمهور با اشاره به رمز بقای یاد و خاطره شهید مدرس تصریح کرد: این شهید بزرگوار، همواره به خدا می‌اندیشید و در مسیر آن، گام برمی‌داشت؛ ابزار تبلیغاتی و رسانه‌ای ممکن است روزی جایگاه فردی را بالا برده یا سبب افول آن جایگاه شود، اما شهید مدرس فردی بود که با رفتار و کردار خود، ماندگار شد.

رئیسی با بیان اینکه مجلس نشانه جمهوریت نظام است و امیدواریم این مهم، روز به روز ارتقا یابد اظهار کرد: امیدواریم مسائل و قوانین مورد نظر مردم در مجلس شورای اسلامی تصویب شوند. وی با اشاره به اهمیت تبادل نظر میان مجلس و دولت، افزود: این مسئله اهمیت زیادی دارد چراکه همه در یک کشتی نشسته‌ایم؛ اگر موفقیتی باشد برای همه ما است و اگر کاستی و مشکلی باشد هم برای همه است.

وی اضافه کرد: باید در راستای کاهش مشکلات و رفع نیازهای مردم تلاش کنیم؛ باید هزینه‌ها، درآمدها و نیازها را واقعی مد نظر قرار دهیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه در نظام ولایت فقیه بن‌بستی وجود ندارد، اظهار کرد: باید در انجام کارها، اولویت‌گذاری کنیم و مجلس هم باید اولویت‌ها را مدنظر قرار دهد.

رئیس‌جمهور گفت: مطابق قانون، زمانی که تشخیص دولت بر انجام سریع موضوعی است، به صورت فوریت‌دار در مجلس دنبال شود؛ ما در دولت معتقدیم که اگر چاله و مشکلی در کشور وجود دارد، باید آن را چاره کنیم؛ حتی اگر رفع آن مشکل زمان‌بر است، مردم باید بدانند که ما اراده کردیم که آن مشکل را حل کنیم.

رئیسی گفت: ما باید مسائل را بشناسیم و نباید از کنار آن‌ها عبور کنیم؛ ما نهضت به اتمام رساندن پروژه‌های نیمه تمام را در دولت ایجاد کردیم و پیگیر تکمیل کارهای نیمه‌تمام هستیم؛ باید کارگاه‌های تعطیل و نیمه فعال را فعال کنیم. رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما یک نظام پرداخت در کشور داریم و همه اقشار باید مد نظر قرار بگیرند، اما مجلس و دولت باید یک نظام عادلانه پرداخت را دنبال کنند تا شأن اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان و اعضای هیأت علمی مورد توجه قرار بگیرد.

وی بیان کرد: ما می‌دانیم که کارکنان دولت به دنبال نظام عادلانه پرداخت هستند اما باید در نظر بگیریم که جمعیت کشور، ۸۵ میلیون نفر است و ما مسؤول همه مردم هستیم و نظام عادلانه پرداخت با نگاه به داشته‌های کشور و با کمک مجلس، باید محقق شود. رئیسی تاکید کرد: تلاش همه ما باید آن باشد که کسری بودجه نداشته باشیم چرا که باعث تورم می‌شود و مقام معظم رهبری هم فرمودند که کسری بودجه، ریشه بسیاری از مشکلات و مصائب است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: عده‌ای این موضوع را دنبال می‌کنند که چالش و اختلافی بین مجلس و دولت ایجاد شود تا بگویند این‌ها هم با همدیگر اختلاف دارند؛ تاکید می‌کنم که ضمن حفظ جایگاه خود، ما حسرت ایجاد اختلاف بین مجلس و دولت و سایر دستگاه‌ها را به دل آن‌ها خواهیم گذاشت.

رئیسی اضافه کرد: ما مصمم هستیم که کار مردم عقب نیفتد و مشکلات ملت را حل کنیم؛ نشست‌های مشترک می‌گذاریم و نقطه نظرات خود را مطرح می‌کنیم؛ قطار پیشرفت کشور به سرعت در حال طی‌شدن است.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به الزامات کار اجرایی گفت: باید برای مجری زمان اجرا را در نظر گرفت؛ پس هم باید قانون درست مصوب شود و هم زمان اجرا باید مورد توجه باشد. رئیسی تاکید کرد: الگوی مناسب ارتباط بین مجلس و دولت آن است که با همدیگر در تعامل باشند؛ البته نقد مصلحانه حتماً می‌تواند منجر به اصلاح امور شود و نقد منصفانه را باید بپذیریم و حتماً تأثیرگذار است.

وی تاکید کرد: ما مهار تورم را از طریق رشد تولید می‌بینیم و توجه به تولید، مورد تاکید دولت بوده و است. برخی از مباحث اقتصادی باید در جلسات کمیسیون‌های تخصصی یا جلسات غیر علنی مجلس مطرح شود تا تأثیر تورمی بر جامعه نداشته باشد؛ البته باید به اطلاع مردم گذاشته شود. رئیس‌جمهور گفت: ابراز نظر آزاد است اما اداره کشور باید بر اساس سیاست‌های کلی نظام و قانون باشد.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت و وزارت کشور، مجری انتخابات هستند و ناظر انتخابات، شورای نگهبان است. هیأت‌های اجرایی و سپس هیأت‌های نظارت، صلاحیت داوطلبان انتخابات را بررسی می‌کنند. فرمانداران و استانداران دخالتی در بررسی صلاحیت‌ها ندارند و هیأت‌های اجرایی در قالب قانون کار خود را انجام می‌دهند. رئیس‌جمهور تصریح کرد: توجه به معیشت مردم، اولویت دولت است و امیدواریم که زندگی بر مردم، آسان‌تر شود و ان‌شاءالله تأثیر آن را روی سفره مردم شاهد باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 1
    سید محرومان
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    8 0
    یک قوطی تن ماهی چراغ خاموش ده تومن ده تومن گرونش کردن الان بعضی برندها قیمتشون رو بردن بالای صدتومن .گوشت گوسفندی خوب بالای 500 تومن شده همین گوشت پارسال زیر سیصد تومن بود .یک قوطی پنیر 400 گرمی شده 48 تومن .جناب رییسی شما امسال چقدر پول چاپ کردین وچقدر کسری بودجه داشتین؟این همه فروش نفت داشتین چرا پس گشایشی تو زندگی مردم ایجاد نشده؟قیمت مسکن واجاره خونه هم که لابد بیخبر هستید .پس شما برای مردم چی کردین
    • ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      2 1
      از روحانی هم این سوال رو کردی یا نه؟!
    • ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      6 0
      از روحانی فقط میشه سوال شرعی کرد.
  • ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 2
    فکر نکنم جناب رئیسی دروغ بگه شاید تو محله جناب رئیسی تورم کاهشی بوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس