کد خبر 1551935
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲

به گزارش مشرق، کانال محلل در ایتا نوشت:

روز گذشته و در اولین روز پس از آتش‌بس، شاهد دو تحول مهم در میدان نبرد غزه بودیم:

اول، ورود قدرتمند و گسترده‌تر گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی:

این نیروها در روزهای منتهی به آتش‌بس عملیات‌های خود خصوصا در محورهای زمینی را افزایش دادند، اما در اولین روز پساآتش‌بس، شاهد شلیک‌های راکتی و خمپاره‌ای متوالی جهاد در شهرک‌های غلاف غزه، گوش‌دان و حتی قدس بودیم.

رژیم صهیونیستی در اردیبهشت ماه امسال با ترور ۱۱ نفر از فرماندهان ارشد میدانی گروهان‌های قدس، به خیال خود به دنبال فروپاشی سازمان رزم جهاد بود؛ این ورود قدرتمند نشان‌دهنده ترمیم جهاد در ماه‌های اخیر توسط پشتیبانان است.

اهمیت دیگر این ورود، اسرایی است که در دست جهاد است‌. در مذاکرات آتش‌بس، دشمن صهیونیستی تاکید دارد که مسئول اسرا حماس است و تل‌آویو فقط حماس را در این زمینه مسئول می‌داند حال اینکه مسئولان حماس بارها تاکید کرده‌اند که ده‌ها تن از اسرا در دست گروه‌هایی چون جهاد و ... هستند.

دوم، استفاده مقاومت از همه ابزارها در غزه:

در حالی که روز گذشته در خبرها آمده بود که رژیم به دنبال ایجاد یک منطقه حائل با غزه پس از جنگ است، مقاومت نیز یک کمربند آتش به عمق ۴۰ کیلومتری در غلاف غزه به وسیله شلیک انبوه راکت و خمپاره ایجاد کرد.

همچنین با هدف قرار دادن متوالی تل‌آویو و گوش‌دان، علاوه بر ارسال پیام حفظ آمادگی و توان مقاومت، از اهرم فشار ساکنان سرزمین‌های اشغالی استفاده کرد زیرا در این دور از نبرد، فشار افکار عمومی اراضی اشغالی بر سران تل‌آویو برای توقف جنگ، از اهمیت بسزایی برخوردار است‌.

در این روز همچنین عملیات‌های کمین و انهدام به وسیله یگان‌های ضدزره مقاومت با موفقیت اجرا شد که خود نشان‌دهنده حفظ و بازیابی سازمان رزم مقاومت اسلامی و بازشناسایی مواضع دشمن است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 0
    بسیار عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس