روسیه ۲۳ حمله پهپادی و موشکی علیه اوکراین انجام داد

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که طی شب گذشته روسیه ۲۳ حمله پهپادی و موشکلی علیه مواضع این کشور انجام داد.

به گزارش مشرق، نیروی هوایی اوکراین امروز با اعلام اینکه روسیه ۲۳ فروند پهپاد و موشک را شبانه به سوی اوکراین پرتاب کرد، افزود: سامانه پدافند هوایی این کشور ۱۸ فروند از این پهپاد و موشک‌ها را قبل از اصابت به هدف، ساقط کرد.

رویترز ضمن اشاره به اینکه خود نمی‌تواند بطور مستقل این خبر را تایید کندُ افزود: نیروی هوایی اوکراین به جزئیات این حمله (چند فروند پهپاد و چند فروند موشک) و اینکه برای آن تعداد از پهپادهایی که مورد اصابت قرار نگرفته اند چه اتفاقی افتاده و خسارات این حمله به چه میزان بوده، اشاره ای نکرد.

پیش از این روسیه در هفتم آذرماه نیز با ۲۱ فروند پهپاد و سه فروند موشک کروز مواضعی در اوکراین را هدف قرار داده بود. پهپادها در آن تاریخ به سمت منطقه «خملنیتسکیی» (Khmelnytskyi) واقع در غرب اوکراین و موشک‌ها نیز به سمت جنوب این کشور پرتاب شده بودند.

مقام ارشد نظامی آمریکا: هیچ راه حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد

درحالی که از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۵ اسفند ۱۴۰۰ که با نادیده گرفتن دغدغه‌های امنیتی مسکو از سوی غرب به سرکردگی آمریکا رخ داد، طرف‌های غربی با حمایت‌های هنگفت مالی و نظامیاز اوکراین هرگونه مسیر دیپلماتیک را برای پایان دادن به آتش این جنگ مسدود ساخته اند، اکنون پنتاگون راه حل نظامی برای خاتمه دادن به این جنگ را منتفی می‌داند.

چارلز براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه جنگ‌ها همیشه با یک توافق دیپلماتیک به پایان می‌رسند، تاکید کرد: هیچ راه‌حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس